تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیمی از درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد باید از اقتصاد دانش ­بنیان تامین شود

برنامه­‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ­ها به زودی رونمایی می­ شود/ تأکید بر لزوم حمایت از مراکز رشدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه ویدئو کنفرانس محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با دبیران هیأت امنای استانی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تأکید بر اقتصاد و اشتغال دانش­ بنیان، گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اشتغال دانش­ بنیان، هیچ مرکز رشدی نباید تعطیل شود، بلکه باید تقویت، حمایت و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برنامه­ های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان­ ها بزودی رونمایی می­ شود، اظهار داشت: براساس مزیت­ های منطقه­ ای، مأموریت و برنامه­ هایی را برای استان­ های دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کردیم؛ به عنوان مثال برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مأموریت امنیت غذایی، برای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد منسوجات و پوشاک و برای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی چرم و پوشاک را تعیین کردیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بازدید از نمایشگاه فناوری نانو، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه با ارائه 220 محصول فناورانه و دستاوردهای پژوهشی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور خوش درخشید و افتخاری دیگر کسب کرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف این دانشگاه از توسعه مراکز رشد، پارک­ های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان، حل مسائل کشور و درآمدزایی است، گفت: رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی صرفاً به دنبال توسعه مراکز تحقیقاتی خویش نباشند، بلکه با تدوین برنامه­ های درآمدزایی و ارائه طرحهای دانش ­بنیان علاوه بر حل مسائل و معضلات کشور در زمینه ­های گوناگون، منابع درآمدی جدیدی نیز ایجاد کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: 50 درصد درآمدهای غیرشهریه ­ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از اقتصاد دانش ­بنیان حاصل شود که این امر نیازمند برنامه ­ریزی براساس مزیت­ های منطقه­ ای است و رؤسای واحدهای دانشگاهی باید به جد تحقق آن را دنبال کنند.

طهرانچی خطاب به رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید تا پایان امسال 40 دبیرخانه برنامه ­های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ­های مختلف کشور راه ­اندازی شود که تمامی مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان را در بر­گیرد که تلاش همه این ها معطوف به سرمایه ­گذاری و بهره وری شود.

وی با تأکید بر اینکه بر تغییر فرهنگ سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اعضای هیأت علمی مستعد و توانمند را شناسایی کنید و از پتانسیل و توان علمی آنان در پروژه ­های تحقیقاتی مختلف بهره ببرید.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی درباره طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با عنوان «صندلی واقعیت مجازی» با کاربرد شهربازی ­ها، اظهار داشت: تمامی محصولاتی که ویژه کودکان و نوجوانان ساخته می­شود باید یک پیوست فرهنگی و تربیتی داشته باشد که توسط روان­ شناسان زبده به تأیید رسیده باشد.

در طرح­ های پژوهشی منافع ملی و مصالح جامعه را در نظر داشته باشید

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در طرح­ های پژوهشی صرفاً به دنبال کسب درآمد و ایجاد منابع مالی جدید برای دانشگاه نباشید؛ بلکه منافع ملی و مصالح جامعه را نیز در نظر داشته باشید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: واحدهای دانشگاهی هیچ سهامی در شرکت­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان ­های مختلف باید نمایشگاه دائمی از محصولات و دستاوردهای پژوهشی واحدهای دانشگاهی خود داشته باشد، اظهار داشت: این دانشگاه افتخار کشور است و ان­شاءالله همچنان افتخار کشور باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیمی از درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد باید از اقتصاد دانش ­بنیان تامین شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..