تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخترع رباتیک: با یک آرمیچر و کلید شروع کردم/ ربات همه کاره من در مرحله کشوری خوارزمی داوری شد+ تصاویر و فیلم

ساعت: 16:31 منتشر شده در مورخ: 1397/07/30 شناسه خبر: 1421195

با حمایت مشاور جوانان فرماندار کلاله یک مخترع دیگر معرفی شد؛

مخترع رباتیک: در سن 8 سالگی با سرگم شدن با آرمیچر، کلید و سیم به اختراعات مختلف مشغول و به این واسطه به رشته رباتیک علاقمند شدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر،  نظر شما را به گفتگو با یک مخترع رباتیک از شهرستان کلاله که به معرفی خانم سعدی مشاور جوانان و بانوان فرمانداری کلاله صورت گرفت؛ جلب می کنیم:

در ابتدا خود را معرفی کنید:

اینجانب مهران مرادزاده از شهر فراغی شهرستان کلاله می باشم و در حال حاضر در مقطع دوم دبیرستان فنی حرفه ای در حال تحصیل هستم.

پدری 42 ساله و کارمند بهزیستی و دارای یک بردار و خواهر کوچکتر از خودم هستم.

چی شد که به فکر اختراع افتادید؟

من از سن 8 سالگی با قطعات آرمیچری، باتری، کلید و پره سرگرم بودم و کار با اینها در من هیجان لازم برای ساخت و ساز قطعات الکترونیکی ایجاد می کرد.

مراد زاده ادامه داد: از همان دوران در تنهایی خود مشغول به ساخت ماشین برقی و دیگر وسایل مشغول بودم و به مقطع راهنمایی که رسیدم، اول راهنمایی مسابقات خارزمی برگزار شد و من هم در این مسابقات با ارائه ماشین کنترلی از راه دور و با استفاده از وسایل دور ریختنی رتبه اول در شهرستان و رتبه چهارم استان را کسب کرد.

بعد از شرکت در این مسابقات چه کردید؟

بعد از شرکت در این مسابقه، رغبت بیشتری برای اختراع و شرکت در مسابقات مختلف در من ایجاد شد تا جایی تصمیم گرفتم یک دستگاه چمن زن برای حیاطمان اختراع کنم و این دستگاه، از برق 220 ولت، موتور چرخ خیاطی و تیغه های ورقه های آهنی که خودم ساخته بودم، طراحی و ساخته شد.

چی شد که تصمیم به اختراع ربات گرفتید؟

با ایده گیری از چرخش تیغه چمن زن به این نتیجه رسیدم که می توانم رباتی اختراع کنم که بتواند از طریق همین تیغه های برنده حریف خود را مغلوب کند.

وی ادامه داد: در راستای یاد شده نقشه ربات را پیاده سازی کردم و به مرور زمان قطعات را با فکر کردن و ساخت انها، روی هم پیاده کردم تا اینکه روبات تکمیل شد.(گفتنی است برای ساخت ان از آرمیچرها، پره هایی که خودم با جوشکاری و غیره درست کرده بودم استفاده کردم).

moradzadeh mokhtareh 12

با ربات جنگی خود چه کردید؟

درآن زمان(سال 96) مسابقات رباتیک جنگنده جام نور در مشهد برگزار می شد و یکی از قوانین موجود، وزن 3 کیلوگرمی ربات بود و این در حالی بود که وزن ربات من 4 کیلوگرم بود، از قطعات محافظ فلزی ربات کم کردم و بیشتر روی قطعات و سلاح های جنگنده روبات هزینه و وقت صرف شد.

به پیشنهاد میثم حدادی فرمانده حوزه بسیج که مشوق و حامی مالی من بود، اسم این ربات را نازعات انتخاب و در این مسابقات در طی چند مبارزه و چند راند، ربات من موفق به برد و غلبه بر ربات حریف شد و ماحصل این مسابقات دریافت جایزه نقدی شد.

moradzadeh mokhtareh 2

بعد از شرکت در مسابقات مشهد، اختراع دیگری هم داشتید؟

بله، من همیشه در حال ایده پردازی برای اختراعات دیگر بودم و در همین جهت، برای شرکت در مسابقات رباتیک جوانان کشور به فکر ساخت رباتی کشاورز که بتواند خلاهای موجود در کشاورزی را پر کند، افتادم و در این زمینه با استفاده از وسایل دورریختنی ربات مدنظر را که 25 کیلوگرم بود و توانایی شخم، چمن زنی، جمع آوری چمن، سم پاشی، آبیاری و کود پاشی و کاشت بذراست، را اختراع کردم و توانستم در مرحله استانی مسابقات خوارزمی رتبه اول را بدست آورم و به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کنم.

در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کردید؟

به مرحله کشوری دعوت شدم و از اولین فیلتر داوری در دانشگاه شهید رجایی عبور کردم و در دور بعد داوری که متشکل از 8 داور دارای دکتری بود، به دفاع از ربات خود پرداختم و خوشبختانه این ربات باعث هیجان و رضایت داوران شد و ان شالله نتیجه این داوری در جهت تولید انبوه این ربات در آبان ماه سال جای اعلام می شود.

مخترع کلاله ای تصریح کرد: با برگشت از مسابقات کشوری مورد استقابل فرمانده بسیج(میثم حدادی)، شهردار، بخشدار قرار گرفتم.

moradzadeh mokhtareh 3

moradzadeh mokhtareh 16

moradzadeh mokhtareh 17

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

برای آینده کاری خود، ایده های مختلفی در زمینه های زیادی دارم که شاید بتواند برخی از خلا های موجود کشور را در حوزه های مختلف پر کند.

سخن آخر؟

در پایان از پدر، مادر، فرمانده بسیج(حدادی) و مشاورجوانان فرماندار کلاله که در این زمینه مشوق و پیگیر کارهای من با بخشدار سابق بود و در اینده نیز قرار است پیگیر کارهای من با مسئولین ذیربط باشد، حسن توجه فرماندار کلاله به جوانان وعباس ممشلی فرمانده بسیج دانش آموزی تشکر و قدردانی می کنم.

 moradzadeh mokhtareh 1

moradzadeh mokhtareh 14

moradzadeh mokhtareh 13

moradzadeh mokhtareh 12

moradzadeh mokhtareh 10

moradzadeh mokhtareh 9

moradzadeh mokhtareh 8

moradzadeh mokhtareh 6

moradzadeh mokhtareh 5

moradzadeh mokhtareh 4

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخترع رباتیک: با یک آرمیچر و کلید شروع کردم/ ربات همه کاره من در مرحله کشوری خوارزمی داوری شد+ تصاویر و فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..