تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود ۶۵ دارو و ۸ واکسن دانش بنیان به بازار تا ۲ سال آینده/ گردش مالی ۱۱۷۳ میلیار دلاری صنعت حلال/ پای سیاسیون نباید به مباحث علمی باز شود

معاون علمی ریاست جمهوری از ورود ۶۵ دارو ظرف ۲ سال آینده به بازار و تولید ۸ واکسن در شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در همایش روز جهانی غذا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه در حوزه غذا حدود 200 سم جدید را شناسایی کردیم، گفت: ما صنعت خوبی در حوزه غذا داریم و این صنعت برای کشور افتخار است و حتی در این صنعت ماشین سازی می‌کنیم و ماشین آلات را صادر می ‌نیم البته این صنعت نیاز به ایده‌های جدید تولید دارد و ما یک سری استارتاپ‌ها را در این زمان داریم و از ایده‌های جدید حمایت می‌کنیم. حوزه حلال زمین بازی ماست و باید در آن سرمایه‌گذاری کنیم وی ادامه داد: یکی از ایده‌های جدید صنعت حلال است، گردش مالی صنعت حلال از ۱۱۷۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱۹۱۴ میلیارد، گردش مالی داروی حلال از ۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به۱۳۲ میلیارد دلار، گردش لوازم آرایشی بهداشتی حلال از ۵۶ میلیارد دلار به ۸۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ می‌رسد، حوزه حلال زمین بازی ماست و باید با سرمایه‌گذاری بتوانیم بخش مهمی از بازار آن را به دست آوریم.

معاون علمی ریاست جمهوری از ورود ۶۵ دارو ظرف ۲ سال آینده به بازار و تولید ۸ واکسن در شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته ۶۵ دارو را تحویل سازمان غذا و دارو دادیم که پیش بینی می‌کنیم این داروها ظرف ۲ سال آینده وارد بازار شود؛ همچنین ۸ واکسن جدید در شرکت های دانش بنیان در دست تولید داریم.

مسئله علمی تراریخته را سیاسی کردیم ستاری در ادامه با اشاره برخی حواشی در موادغذایی تراریخته گفت: برخی مسائل علمی چون تراریخته را سیاسی کردیم و وقتی پای سیاسیون به مباحث علمی باز شود؛ هر کسی چیزی می‌گوید اما مسائل علمی نباید حاشیه سیاسی پیدا کند.

وی با اشاره به فرهنگ قدیمی سفره در ایران گفت: ما فرهنگی به نام سفره داشتیم و همیشه مردم دور این سفره‌ها می‌نشستند و اعضای خانواده با هم صحبت می‌کردند؛ایرانی‌ها با وجود اینکه اکنون در خانه کوچک زندگی می‌کنند اما شاید اعضای خانواده فرسنگ‌ها بینشان فاصله باشد.

ستاری افزود: سفره فقط برای غذا خوردن نیست جایی است که همه اعضای خانواده می‌توانند در کنار آن با هم صحبت کنند و مسائل را در میان بگذارند و فردای خود را با این فرض که می‌دانند پشتوانه دارند بسازند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، شام را حذف کنید اما من هرگز سفره شام را از خانه حذف نمی‌کنم حتی اگر نصف شب به خانه برسم سفره شام پهن می‌شود زیرا شما در کنار سفره روحیه برای زندگی پیدا می‌کنید.

معاون علمی ریاست جمهوری یادآوری کرد: ما این ضرب المثل را در فرهنگمان داریم که «فلانی سر سفره پدر و مادر بزرگ شده است» این موضوعات، نشان دهنده اهمیت سفره و قرار گرفتن اعضای خانواده کنار هم است.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود ۶۵ دارو و ۸ واکسن دانش بنیان به بازار تا ۲ سال آینده/ گردش مالی ۱۱۷۳ میلیار دلاری صنعت حلال/ پای سیاسیون نباید به مباحث علمی باز شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..