تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوله پشتی یا کیف چرخدار؛ کدام مناسب‌تر است؟

///کوله پشتی مناسب برای کودکان چه ویژگی‌هایی دارد؟یاسر نژادی جراج زانو در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار کرد: با شروع فصل مدرسه‌ها، والدین باید درباره انتخاب کیف و کفش به نکاتی توجه کنند تا کودکشان در طول سال با مشکلات جسمی برخورد نکند؛ برخی از کودکان به کیف‌های دستی و برخی به کوله علاقه دارند و باید بتوان آن را درست انتخاب کرد.

این جراح زانو بیان کرد: برای کیف دستی بهترین گزینه ممکن، کیف‌های چرخدار هستند که کودک وزنی را تحمل نمی‌کند و تنها باید آن را روی زمین جابه جا کند، انتخاب دیگر کوله پشتی است که پشت کودک آویزان می‌شود، بر اساس آخرین تحقیقات هر دو نمونه این کیف ها برای کودکان مناسب است اما این امکان وجود دارد که کیف‌های چرخدار برخی مزاحمت‌ها برای بچه ها در زمینه حمل و نقل ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: کفش مناسب مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

نژادی ادامه داد: کوله پشتی مناسب باید از نظر وزنی خیلی سبک باشد چرا که نهایت وزنی که کودک می‌تواند تحمل کند حدود 20 درصد از وزن خود است، یعنی اگر 20 کیلو باشد باید کوله‌ای انتخاب شود که با وسایل داخل وزن آن به 4 کیلو برسد؛ باید کودکان بند کوله را روی دو شونه خود بیاندازند و به هیچ وجه یک طرفی نباشد تا توزیع وزن به نسبت مناسب انجام شود.

وی افزود: از نظر چیدمان وسایل در کوله پشتی بهتر است وسایل سنگین چسبیده به پشت باشد، یعنی اگر لپ تاپ یا کتاب سنگین همراه کودک است،  نزدیک به بدن باشد و وسائل سبک با فاصله‌تر از بدن در کوله باشد.

بیشتر بخوانید: کوله پشتی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

این جراح زانو گفت: دو بند کوله موازی خط شانه قرار گیرد و انتهای کوله هم باید پایین‌تر از  مهره‌های سینه قرار گیرد و بالای قوس کمری طول کوله تمام شود، محلی که پشت شونه قرار می‌گیرد بهتر است از نوع ژلاتین یا اسنفج نرم  باشد تا فشار از روی کمر کودک برداشته شود.

نژادی یادآوری کرد:کوله‌های استاندارد بندهایی در قسمت انتهایی دارند که کودک باید آن را دور کمر ببندد،  در صورت بسته شدن این بند، وزن از روی کمر بداشته می شود و وزن کوله به طور مناسب روی تمام اعضای بدن توزیع می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوله پشتی یا کیف چرخدار؛ کدام مناسب‌تر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..