تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسدالله اسدی قربانی امتیازدهی دولت برای برجام نشود

ساعت: 16:33 منتشر شده در مورخ: 1397/07/30 شناسه خبر: 1421224

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اسدالله اسدی قربانی امتیازدهی دولت برای برجام نشود و در این باره وزارت خارجه باید از انفعال خارج شود و به پیگیری مخفیانه خاتمه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کلاس بیست؛ علیرضا حسنی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در یادداشتی پیرامون بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان ضمن محکوم کردن و غیر قانونی دانستن آن آورده است: چند ماهی( تیرماه 97) است که وزارت خارجه اتریش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است این کشور مصونیت یک دیپلمات ایرانی(اسد الله اسدی) را پس از بازداشت در آلمان به اتهام ارتباط با طرح بمب‌گذاری در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، لغو می‌کند.

این تصمیم نامتعارف اتریش در شرایطی است که در حقوق دیپلماتیک صریحا بیان شده است نمی‌توان یک دیپلمات را به هیچ عنوان توقیف، بازداشت یا تحت تعقیب قانونی قرار داد.بر اساس پیمان وین مصونیت دیپلماتیک اساساً قابل نقض نبوده و مصونیت از تعرض، یک قاعده بنیادین حق بین‌الملل است.

درجای دیگری از این معاهده آمده است که نمی‌توان یک دیپلمات را به هیچ عنوان توقیف یا بازداشت کرد و اینکه مأموران دیپلماتیک علاوه بر مصونیت دیپلماتیک دارای مصونیت محل اقامت، مصونیت اموال و مصونیت اسناد و مکاتبات نیز هستند. طبق این کنوانسیون مصونیت قضایی شامل دیپلمات‌ها، کارمندان اداری و فنی و خانواده آنان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی با بررسی مواردی از تخلفات دیپلمات‌های سایر کشورها در کشورهای مقصد و نوع موضع گیری ها، به این نتیجه می رسیم که مورد اخیر در اتریش یک نمونه کاملا استثنایی است و لازم است دستگاه دیپلماسی کشورمان هر چه زودتر از این انفعال خارج شده و به صورت جدی به این پرونده ورود کند.
در موارد مشابه در سایر کشورها در قبال تخلف سفرا یا دیپلمات‌های کشورهای دیگر،عموما به احضار سفیر یا اخراج دیپلمات‌ها محدود شده و خبری مبنی بر بازداشت دیپلمات‌ها به چشم نمی‌خورد.

این استاد دانشگاه متذکرشد: متاسفانه عکس العمل وزارت امور خارجه در این مورد تنها به یک توئیت آقای ظریف و موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه محدود بوده است.

اینجا سوالی مهم اذهان عمومی را مشغول می کند و آن این سوال است که دولتی که در تبلیغات انتخاباتی خود قول بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی را داده بود را چه شده است که روز به روز تحقیر و سرافکندگی را برای حتی دیپلماتها خود از ناحیه به ویژه اروپاییان می بیند ولی دم نمی زند و در مورد اخیر با قربانی کردن اسد الله اسدی به طرف مقابل امتیاز می دهد و در محتملترین حالت پاسخ این خواهد بود که چون تمامی امید این دولت به میوه برجام بوده است و با خروج آمریکا از این معاهده بین المللی تنها امید دولت به ماندن سایر اعضا یعنی اروپاییان است تا شاید از این تنور نانی را بر کند لکن دولت یا نمی داند و یا خود را به ندانستن زده است که این تنور اصلا روشن نشده است که با لگد آمریکا یی ها خاموش شده باشد و هیزم اروپاییان را برای روشن ماندنش نیاز داشته باشد.

وی گفت: دراینجا فقط برای یادآوری عنوان می کنیم که عزت به پاسپورت ایرانی بازنگشت که بماند صد ها هم وطنمان به مدد تدبیر! این دولت تحقیر شده و حتی جانشان را از دست داده اند نمونه هایی از قبیل حمله به سفارت ایران در لبنان و شهادت رایزن فرهنگی ، عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل توسط آمریکا ، صادر نکردن ویزا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط عربستان ،عدم صدور روادید برای حضور نماینده ایران در اجلاس مقدماتی کنفرانس اسلامی ، ضرب و جرح زنان ایرانی در فرودگاه استانبول ، فاجعه بزرگ منا و کشته شدن ۴۹۷ زائر ایرانی ، بازداشت معلمان ایرانی در امارات و تراشیده شدن سر آنان ، اخراج دیپلمات‌های ایرانی از هلند، توهین‌های مداوم به مسافران و بانوان ایرانی در فرودگاه‌های مختلف و...

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مجدانه تقاضای پیگیری مستمر ،آشکارا و نه مخفیانه به دلیل ماهیت این بازداشت که طرف غربی در بوق و کرنا کرده است تا حصول نتیجه برای این مورد مذکور و موارد مشابه از دولت محترم را داشته و توصیه می کنیم که امید واهی به دنیا به ویژه غرب را از دستور کار خود خارج کرده و برای آبادی وسربلندی ایران عزیز به فضل الهی و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و همچنین سرمایه هایی همچون جوانان غیور و فهیم خود متکی باشیم.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسدالله اسدی قربانی امتیازدهی دولت برای برجام نشود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..