تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازسازی تهران و تبریز قدیم و کربلای ۶۱ هجری در نمایش «رسول»

بازسازی تهران و تبریز قدیم و کربلای ۶۱ هجری در نمایش «رسول»به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طراحی صحنه و ساخت دکور نمایش میدانی «رسول» در سه بخش تهران و تبریز قدیم و کربلای دهم محرم سال ۶۱ هجری در ۳ هزار متر مربع در منطقه عباس‌آباد انجام گرفت.

آنه محمدی‌ایری طراح صحنه نمایش «رسول» است که این‌ روزها به همراه گروه ۳۰ نفری خود مشغول ساخت دکور نمایش «رسول» است؛ نمایشی که قرار است از ششم تا هجدهم آبان ماه در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه برود.

محمدایری به لوکیشن ۱۲ هزار مترمربعی نمایش «رسول» اشاره کرده و گفت: از این فضای بزرگ نمایشی که شامل صحنه و جایگاه تماشاگران است، ۳ هزار متر مربع به صحنه نمایش اختصاص دارد و در مجموع ما سه بخش را طراحی کرده‌ و به مرحله اجرا می‌رسانیم.

مدیر صحنه سریال «در چشم باد» ادامه داد: بخشی از طراحی صحنه نمایش «رسول» در تهران قدیم رخ می دهد که در این راستا حرم امام‌زاده نصیرالدین، تکیه قنات‌آباد و بخشی از بازار را طراحی کرده و ساخته‌ایم که درست فضای سال ۱۳۱۰ هجری شمسی را تداعی می‌کند. بخش دیگر شهر تبریز است که در تبریز خیابان‌های سال ۱۲۸۰ مد نظرمان بود که این خیابان‌ها را در صحنه نمایش ساخته‌ایم. بخش سوم هم اردوگاه امام حسین (ع) در کربلا است و به نوعی واقعه محرم ۶۱ هجری را روی صحنه بازآفرینی کرده‌ایم. داستان «رسول» در این سه لوکیشن روایت خواهد شد.

دستیار صحنه سریال «روزگار قریب» درباره زمان طراحی و ساخت دکور نمایش یادآور شد: دکور را در طول ۲ ماه طراحی کردم و در ۴۵ روز به مرحله اجرا رساندیم و در این مقطع زمانی ۳۰ متخصص از خطاطان، گرافیست‌ها، آهنگران و حجم‌کاران همکاری داشتند. برخی از دکورهای نمایش متحرک هستند و قابلیت جابه‌جایی دارند مانند زندان قصر و برخی نیز به‌گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند به مدت زیاد در همان صحنه باقی بماند و محلی برای بازدید عموم باشد.

نمایش «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی کاری از گروه «شیدایی» است که به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرای خود را از ششم آبان آغاز می‌کند. اجرای این نمایش تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازسازی تهران و تبریز قدیم و کربلای ۶۱ هجری در نمایش «رسول»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..