تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش ویروس "هرپس" در بیماری آ

عامل بیماری آلزایمر چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویروس هرپس سیمپلکس ۱ از مهم‌ترین ویروس‌های بیماری‌زای انسانی است که موجب ابتلای افراد به بیماری تبخال می‌شود. HSV-1 از طریق بزاق آلوده منتقل می‌شود.

گفتنی است خراش‌های پوستی موجب انتقال این ویروس به پوست می‌شوند. پوست سالم مانع نفوذ ویروس به بدن می‌شود. این ویروس‌ها، سلول‌های عصبی را آلوده می‌سازند و ممکن است به‌طور مخفی در سلول‌های عصبی به حالت خفته درآیند. ویروس‌های هرپس سیمپلکس می‌توانند مناطق گوناگونی از بدن را آلوده سازند مانند ایجاد ضایعات در دهان و گلو، التهاب قرنیه و ملتحمه چشم (کراتوکونژکتیویت)، تبخال‌های پوستی و انسفالیت.

تحقیقاتی که در مورد این ویروس در تایوان به عمل آمده حاکی است که ویروس HSV1 در صورت نفوذ به سلول‌های عصبی بدن به احتمال زیاد می‌تواند باعث ایجاد و تشدید بیماری آلزایمر یا فراموشی شود.

در ۲۵ سال گذشته تحقیقات مفصلی برای شناسایی عوامل بیماری آلزایمر صورت گرفته و اگر یافته‌های جدید – که بر مبنای مطالعه وضعیت ۸۰۰۰ بیمار مبتلا به آلزایمر که بیش از ۵۰ سال سن دارند، صورت گرفته – تائید شود زمینه برای تولید داروهای تازه‌ای برای مقابله با بیماری مذکور هموار می‌شود.

پژوهشگران تایوانی می‌گویند اگر افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر هستند داروهای ضدویروس هرپس را مصرف کنند، احتمال توسعه و گسترش این بیماری در آنها تا ۱۰ برابر کاهش می‌یابد. (فارس)

منبع: طبنا

انتهای پیام/

ویروس عامل بیماری آلزایمر شناسایی شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش ویروس "هرپس" در بیماری آ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..