تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۱۶ درصدی تعداد عناوین کتاب در شهریور ماه ۱۳۹۷

كاهش ۱۶ درصدي تعداد عناوين كتاب در شهريورماه ۱۳۹۷

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ بر اساس آمار و اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب در شهریورماه سال ۱۳۹۷، ۶ هزار و ۶۶۱ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته (۷ هزار و ۹۲۵ عنوان) ۱۶ درصد کاهش داشته است.

تعداد کتاب‌های کمک درسی در شهریور ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، تغییر ۲۲ درصدی را تجربه کرده و کتاب‌های کودک و نوجوان با کاهش ۱۴درصدی در شهریورماه ۹۷ و کتاب‌های عمومی با کاهش ۱۳درصدی روبه رو شده است. همچنین میانگین قیمت هر کتاب در شهریورماه سال جاری ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در شهریور ماه ۱۳۹۷، ۵ هزار و ۵۴۲ نسخه در تهران و مابقی در شهرستان به چاپ رسیده‌اند. بیشترین تعداد کتاب‌های چاپ شده در تهران به موضوع کمک درسی اختصاص دارد و در شهرستان‌ها اقبال بیشتری به موضوع ادبیات نشان داده شده است.

بر اساس آمار کتاب‌های منتشر شده در استان‌ها نسبت به کل کشور در شهریور ماه در استان تهران، ۵ هزار و ۵۴۲ عنوان کتاب منتشر شده است که این میزان ۸۳ درصد عناوین منتشر شده کل کشور را در برمی‌گیرد. بعد از استان تهران، استان‌های قم، خراسان رضوی و گیلان قرار دارند.

کتاب‌های آخرین ماه تابستان سال ۱۳۹۷ از سوی ۹هزار و ۹۱ پدیدآور منتشر شده است که از این تعداد ۳هزار و ۴۶ پدیدآور زن و مابقی مرد هستند. اما در بازه زمانی مورد بررسی در سال۱۳۹۶، ۱۰هزار و ۱۸۱ پدیدآور اقدام به انتشار کتاب کرده اند که ۶هزار و ۹۲۸ نفر آن مرد و ۳هزار و ۲۵۳نفر نیز زن هستند.

انتشارات سنجش و دانش در شهریور ماه ۱۳۹۷ با انتشار ۱۴۵ عنوان کتاب در صدر ناشران عمومی پرکار این ماه قرار گرفت و انتشارات راه دکتری، شرکت انتشارات سوره مهر، سها دانش، نشر چشمه، شهر زبان، مروارید، شاپرک سرخ، جنگل و ققنوس در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین، انتشارات شهر زبان با انتشار ۶۹ عنوان کتاب چاپ اول در صدر پرکارترین ناشر کودک در شهریور ماه سال جاری قرار گرفته است. انتشارات بلور، قدیانی، کلاغ سپید، پرتقال، هوپا، ذکر، افق، کاردستی و بین المللی گاج در جایگاه‌های بعدی ناشران کودک پر کار شهریورماه قرار گرفته اند.

بر اساس این آمار، انتشارات خیلی سبز، مبتکران، بین المللی گاج، مدرسان شریف، شرکت انتشارات کانون فرهنگی آموزش، مدرسان برتر، پیشروان، گروه تالیفی دکتر خلیلی، رهپویان شریف و موسسه مهرپویا مهراس به عنوان پرکارترین ناشران آموزشی شهریور ماه سال ۹۷ شناخته شدند.

کتاب «حاضران به غایبان برسانند» از انتشارات آستان قدس رضوی با ۱۱۰ هزار نسخه در صدر پرشمارگان‌ترین کتاب‌های شهریور ماه سال جاری قرار گرفته است و بعد از آن کتاب «چه کنیم فرزندمان دچار آسیب‌های جنسی نشود» با ۷۰ هزار نسخه از انتشارات نوذر نخعی در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

آماری جدید از انتشار کتاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۱۶ درصدی تعداد عناوین کتاب در شهریور ماه ۱۳۹۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..