تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیپلمات ایرانی باید فورا آزاد شود/ بازداشت اسدی یک طرح شیطانی است

ساعت: 15:05 منتشر شده در مورخ: 1397/07/30 شناسه خبر: 1421137

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه ایران خود قربانی تروریست است، گفت: بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی یک طرح شیطانی است وخواهان آزادی فوری این دیپلمات هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،حدود 3 ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد .

 تیرماه گذشته دادستانی فدرال آلمان مدعی شد این دیپلمات ایرانی مستقر در وین، مشکوک به همکاری با زوجی است که قصد حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته‌اند؛ «توماس اشنول» سخنگوی وزارت خارجه اتریش نیز همان زمان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: از ایران خواسته‌‌ایم مصونیت این دیپلمات را لغو کند، دستگاه قضایی بلژیک حکم به بازداشت این دیپلمات ایرانی داده و به همین دلیل ظرف ۴۸ ساعت موقعیت دیپلماتیک خود را از دست می‌دهد.

بازداشت و همچنین تصمیم دولت اتریش برای سلب مصونیت دیپلماتیک از یک دیپلمات ایرانی، گذشته از آنکه اتفاقی نادر و استثنایی در دنیای دیپلماسی به حساب می‌آید، برخلاف صریح حقوق دیپلماتیک نیز بود، چرا که طبق این حقوق، نمی‌توان یک دیپلمات را به هیچ عنوان توقیف یا بازداشت کرد، حتی بر اساس این حقوق دیپلمات‌ها را نمی‌توان تحت تعقیب قانونی قرار داد.

نماینده مردم اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سبلان ما  با تاکید بر آزادی فوری دیپلمات بازداشت شده کشورمان گفت:اعتراض  خود را  نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی  اعلام می کنیم و خواهان آزادی فوری اسد الله اسدی هستیم.

وی افزود: اتهام دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع گروهک تروریستی واهی است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم.

محمد فیضی  این ماجرا را توطئه‌ای برای تخریب روابط  ایران و اروپا دانست و افزود:ایران بزرگترین قربانی تروریست در جهان است و 17 هزار شهید ترور حاکی از این واقعیت بوده و ما امروز به پرچمداری مبارزه با پدیده شوم تروریسم افتخار می کنیم.

 فیضی تصریح کرد: ایران در برابر گروه تروریستی داعش  و تروریسم به مقابله برخواسته فلذا باید جهانیان به داشتن ارتباط  با ایران افتخار کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیپلمات ایرانی باید فورا آزاد شود/ بازداشت اسدی یک طرح شیطانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..