تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجلس سعودی: قتل خاشقچی اقدام فردی بود

۷۸۷۸۰۳

۳۸۲ بازدید

خبرگزاری ایرنا: در حالی که دولت سعودی به طور رسمی ربوده شدن و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی این کشور در کنسولگری استانبول را پذیرفته است، مجلس این کشور ترور وی را یک اقدام فردی توصیف و ادعا کرد که این اقدام سیاست رسمی رژیم محسوب نمی‌شود.

مجلس سعودی که اعضای آن از سوی پادشاه تعیین می‌شوند، در اولین واکنش به موضوع دخالت دولت ریاض در ربوده شدن و مرگ جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی این کشور، افزود: به قتل رسیدن خاشقچی رویکرد نهاد‌های این کشور محسوب نمی‌شود.

مجلس سعودی: قتل خاشقچی اقدام فردی بود

این بیانیه اقدامات 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه سعود در خصوص این پرونده را ناشی از توجه رهبر این کشور به تحقق عدالت دانست و ادعا کرد که این کشور خود را به حفظ حقوق کلیه اتباع خود در داخل و خارج کشور ملزم می‌داند لذا نباید این مسئله به تشدید فشار‌های سیاسی علیه عربستان تبدیل شود.

جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشار‌های جامعه جهانی بامداد روز شنبه گذشته تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

بعد از این اعتراف 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه سعودی در احکامی جداگانه 'سعود القحطانی' مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان' محمد بن سلمان' ولیعهد، 'احمد العسیری' معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی، سرتیپ 'محمد مریح' معاون اطلاعاتی، سرتیپ 'عبدالله بن خلیفه الشایع' معاون امور انسانی و سرتیپ 'رشاد المحمادی' مدیر اداره اطلاعات عمومی و حفاظت در دستگاه اطلاعات عمومی عربستان را برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین دستور تشکیل کمیته وزارتی به ریاست ولیعهد را برای بازبینی در ساختار دستگاه اطلاعات عمومی صادر کرد.

دادستانی عمومی عربستان نیز اعلام کرد: تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقچی در پی مشاجره لفظی را تأیید می‌کند.

دادستانی عمومی افزوده است: تحقیقات در خصوص مرگ جمال خاشقچی همچنان ادامه دارد و در این خصوص تا کنون ۱۸ شهروند سعودی بازداشت شده اند.

این نهاد قضایی مدعی شده که قرار است افراد دخیل در کشته شدن جمال خاشقچی را به دادگاه معرفی کند.
ناظرین امور منطقه با بر شمردن استدلال‌های متعدد محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را متهم به دست داشتن در قتل خاشقچی می‌کنند و معتقدند که نام بردن از افراد دیگر به عنوان قربانی این جنایت، تنها با هدف مبرا کردن ولیعهد این کشور از اتهام قتل است.

یک مقام سعودی که حاضر به افشای نام خود نشد دیروز (یکشنبه) به خبرگزاری رویترز گفت: 'جمال خاشقچی' بعد از درگیری در داخل کنسولگری تقاضای کمک می‌کند و یکی از حاضرین برای ساکت کردن او جلوی دهانش را می‌گیرد و همین مسئله موجب خفه شدن و مرگ او می‌شود.

وی افزود: بعد از مرگ خاشقچی جسد او در داخل خودرو قرار و به یک فرد معتمد محلی داده می‌شود تا آن‌ها را از شر جسد راحت کند.

این مسئول بدون اشاره به تابعیت کارمند معتمد محلی می‌گوید: 'مصطفی مدنی' از کارمندان بخش دولتی که همراه تیم ۱۵ نفره بوده است با پوشیدن لباس، ساعت و زدن عینک جمال خاشقچی از در پشتی بیرون می‌رود تا وانمود کند که این روزنامه نگار، کنسولگری را ترک کرده است. سپس یکی دیگر از اعضای تیم یعنی ' صلاح الطبیقی' پزشک متخصص تشریح جسد تلاش می‌کند تا آثار قتل او را در کنسولگری از بین ببرد.

به گفته وی تیم اعزامی در ادامه یک گزارش دروغین تهیه و در آن به خروج خاشقچی از کنسولگری اشاره می‌کند و سپس برای جلوگیری از شناسایی فوری استانبول را ترک می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجلس سعودی: قتل خاشقچی اقدام فردی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..