تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟

۷۸۷۹۹۲

۳۴۷ بازدید

وب‌سایت نبض ما: آیا شما هم از کمبود ویتامین ب رنج می برید؟ یکی از روش های درمانی استفاده از آمپول نوروبیون است.

آمپول نوروبیون برای درمان کمبود ویتامین ب 12 مورد استفاده قرار می گیرد. آمپول نوروبیون حاوی کابالامین، پریدوکسین و تیامین است که به عنوان عناصر فعال در آن نقش بازی می کنند.

آمپول نوروبیون شکل طبیعی آنزیمی ویتامین B12 است که از طریق جریان خون، در بدن می گردد. این آمپول علاوه بر ساختار ویتامین B12، دارای یک متیل اضافی هم هست که با کبالت همراه است و به بدن برای تولید گلبول های قرمز کمک می کند و می تواند به عنوان یک مکمل غذایی هم مورد استفاده قرار گیرد.

این آمپول به عنوان یک مکمل برای مبارزه با بیماری های تخریب کننده سلول مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان از آن برای کمک به درمان استرس و همین طور درمان های سرطان نیز استفاده نمود.

آمپول نوروبیون به کمک آرام کردن سیگنال های عصبی فرستنده به مغز، کار می کند. با تغییر فعالیت الکتریکی، می تواند موجب آرام شدن ماهیچه های بیش فعال قلب، مشارکت در رشد، بازتولید سلولی، سنتز چربی و دیگر موارد می شود.

آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟

محتویات آمپول نوروبیون

محتویات آمپول بسته به شرکت تولید کننده آن می تواند از لحاظ مقدار متفاوت باشد. اما هر آمپول حاوی 100 میلی گرم ویتامین B1 (تیامین هیدروکلراید)، 100 میلی گرم ویتامین B6 (پیریدوکسین هیدروکلراید)، 1000 میکروگرم ویتامین B12 (سیانکوبالامین) است که در 3 میلی لیتر محلول آبی حل شده است.

همچنین مواد افزودنی آن عبارتست از: پتاسیم سیانید، محلول هیدروکسید سدیم، آب برای تزریق

آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟

نوروبیون به صورت عضلانی تزریق می شود. در موارد شدید، روزانه یک آمپول داده می شود تا علائم حاد فروکش کند. برای درمان های آتی 2-3 آمپول در هفته داده می شود. در شرایط خفیف تر این دوز مصرف برای شروع هم کافی است. همچنین مدت زمان درمان توسط دکتر تعیین می شود.

شرایط نگهداری آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون را باید در دمای 2 تا 8 درجه نگهداری کرد. همچنین لازم است که از داروی تاریخ مصرف گذشته استفاده نکرد! و دارو را دور از دسترس کودکان قرار داد.

برای این که با اهمیت بیشتر ویتامین B12 بیشتر آشنا شوید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

آمپول نوروبیون در بارداری

در صورت استفاده با دوز مجاز، آمپول نوروبیون خطری برای دوران بارداری ندارد. ویتامین B1، B6 و B12 به شیر مادر منتقل می شوند، اما خطر انتقال بیش از حد برای نوزاد هنوز شناخته شده نیست. در موارد فردی، دوزهای بالا ویتامین B6، به عنوان مثال بالای 600 میلی گرم در روز، ممکن است تولید شیر مادر را متوقف کند.

آیا آمپول نوروبیون چاق کننده است؟

در اغلب موارد مصرف ویتامین B سبب افزایش وزن نمی شود. با این حال، افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند، ممکن است بعد از شروع مکمل، احساس کنند که وزنشان افزایش یافته است.

این تغییر به این دلیل است که از دست دادن اشتها نشانه کمبود ویتامین B12 است. هنگامی که سطوح ویتامین نرمال می شوند، اشتها باز می گردد و شاید چند مقداری نیز افزایش وزن داشته باشید.

آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟

فواید آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون برای درمان کمبود ویتامین B استفاده می شود اما تولید کننده های آن فواید آن را برای استفاده از موارد زیر هم ارتقا داده اند.

بهبود سلامت سیستم عصبی تقویت سیستم ایمنی بدن بهبود سوخت و ساز بدن حفظ سلامت مو و پوست افزایش سلامت کبد

ویتامین B مانند بسیاری از ویتامین های دیگر در بدن، نقش مهمی در سیستم بدن اعمال می کند. ویتامین B در متابولیسم مواد مغذی، عملکرد سیستم عصبی، عملکرد پوست، تولید گلبول قرمز و غیره دخیل هستند.

اکثر افراد از طریق غذاهایی که می خورند، ویتامین B مورد نیاز خود را دریافت می کنند. با این حال، برخی از گروه ها ممکن است خطر بالاتری از کمبود ویتامین B داشته باشند. مثل افراد بالای 50 سال، باردار، افراد دارای بیماری های مزمن و …

اگر شما با استفاده از رژیم غذایی به اندازه کافی ویتامین B دریافت می کنید، مصرف آمپول نوروبیون احتمالا تاثیر مثبتی برای شما نداشته باشد.

عوارض جانبی آمپول نوروبیون

عوارض جانبی می تواند واکنش های حساسیت نسبت به ویتامین B1 یا B12 باشد. مواردی مانند عرق کردن، تاکی کاردی (ضربان سریع قلب) و واکنش های پوستی همراه با خارش و قرمز شدن پوست ممکن است اتفاق بیفتد. در موارد خاص، شوک بعد از مصرف دیده شده است.

همچنین مشکلات دستگاه گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال یا درد شکمی نیز در برخی موارد ممکن است رخ دهد. همینطور در برخی موارد فردی هم پس از مصرف مقدار زیاد ویتامین B12 بروز آکنه گزارش شده است.

در صورتی که هرکدام از این علائم رخ دهد، لازم است که در مورد هریک از عوارض پیش آمده با پزشک خود صحبت کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..