تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات ضروری که والدین پس از واکسن نوزاد باید انجام دهند

بعد از واکسن زدن کودک چه باید کرد؟علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دباره کار‌هایی که والدین باید پس از واکسن کودک انجام دهند، اظهار کرد: والدین باید دقت کنند که واکسن کودکان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید پس از آن به درستی از کودک مراقبت کرد تا این دوران به خوبی سپری شود؛ حتما ژس از واکسیناسیون حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در مطب پزشک یا درمانگاه صبر کنید تا در صورت مشاهده واکنش‌های آلرژی زا در کودک، سریعا او را به پزشک نشان دهید.

این متخصص اطفال بیان کرد: در ۱۸ ماهه اول زندگی نوزاد، باید به هر کودکی حدود ۲۰ واکسن تزریق شود تا کودک در برابر انواع عفونت‌ها و ویروس‌های احتمالی در طول زندگی در امان بماند، اما قبل از هر چیز باید دانست که تزریق واکسن به نوزاد، با برخی عوارض جانبی همراه است و ممکن است سبب تب و لرز و بیماری کودک شود.

محتشمی با اشاره به اینکه والدین باید روش‌های مراقبت از کودک پس از تزریق واکسن را به خوبی بدانند، گفت: قبل از تزریق هر گونه واکسن به نوزاد، از پزشک کودک بخواهید اطلاعات کلی درباره تزریق این واکسن خاص و عوارض احتمالی آن را در اختیارتان قرار دهد.

وی ادامه داد: معمولا در مطب پزشکان اطفال، جزوات یا بروشور‌هایی آماده شده است و در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده می‌شود؛ درباره علایم حساسیت کودک به واکسن، اطلاعات مناسب را کسب کنید، این اطلاعات سبب می‌شود تا مادر به محض مشاهده این گونه علایم در کودک خود، به پزشک او اطلاع دهد یا مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

هرگز از آسپیرین برای پایین آوردن تب ناشی از واکسن کودک استفاده نکنید

این متخصص اطفال درباره عوارض احتمالی برخی واکسن‌ها، گفت: مشکلات تنفسی، خشن شدن صدا، تورم گلو، احساس ضعف، سریع شدن ضربان قلب، سرگیجه و رنگ پریدگی از جمله عوارضی است که می‌تواند پس از تزریق واکسن به کودک ظاهر شود؛ این را فراموش نکنید که هرگز برای پایین آوردن تب کودک، از آسپیرین استفاده نکنید چرا که عوارضی خطرناک دارد، با مشاده تب بالا در کودک حتما پزشک را مطلع کنید.

محتشمی افزود: در برخی موارد واکنش‌های جدی در کودک رخ می‌دهد که تنها پزشک می‌تواند آن را کنترل کند؛ در صورتی که علایمی مانند تب در کودک بروز کرد به او استامینوفن دهید، 2 برابر وزن نوزاد به او قطره استامینوفن بدهید، مثلا اگر ۶ کیلو است ۱۲ قطره به او استامینوفن بدهید تا تب او کنترل شود، همچنین می‌توانید هر ۴ تا ۶ ساعت یکبار به او استامینوفن دهید.

وی تشریح کرد: بیشتر ۳ روز مجاز نیستید به کودک خود مقدار زیادی مایعات مثل آب، آب میوه، سوپ و غیره دهید تا هم تب او را کنترل کند و هم آب از دست رفته بدن او در طی تب جبران شود.

این متخصص اطفال یادآوری کرد: اگر با علایمی مانند رنگ پریدگی، گریه طولانی مدت کودک پس از چند ساعت، لرزه اندام‌های بدن و هر گونه علامت غیرطبیعی در کودک پس از تزریق واکسن روبرو شدید، سریعا او را نزد پزشک متخصص اطفال ببرید، هرگز برای پایین آوردن تب کودک، از آسپیرین استفاده نکنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات ضروری که والدین پس از واکسن نوزاد باید انجام دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..