تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرهنگ سازی از دل روابط عمومی بیرون می‌آید

بروجردی در اختتامیه چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی:

بروجردیبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که عصر روز دوشنبه ۳۰ مهر با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در کتابخانه ملی برگزار شد.

اشرف بروجردی ضمن تاکید بر این نکته که نهاد فرهنگی می‌تواند فرهنگ به زیستن را در جامعه رواج دهد و با همین رویکرد، روابط عمومی فرصتی برای بهره‌مندی افراد است، ادامه داد: اساس روابط عمومی بر مبنای گفت و گو است که آن هم شرایطی دارد و زمانی ما می توانیم از این شرایط بهره مند شویم که پذیرش طرفینی بین ما باشد یعنی اصول مشترک که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد. اصل جمهوری اسلامی و دین اسلام حفظ کرامت اسلامی است.

وی افزود: روابط عمومی صرفا بحث تبلیغات نیست بلکه مبنای آن این است که افراد باهم گفت و گو کنند و مسائل آسیب رسان جامعه را کاهش دهند و می توان گفت که فرهنگ سازی از دل روابط عمومی بیرون می‌آید.

بروجردی بیان کرد: مخاطب روابط عمومی همه جامعه است که باید بتواند زبان مورد پذیرش طرفین باشد که همین اقدام نیاز به شناخت کافی از باورهای مردم و سازمان های مرتبط دارد و زمانی که این شناخت کافی باشد زمینه برای گفت و گو فراهم خواهد شد.

بروجردی با اشاره به آیه‌ای از قران کریم گفت: در آیات قران هم به تعاملات اجتماعی اشاره دارد. اساس روابط عمومی گفت و گو و شاخه های مرتبط آن داشتن نحوه ارتباط و تعامل است و تغییر فرهنگ و باور می تواند حاصل این گفت و گو و تغییر رفتار حاصل تغییر آن باور است.

وی اظهار داشت: روابط عمومی رسالت سنگینی دارد که منتهی به تغییر رفتار، جهت‌ها و تغییر در سرنوشت آینده جامعه است. روابط عمومی برای آینده جامعه برنامه ریزی می‌کند. در انقلاب کشورمان دیدیم که تغییر رفتار ها بر اساس باورها توانسته ساختار جامعه و سبک زندگی را تحت شعاع قرار داده و معنادار کند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: مدیریت و فعالیت روابط عمومی در جامعه مسئولیت دشواری است چرا که هنوز بسیاری از مسئولان در کشور فهم روشنی از وظیفه روابط عمومی ندارند و روابط عمومی را وکیل مدافع سازمان‌ها تلقی می‌کنند و انتظار دارند که هر موضوع درست یا غلطی را پوشش داده که همین مشکلاتی را برای روابط عمومی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: این نگاه مدیران به روابط عمومی که هر مسئله‌ای را باید حل کنند، نمی تواند پاسخ مناسبی باشد و همین باعث می شود که مدیران حس کنند که روابط عمومی کارایی خوبی ندارد و باید نگاه مدیران به روابط عمومی از نگاه سنتی به مدرن تغییر کند. اتفاق اخیر در عزل مدیر روابط عمومی شهرداری می تواند ناشی از این دیدگاه باشد که چرا نتوانسته موضوع بازنشستگی را در جامعه به صورت مثبت پوشش دهد.

هاشمی تصریح کرد: مدیران باید بدانند که نباید با دید یک طرفه به روابط عمومی نگاه کرد و باید این یک جانبه نگاه کردن را از س.ی به س.ت تبدیل کرد س.ت یعنی تبدیل رویکرد یک طرفه به رویکرد تعاملی و تفاهمی. به این معنا که روابط عمومی باید دیدگاه سازمان را به جامعه و برعکس انعکاس دهد و جریان یک طرفه اطلاعات باید جای خود را به اطلاعات تعاملی دهد و ویژگی یک جانبه گرایی جای خود را به رویکرد تفاهمی دهد.

وی ادامه داد: برخی مدیران از روابط عمومی‌ها انتظار دارند که از دریق پول و هدایا یا تهدید انعکاس فرمایشی مطالب را داشته که همین موجی از کاهش اعتماد جامعه را به دنبال دارد و باعث می شود که نتوان آن سازمان را تبیین کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با یادی از مرحوم آیت الله هاشمی گفت: ایشان به تنهایی رسانه بودند و به عنوان سازمان روابط عمومی قوی عمل می‌کردند. ایشان با خطبه‌های نماز جمعه و مطرح کردن وقایعی از دفاع مقدس اعتماد جامعه را دو چندان میکردند و در آخرین خطبه خود از ضرورت جلوگیری از ریزش نخبگان و حفظ اعتماد جامعه گفتند. او حتی به زندگی سیاسی اهمیت می‌داد که از همین رو از سال ۱۳۶۰ روزانه یادداشت نوشته که حاصل آن ۳۵ دفترچه خاطرات است و تا الان ۱۴ دفترچه به چاپ رسیده که می‌تواند جامعه را در مسائل مختلف روشن کند.

در انتهای این همایش از برترین های روابط عمومی ایران در روش های مختلف تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرهنگ سازی از دل روابط عمومی بیرون می‌آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..