تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مینیر گوش چیست؟ + راه‌های درمان

مهدی خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره‌ بیماری مینیر گوش گفت: افزایش فشار گوش داخلی را مینیر گوش می‌گویند. گوش داخلی دارای سیستم شنوایی و تعادلی است‌، در این بین  افزایش فشار مایع این قسمت  با مختل کردن عملکرد سلول‌های شنوایی، فرد را به کم شنوایی و شنیدن صدای وزوز داخل گوش دچار می‌کند. این فشار همچنین با تاثیر روی سلول‌های حساس تعادلی، فرد را با احساس سرگیجه روبرو می‌کند.

بیماری مینیر گوش و راه‌های درمان آن
وی درباره علت ایجاد این بیماری، اظهار کرد: علت دقیق بیماری مینیر گوش هنوز ناشناخته است اما می‌توان فشار روحی و استرس، خوردن غذاهای شور و چرب‌، آلرژی و عفونت‌های تنفسی را از دلایل موثر در ایجاد آن دانست.

خواجوی با اشاره به لزوم تشخیص پیش از درمان بیماری، ادامه داد: پیش از درمان، تشخیص باید قطعی شود،‌ تشخیص شامل شرح حال بیمار و معاینات فیزیکی است. پس از تشخیص صحیح، ‌۴ نوع درمان پیش روی بیمار قرار داد؛ نوع اول درمان با استفاده از داروهاست که باعث کنترل فشار گوش، سرگیجه و کم شنوایی می‌شود، این داروها تحریکات سیستم تعادلی، و با کاهش سدیم، فشار گوش را کنترل می‌کنند، در این بین داروهای کورتون‌دار التهاب موجود را کم می‌کند.

وی گفت:‌ دومین نوع درمان‌، درمان نگهدارنده است،‌ فرد باید غذاهای کم نمک و کم چرب مصرف کرده و زیاد آب بنوشد. با نوشیدن آب زیاد، ادرار بیشتر شده و از این طریق سدیم از راه ادرار دفع شده و در نتیجه فشار داخلی گوش کاهش می‌یابد. تغییر شرایط کاری و زندگی، دور بودن از هرگونه تنش و استرس و استراحت کافی نیز می‌تواند از دیگر راه‌های درمان باشد‌.

بیماری مینیر گوش و راه‌های درمان آن
متخصص گوش و حلق‌ و بینی ادامه داد: در صورت جوابگو نبودن داروها و مراقبت‌ها و شرایط حاد بیمار، باید از عمل جراحی استفاده شود که سومین نوع درمان است. با استفاده از جراحی فشار مایع گوش داخلی را کاهش می‌دهیم.

خواجوی در پایان اظهار داشت:‌ درمان نوع چهارم زمانی است که تحت هیچ شرایطی تعادل فرد کنترل نشود و عدم تعادل، زندگی‌اش را مختل کند، در این شرایط باید عصب تعادلی گوش مورد نظر را قطع کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مینیر گوش چیست؟ + راه‌های درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..