تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه گل مژه را از بین ببریم؟

چگونه گل مژه را از بین ببریم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛خوشبختانه، درمان های خانگی اندکی وجود دارد که به شما کمک می کند به سرعت از شر گل مژه خلاص شوید.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

درمان۱: پلک های خود را تمیز نگه دارید:

اولین کاری که بعد از توسعه گل مژه باید انجام دهید پاک کردن پلک هاست. می توانید از شامپوی بچه رقیق شده بر روی پنبه، پارچه کاملا تمیز یا پد پاک کردن آرایش استفاده کنید. حالا پلک خود را با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله نرم خشک کنید.

همچنین اطمینان حاصل نمایید که بعد و قبل از لمس گل مژه، دست های خود را می شویید. حوله یا پارچه خود را با سایر افراد به اشتراک نگذارید.

پدهای پاک کننده ای که قبل از مرطوب شده اند گزینه دیگری برای پاک کردن پلک ها هستند. می توانید این موارد را در داروخانه ها پیدا کنید.

زمانی که گل مژه دارید بهتر است به طور موقت آرایش نکنید. پوشاندن گل مژه می تواند فرآیند درمانی آن را به تعویق بیندازد. همچنین وسایل قدیمی آرایش خود را دور بیندازید زیرا ممکن است آلوده باشند.

اگر به اصلاح دید نیاز داشتید، به جای استفاده از لنز تماسی از عینک استفاده کنید تا گل مژه بهبود پیدا کند.

درمان ۲: کمپرس گرم و مرطوب را اعمال کنید

همانطور که می دانید گل مژه برآمدگی متورم و قرمز رنگی در حاشیه پلک است که به خاطر عفونت غده هایی که نزدیکی پایه مژه قرار دارد رخ می دهد.

شما می توانید با اعمال کمپرس گرم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، سه الی چهار بار در روز بهبود گل مژه را تسریع کنید.

برخی از افراد از کیسه های چای را برای این منظور مورد استفاده قرار می دهند اما پارچه تمیز فرو رفته در آب گرم( نه آب داغ) می تواند گزینه بهتری باشد. پارچه را بر روی چشم بگذارید و چشمان خود را ببندید

هدف از این درمان، آوردن گل مژه به سطح است. اما کار خود را با صبر و حوصله انجام دهید. مضطرب نشوید و سعی نکنید گل مژه را برتکانید. گرمای حاصل از کمپرس اغلب باعث باز شدن گل مژه می شود و بدون ایجاد مشکل عفونت را از آن خارج می کند.

درمان ۳: تسکین درد و ناراحتی:

مسکن های بدون نسخه همچون استامینوفن و ایبوپروفن ممکن است فرایند بهبود را تسریع نکنند اما این داروها ناراحتی حاصل از گل مژه را کاهش می دهند.

پزشک ممکن است درد مرتبط با گل مژه را هدف قرار دهد. برخی از اوقات پزشک متخصص می تواند گل مژه بزرگ را با جراحی باز کند تا درد و ناراحتی حاصل از آن را بکاهد و جلوی عفونت شدید را بگیرد.

به دنبال کمک پزشک متخصص باشید:

اگرچه تمامی این نکات می تواند به درمان سریع گل مژه کمک کند اما بهتر است با یک متخصص چشم مشورت کنید و از توصیه های او بهره مند شوید. پزشک پماد یا سایر درمان های مرتبط با این شرایط را تجویز می کند که به بهبود آن کمک می نماید.

اگر گل مژه بدتر شد، دید شما را تحت تاثیر خود قرار داد یا در عرض چند هفته بهبود نیافت، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا این شرایط ارزیابی شود و درمان آغاز گردد. در برخی از موارد گل مژه ممکن است به جراحی نیاز داشته باشد.

پیشگیری از ایجاد گل مژه در آینده:

بهداشت مناسب پلک می تواند خطر بروز گل مژه را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. پلک های خود را قبل از خواب تمیز کنید به خصوص اگر چشمان خود را آرایش می کنید. اگر مشکلی همچون بلفاریت دارید، حل این شرایط و درمان آن می تواند از بروز گل مژه پیشگیری کند.

منبع:مجله سلامت

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه گل مژه را از بین ببریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..