تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) آماده رونمایی شد/ انتقال به کربلا پس از اربعین حسینی+تصاویر

لحظه شماری برای نمایش دو پروژه عظیم فرهنگی در بوشهر؛

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان این روز‌ها وقتی حرف از خدمت، عشق و علاقه به اهل بیت (ع) به زبان می‌آید نام زیبای بوشهر نیز در کنار این واژه‌های زیبا متصور می‌شود، استانی که چند سالیست به محل خدمت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبدیل شده است.

گواه این مدعا فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان و تاسیس کارگاه‌های ساخت ضریح خیمه گاه اهل بیت (ع) است؛ کارگاه‌هایی که چند سالیست به قرارگاه فرهنگی عاشورایی تبدیل شده و حضور در آن، دل دلدادگان مکتب حسین (ع) را جلا می‌بخشد.

دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) آماده رونمایی شد/ انتقال به کربلا پس از اربعین حسینی+تصاویر

در چند سال گذشته استان بوشهر افتخار داشته است میزبان ساخت سه ضریح از پنج ضریح خیمه‌گاه اهل بیت (ع) باشد. کار ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر با ساخت ضریح خمیه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این شهر آغاز شد، این کار سرآغازی دوباره برای بیعت مردم با حسین (ع) و یاران با وفایش بود.

استقبال مردم از این کار فرهنگی دینی به حدی بود که روزانه شاهد حضور چشمگیر مردم در محل ساخت این ضریح بودیم، مردمی که نذورات خود را در این محل برای ساخت آن هدیه می‌کردند. این کمک‌های مردمی طوری بود که عبدالرضا مطاف رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این خصوص می‌گوید: برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد، اما در کنار هزینه این اعتبار، مردم ولایتمدار استان بوشهر ۱۲ کیلو طلا برای ساخت این ضریح هدیه دادند.

دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) آماده رونمایی شد/ انتقال به کربلا پس از اربعین حسینی+تصاویر

وی عنوان می‌کند: مردم دین‌مدار استان بوشهر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز به صورت نقدی برای ساخت این ضریح کمک کردند.

سرانجام در مهرماه سال ۹۴ پس از ۲۶ ماه میزبانی، مردم بوشهر با حضور در کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) و ابراز ارادت نسبت به قمر بنی هاشم و خواندن زیارت عاشورا و چشم‌های اشک آلود این ضریح را بدرقه کردند.

اما میزبانی شایسته مردم بوشهر و ظرفیت بالا و توانمندی این استان بوشهر، ستاد بازسازی عتبات عالیات را مجاب کرد تا علاوه بر این، میزبانی ساخت دو ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) را به این استان بسپارند.

بر اساس این گزارش در اواخر سال ۱۳۹۴ بود که کار آغاز ساخت ضریح خمیه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) به ترتیب در دو شهر بوشهر و برازجان آغاز شد.

بر اساس این گزارش ساخت دو ضریح خمیه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) شامل چند مرحله است که درودگری و طراحی، معرق کاری، خاتم کاری، میناکاری، قلم‌زنی، محجر، رنگ آمیزی و نورافشانی مراحل شروع تا اتمام این کار را شکل می‌دهند. همچنین برای بدنه این دو ضریح از طلا، نقره و مس و برای سازه اولیه آن از چوب ساج برمه که مرغوب‌ترین و مقاوم‌ترین چوب است استفاده شد.

همچنین به استثنای خاتم کاری، حدود ۱۱ نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره کاری دو ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) فعالیت کردند.

اتمام پروژه‌های عظیم فرهنگی خبر می‌دهد

عبدالرضا مطاف رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از اتمام این دو پروژه عظیم فرهنگی خبر می‌دهد و می‌گوید: کار ساخت این دو ضریح در شهر‌های بوشهر و برازجان به پایان رسیده و قرار است پس از بارگیری در آینده نزدیک از آن رونمایی شود.

وی با بیان اینکه این دو ضریح با مشارکت و کمک‌های بالای مردم استان ساخته شده است گفت: همه هزینه‌های احداث آن از طریق کمک‌های مردمی و نذورات و هدایا صورت گرفته و از سوی دولت هزینه‌ای پرداخت نشده است.

دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) آماده رونمایی شد/ انتقال به کربلا پس از اربعین حسینی+تصاویر

قرار است این دو ضریح پیش از اعزام به کشور عراق و شهر کربلا در شهرستان‌های استان گردانده و پس از اربعین حسینی با بدرقه مردم به کشور عراق منتقل و در محل خیمه‌گاه نصب شود.

 آنچه که در این چند سال اخیر مشاهده شده حضور روزانه مردم ولایت‌مدار استان در این دو کارگاه ساخت ضریح و ابراز ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، دو کارگاهی که به محل قرارگاه فرهنگی این دو شهر تبدیل شده و در طول سال میزبان مراسمات گوناگون فرهنگی و مذهبی است.

منبع فارس

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) آماده رونمایی شد/ انتقال به کربلا پس از اربعین حسینی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..