تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری در قالب مسافر تاکسی‌های اینترنتی

چتر کلاهبرداران اینبار روی تاکسی‌های اینترنتی باز شده استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زندگی امروز در کلانشهرها به مرور از حالت سنتی و قدیمی که در گذشته ای نه چندان دور داشته، خارج شده و شکلی جدید به خود گرفته است.

در حال حاضر استفاده از ابزار ارتباطی نوین و تکنولوژی‌های جدیدی که مورد استفاده اغلب افراد در سراسر دنیا است در کلانشهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و جای ابزار ارتباطی نسبتا قدیمی را گرفته است.

تاکسی‌های اینترنتی یکی از مواردی است که طی این سال‌ها با افزایش گوشی‌های تلفن همراه هوشمند موجود در بازار، در میان مردم جای خود را باز کرده و هم اکنون عده قابل توجهی در طول شبانه روز از این ابزار کاربردی استفاده می‌کنند.

در دسترس بودن و همچنین قیمت و هزینه سفر به نقاط مختلف که افراد از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند نسبت به آژانس‌ها و همچنین تاکسی‌های ویژه‌ای که در خطوط مختلف حمل و نقل کلانشهرها تردد دارند، پایین‌تر و به صرفه‌تر است و مردم نیز به همین دلیل استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

طی روزهای اخیر عده‌ای از کلاهبرداران با سوء استفاده از گوشی برخی از شهروندان اقدام به گرفتن تاکسی اینترنتی کرده و پس از آن با ترفندهایی نظیر اینکه فردی که تاکسی را برای آن‌ها گرفته است هزینه را هم پرداخت می‌کند و یا با تهدید راننده در کوچه پس کوچه‌هایی که از قبل شناسایی و به عنوان مقصد خود تعیین کرده بودند، اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

به گفته سرهنگ نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی آگاهی تهران شهروندان باید از در اختیار قرار دادن گوشی خود به افراد غریبه برای هر امری چون تماس و یا گرفتن تاکسی اینترنتی خودداری کرده و فریب کلاهبرداران را نخورند. تا کنون بیش از 10 شهروند تهرانی شکایاتی مرتبط با تاکسی‌های اینترنتی را در پلیس آگاهی به ثبت رسانده‌اند و پرونده جرائم با شناسایی و دستگیری متهمان در پلیس آگاهی تشکیل شده است.

اعتماد به افراد رهگذری که به صورت کذری در ترددهای روزانه خود با آن‌ها مواجه می‌شویم اقدامی غیر منطقی است و شهروندان باید مراقب افراد ناشناس باشند و فراموش نکنند که عواقب و پیامدهای رفتار و تصمیم اشتباه آن‌ها که اغلب در قالب دلسوزی انجام می‌شود، در نهایت متوجه خود آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری در قالب مسافر تاکسی‌های اینترنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..