تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز شمار حوادث کربلا از اول محرم تا عاشورا (روز دوم محرم )

روز شمار حوادث کربلا از اول محرم تا عاشورا (روز دوم محرم ) دردسته : تاریخ و تمدن سمیه قانعیان۱۳۹۷/۰۶/۲۱ 127 بازدید روز شمار حوادث کربلا (قسمت اول -روز دوم محرم ) وقایع روز دوم محرم در کربلا

وقایع روز دوم محرم در کربلا

در سال ۶۱ هجری در روز دوم محرم  امام حسین به همراه یاران و خانواده اش وارد سرزمین کربلا شدند.اتقاقاتی در این روز برای ایشان و یارانش افتاده است که ما در بخش مذهبی نماگرد به آن می پردازیم .

وقایع روز دوم محرم (ورود کاروان امام حسین به کربلا )

قول صحیح و مشهور آن است که ورود امام حسین به کربلا در روز پنجشنبه دوم محرم سال ۶۱ هجری بوده است.چون به سرزمین کزبلا رسید ،اسب امام از حرکت با زایستاد آن حضرت فرمود اسب دیگری حاضر کنند اما هیچ کدام ازاسب ها حرکت نکردند هفت یا هشت اسب را عوض کردند اما هیچ کدام گامی بر نداشتند .حضرت پرسیدند :این سرزمین چه نام دارد گفتند غاضریه فرمود ان دیگری دارد ؟عرض شد :نینوی فرمود دیگر چه می گویند گفتند :شاطی الفرات .فرمود آیا نام دیگری داردعرض کردند :کربلا .

امام حسین (ع) چون شنید که این زمین کربلا ست خاک آن را بویید و فرمود :به خدا قسم این همان خاک است که جبرئیل به رسول خدا (ص) خبر داد که من در آن کشته می شوم .

امام حسین فرمودند :حالا شتران را بخوابانید و بارها را باز کنید و خیمه ها را برپا دارید ،انگاه امام حسین پای از  مرکب بگردانید و همان جا فرود آمدند چون قدم آن حضرت به خاک کربلا رسید ،رنگ خاک زرد شد و آز آن غباری برخاست و بر کیسوی امام حسین نشست .

وقایع روز دوم محرم در کربلا

وقایع روز دوم محرم در کربلا

ام کلثوم عرض کرد :ای برادر این چه وادی هولناکی است که از آن خوف عظیم بر دلم جای گرفته است ؟حضرت فرمودند :بدانید که در وقت عزیمت به جنگ صفین من با پدرم امیر المومنین وارد این زمین شدیم .پدرم فرود آمده و سر در کنار برادرم گذارده و اندکی به خواب رفتند و من بر بالین او نشسته بودم ناگاه از خواب بیدار شدند و زار زار می گریستند برادرم سبب آن را پرسید فرمود :در خواب دیدم که این صحرا دریایی است پراز خون و حسین من در میان آن دریا افتاده است و دست و پا می زند و کسی به فیا د او نمی رسد .پس رو ب من کرد رمود :یا ابا عبدالله  چگونه خواهی بود هر گاه در  این  سرزمین چنین واقعه ای برای تو روی دهد ؟در جواب گفتم صبر می کنم و به جز صبر چاره ای ندارم.

وقایع روز دوم محرم در کربلا

وقایع روز دوم محرم در کربلا

خرید زمین کربلا توسط امام حسین 

اتفاق وم در روز دوم محرم در کربلا خرید زمین کربلا توسط امام حسین برای شیعیان و موالیان خود .هنگامی که آن حضرت واد کربلا شدند آن سرزمین را برای شیعیان و موالیان خود خریدند.روایت شده است که امام حسین آن نواحی که قبر آن جناب در آنجاست از اهل نینوی و غاضریه به شصت هزار درهم خریدند .سپسس آن زمین را به ایان نصدق نموده و شرط کردند که زوار را به قبر ایشان راهنمایی کنند و تا سه روز ازآنان را مهمان نمایند .

امام صادق فرمودند :حرم امام حسین چهار میل در چهار میل است آن بزرگوار آن را خرید ، برای فزرندان و موالیان حلال است و بر غیر ایشان از مخالفان آن جناب حرام است ، و برت خداوند درحرم امام حسین است.

وقایع روز دوم محرم در کربلا

وقایع روز دوم محرم در کربلا

نامه ابن زیاد به امام حسین 

در روز دوممحرم نامه ای از ابن زیاد در کربلا به دست آن سرور رسید بدین مضمون که ای حسین !به من خبر رسیده که در کربلا فرود آمده ای ،یزید برایم نوشته که سر به بالین ننهنم و سیر غذا نخورم تا تو رابه خداوند لطیف خیبر ملحق کنم یا تسلیم حکم من و حکم یزید گردی !

چون نامه به دست حضرت امام حسین رسید آن را خواند و دور انداخت و فرمود :

رستگار نشود مردمی که رضای مخلوق را به چشم خالق خریدند

قاصد جواب نامه را خواست ،حضرت فرمود این نامه جواب ندارد زیرا عذاب الهی بر او مسلم شده است .قاصد برگشت و به ابن زیاد خبر داد او غضب کرد و رو به عمر سعد کرد و او را به جنگ با امام حسین مامور نمود .پیش از این فرمان حکومت ری را به او داده بود ،عمر سعد گفت مرا از این کار معذور دار ابن زیاد گفت پس فرمان حکومت ری را پس بده او مهلت خوات و بعد از یک روز از ترس اینکه حکومت ری را از دست بدهد قبول کرد به جنگ امام حسین برود .

گروه مذهبی نماگرد

روز شمار حوادث کربلا از اول محرم تا عاشورا (روز دوم محرم ) لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!   برچسب ها , , , ,



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز شمار حوادث کربلا از اول محرم تا عاشورا (روز دوم محرم )»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..