تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در طوفان گرد و خاک سلامت بمانيم؟

چگونه در طوفان گرد و خاک سلامت بمانيم؟

خبرگزاري آريا –
بادشديد و گرد و خاک, باکتري گرد و خاک
طوفان موجب ابتلا افراد به انواع بيماري‌ها به ويژه مشکل‌هاي تنفسي و بينايي مي‌شود
ورود گرد و خاک به داخل ريه، چشم و بيني، با ابتلا به بيماري‌هاي مختلف همراه است، اما با برخي راهکار‌هاي ساده مي‌توان ميزان آسيب اين پديده هاي آب و هوايي را کاهش داد.
طوفان گرد و خاک، شن و ماسه ازجمله پديده‌هاي طبيعي غيرقابل پيش بيني است. دراثر اين پديده باد با قدرت بالا ذره‌هاي گرد و خاک را همراه خود حمل کرده و اين اتفاق سبب ايجاد طوفان، کاهش ديد افقي و ابتلاي افراد به انواع بيماري‌هاي به ويژه مشکل‌هاي تنفسي و بينايي مي‌شود.
کودکان، سالمندان، مبتلايان به بيماري‌هاي تنفسي و آلرژي ها، مبتلايان به بيماري‌هاي چشمي، زنان باردار و افراد مبتلا به بيماري‌هاي مزمن از جمله سرطان که سيستم ايمني بدن آن‌ها ضعيف شده است، بيش از ديگران در معرض ابتلا به بيماري و انواع مشکل‌هاي تنفسي قرار دارند.
بادشديد و گرد و خاک, باکتري گرد و خاک
طوفان گرد و خاک، شن و ماسه ازجمله پديده‌هاي طبيعي غيرقابل پيش بيني است
کارشناسان براي حفظ سلامت وجلوگيري از آسيب در وضعيت گرد و خاک به افراد به ويژه گروه‌هاي در معرض ريسک سلامت توصيه مي‌کنند تا مساعد شدن وضعيت آب و هوا از منزل خارج نشوند. همچنين استفاده از پنجره‌هاي دو يا سه جداره، استفاده از عايق‌هاي پليمري کنار پنجره، استفاده از ماسک فيلتر دار، عينک، لباس‌هاي پوشيده و کلاه درهنگام خروج از منزل و قرار داشتن درمعرض آلودگي از جمله موارد تاثثير گذار در اين زمينه است.
درهنگام گرفتار شدن در توفان شن و ماسه هرگز در مناطق کم ارتفاع، دامنه کوه‌ها و حفره‌ها پناه نگيريد، زيرا امکان مدفون شدن زير انبوهي از شن و ماسه وجود دارد.
درصورتي که به طور ناگهاني درمعرض توفان گرد و غبار قرار گرفتيد و ماسک يا عينک و کلاه در اختيار نداريد، يک دستمال پارچه اي يا چند لايه دستمال کاغذي را مرطوب کرده و جلوي بيني خود قرار دهيد تا ميزان ورود مواد آلوده به مجاري تنفسي کاهش يابد.
بادشديد و گرد و خاک, باکتري گرد و خاک
هنگام گرفتار شدن در توفان شن و ماسه هرگز در مناطق کم ارتفاع و حفره‌ها پناه نگيريد
استفاده از ماسک هاي فيلتر دار بهترين راه کاهش ورود گرد و غبار به مجاري تنفسي است
پنجره‌هاي ماشين را بالا نگه داريد و هواکش‌هاي ماشين را ببنديد تا گرد و غبار کمتر وارد خودرو شود.
در صورتي که در مناطقي زندگي مي‌کنيد که سابقه آلودگي هوا، توفان گرد و غبار را دارد هميشه جعبه کمک‌هاي اوليه حاوي ماسک، اسپري ضد آسم و ساير وسايل امدادي همراه خود داشته باشيد.
در صورت احساس تنگي نفس، افزايش ضربان قلب، سرفه و مواردي از اين دست بلافاصله به مراکز درماني مراجعه کنيد.
بادشديد و گرد و خاک, باکتري گرد و خاک
استفاده از ماسک هاي فيلتر دار بهترين راه کاهش ورود گرد و غبار به مجاري تنفسي است
پس از رسيدن به خانه يا محل کار، دست و صورت خود را شسته و لباس‌ها را تعويض کنيد.
درصورتي که به طور ناگهاني با توفان شن مواجه شديد از وسايلي، چون کيف، کوله پشتي، کتاب و مواردي از اين دست مانند نوعي سپر براي جلوگيري از ورود گردو خاک به مجاري تنفسي و چشمان خود استفاده کنيد.
به اطلاعيه‌ها و اعلان‌هاي سازمان‌هاي امدادي و آب و هوا شناسي گوش دهيد و تا پايان توفان يا گرد و غبار درمحل امن باقي بمانيد.
منبع:yjc.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در طوفان گرد و خاک سلامت بمانيم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..