تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو

برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو/ به فرموده مقام معظم رهبری، مسائل کشور باید به 2 حوزه اصلی و فرعی تقسیم شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران درباره نظارت‌ها در حوزه غذا گفت: در حوزه غذا همه چیز نسبی است و نمی‌توانیم بگوییم نظارت‌هایمان کامل و غذایمان صد در صد کامل است و همیشه احتمال تقلب و سودجویی وجود دارد اما وضعمان نسبت به کشورهای پیر امون خیلی خوب است هر چند که با ایده‌آل‌ها و آن جایی که باید باشیم فاصله بسیاری داریم.

هاشمی ضمن انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌ها در حوزه غذا گفت: متأسفانه در حوزه غذا شاهد موازی کاری و رفتارهای متضاد و متناقض دستگاه‌ها هستیم و در عین حال قوانین وضع شده مربوط به نیم قرن پیش است و قوانین نیاز به بازنگری دارند.

وزیر بهداشت گفت: ما در کشور کمترین نقش را برای نظارت قائل هستیم، این مسئله از مجلس شورای اسلامی شروع شده و تا بقیه سایر ارکان نظام ادامه دارد، در این بین ما نیز مستثنی نیستیم و تعداد مدیران و کارشناس‌های ما متناسب با جمعیت 80 میلیونی ایرانی و در این حوزه نیاز به بازنگری دارد.

وضعیت تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه به حوزه دارو

وی در پاسخ به سوالی درباره تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در حوزه دارو گفت: هنوز درباره این 500 میلیون دلار خبری از طرف مسئولین دریافت نکرده‌ایم و چیزی به ما ابلاغ نشده است.

هاشمی ضمن ابراز خرسندی در صورت تخصیص این 500 میلیون دلار به حوزه دارو اظهار کرد: اگر این 500 میلیون دلار به حوزه دارو اختصاص پیدا کند و بیمه سلامت بتواند بدهی خود را به یک نسبت در مواجهه با مطالبه گران حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت کند و همچنین در پرداخت‌ها تبعیضی برای بخش دولتی خصوصی قائل نشویم، مشکل نقدینگی شرکت های دارویی به ویژه تولیدکنندگان برای تأمین ماده اولیه حل خواهد شد.

وزیر بهداشت درباره اینکه قرار بود سند ملی ایمنی غذا تصویب و رونمایی شود اما این اتفاق نیفتاد، گفت: اگر بخواهیم سند ایمنی غذا را در وزارت بهداشت تصویب و اجرایی کنیم، در حال حاضر این سند آماده است اما در این صورت ضمانت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر سند ایمنی غذا در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب شود، ضمانت اجرایی نسبی دارد و اجرای آن بستگی به رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری دولت وقت دارد، اما اگر سند ایمنی غذا در مجلس تصویب شود در این صورت این سند حکم قانونی است که هم باید آن را اجرا کنند. بنابراین بسته به اینکه سند را بخواهیم چگونه راهبردی و کاربردی کنیم، دردسرهایش بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما به دنبال این هستیم که این سند را در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب و سپس در مجلس آن را تصویب کنیم و من فکر می‌کنم که برای تصویب و اجرای این سند راه طولانی در پیش داریم.

فرموده مقام معظم رهبری، درباره تقسیم مسائل کشور به 2 حوزه اصلی و فرعی

هاشمی در مورد اینکه این سند و برخی اقدامات در حوزه سلامت ممکن است تا پایان این دولت اجرایی نشود گفت: هیچکس نمی‌تواند عمر را پیش‌بینی کند اما آرزو می‌کنیم با لطف خدا و کمک دوستان، مشکلات زیر ساختی در همین دولت حل شود، اگر مسائل کشور را همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به اصلی و فرعی تقسیم کنیم و مسائل اصلی اولویت همه افراد در دستگاه‌های اجرایی، قضایی و رسانه‌ها قرار گیرد، همه به خواسته‌هایشان می‌رسند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای گفت: وظیفه ما این بود که صنایع غذایی را برای درج این برچسب‌ها مجبور کنیم تا مصرف کننده در هنگام خرید میزان قند، نمک و چربی محصولات را بداند و بر اساس آن محصول غذایی مورد نظر خود را خریداری کند، در حال حاضر نزدیک 80 درصد محصولات بازار نشانگر رنگی تغذیه‌ای دارند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..