تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد خسرو معصومی از سکوت منتقدان / «با کمدی مشکل ندارم»

خسرو معصومی با تاکید بر اینکه سینمای اجتماعی در دنیا هم مورد توجه است، از منتقدان سینمایی انتقاد کرد که چرا نسبت به وضعیت فیلم‌های سخیف کمدی در سینمای ایران حرفی نمی‌زنند؟!

این کارگردان سینما که مشغول نگارش فیلمنامه‌ای در حوزه اجتماعی است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی جایگاه سینمای اجتماعی در میان حجم فیلم‌های کمدی که این روزها ساخته می‌شود، بیان کرد: سینمایی اجتماعی همیشه در دنیا اولویت داشته و البته با چالش هم روبرو بوده است. اما وضعیت اینطور نیست که چند کمدی سخیف در کشور ما بتواند بر آن، اثر بگذارد.

او افزود: در کشور ما مسئولان باید شرایط را برای فیلم‌های اجتماعی مثلا در بخش اکران سهل‌تر کنند تا اگر یک سینمادار چندان روی خوشی به نمایش فیلم‌های اجتماعی نشان نداد، سینمادار را مجاب کنند تا در این بخش حمایت صورت بگیرد. 

معصومی با اشاره به اکران نشدن فیلم «عرق سرد» در سینماهای حوزه هنری و اینکه چنین اتفاقی شرایط را برای فیلمساز سخت می‌کند، ادامه داد:  اگر قرار باشد حوزه هنری فیلم اجتماعی اکران نکند، چه انتظاری از بخش خصوصی می‌توان داشت؟ این حوزه هنری است که باید تشخیص دهد از فیلم اجتماعی حمایت کند، آن هم در شرایطی که یکسری سینما در اختیار دارد و به آن شکل با دغدغه مالی روبرو نیست.

کارگردان «باد در علفزار می‌پیچد» در پاسخ به اینکه با توجه به این شرایط، نگرانی از وضعیت اکران ندارد که باز هم قصد دارد سراغ یک فیلم اجتماعی، برود؟ گفت: فیلم کمدی سخیف با فیلم اجتماعی فرق می‌کند و عده‌ای فیلمساز هستند که تلاش می‌کنند، شرافت کاری خود را نفروشند پس باید حمایت شوند. من هم نگرانی‌هایی دارم ولی چه کاری می‌شود، انجام داد؟! یا باید به گوشه‌ای رفت یا فیلم ساخت.

او در عین حال خاطرنشان کرد: البته من به طور کلی با فیلم کمدی مشکلی ندارم. اصلا چه اشکالی دارد اگر یک کمدی مثل «اجاره نشین‌ها» داشته باشیم؟ فیلمی که علاوه بر طنز، بار فرهنگی هم دارد. اما اگر قرار باشد فیلمی پُر از جوک و شوخی‌های ناجور داشته باشیم که تماشاچی را فقط بخنداند و بعد این طور برداشت شود که از همه این‌ها استفاده شده است تا فقط از تماشاچی خنده گرفته شود، خوب نیست.

 وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر در حوزه سینما این است که انگار منتقدان ما خوابشان برده و فقط اگر کیانوش عیاری فیلم کمدی بسازد او را بیچاره می‌کنند اما به بقیه کاری ندارند. در حالی که آن‌ها باید نقدی را بنویسند که وقتی کارگردان چنین فیلم‌های کمدی درباره کار خودشان می‌خوانند، خجالت بکشند.

معصومی یادآور شد:‌ یک زمانی بود که نقدها کارشناسی نوشته می‌شد و مثلا برای «پَر پرواز» من، نقدی نوشتند که تلنگری به من بود و بعد از خواندنش خودم نقدی نوشته‌ام با عنوان “«پر پرواز» فرزند ناخلف من است.” اما الان نمی‌دانم چه شده که دیگر مثل سابق نیست.

او ادامه داد: حتی در کانون کارگردانان پیشنهاد دادم، منتقدان را دعوت کنیم و بپرسیم چرا حرف نمی‌زنید؟ چرا با هر که حرف می‌زنیم حرف از پول می‌زنند؟ الان که فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» هم با استقبال روبرو شده، همه فقط می‌گویند خوب است اما چند نقد درست درباره همین خوبی‌ها نوشته شده است؟

خسرو معصومی در پایان درباره سرنوشت اکران دو فیلم «خرس» و «کار کثیف»، گفت: هربار برای «خرس» پیگیر شدم گفتند دستور از بالاست که نمایش داده نشود و من این دیالوگ را خیلی شنیده‌ام، اما نمی‌دانم  وزارت ارشاد چه کاره است که مدام حرف از بالا زده می‌شود؟ برای «کار کثیف» هم دنبال سرگروه هستیم و یک سال است که سرگروهی برای نمایش این فیلم پیدا نمی‌شود. در حالی که اگر یک فیلم کمدی مثل آنچه این روزها بر پرده است داشتیم، خیلی سریع سرگروه پیدا می‌کردیم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد خسرو معصومی از سکوت منتقدان / «با کمدی مشکل ندارم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..