تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"شبه مخدر" با شکل و شمایل ایر&#

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدام اخیراً وزارت بهداشت برای تهیه سازو کار کنترل دارو‌های شبه مخدر، گفت: در این سامانه دارو‌های تحت کنترل مثل «بوپرنورفین»، «متادون»، «شربت تریاک»، «اکسی کدون» و... در سامانه «تی تک» یا سامانه رصد از مبدأ تولید تا مقصد رصد می‌شود که به این ترتیب میزان سوءاستفاده از مواد به حداقل می‌رسد.

پرویز افشار ضمن تشریح آخرین وضعیت فروش شبه مخدر‌ها در بازار افزود: وزارت بهداشت اخیراً سامانه «تی تک» را برای کنترل شبه مخدر‌ها از مبدأ تولید تا مقصد تهیه کرده که به این ترتیب میزان سوءاستفاده از مواد به حداقل می‌رسد.


وی با اشاره به وضعیت دارو‌های شبه مخدر در بازار و نحوه فروش آن‌ها گفت: زمانی «ترامادول» برای کنترل درد‌های ارتوپدی وارد کشور شد، اما یک مرتبه مصرف «ترامادول» در کشور تبدیل به یک اپیدمی شد که پیامد‌هایی مانند تشنج‌های مقاوم به درمان را ایجاد می‌کرد؛ بنابراین در کمیته درمان، کمیته کنترل پیش‌ساز‌ها و وزارت بهداشت هماهنگی انجام شد و بدین ترتیب میزان تولید «ترامادول» در کشور کاهش یافت.

وی در ادامه درباره وضعیت شربت «سودوافدرین» نیز توضیح داد: از این دارو نیز به‌عنوان شربت سرماخوردگی یا قطره‌های ضد احتقان بینی و آلرژی استفاده می‌کردند چراکه این دارو در دسته «آنتی‌هیستامین‌ها» و دارو‌های ضدآلرژی قرار داشت، اما سپس بازیافت شده و تبدیل به ماده مخدر شیشه می‌شد؛ بنابراین جلوی تولید این دارو را نیز گرفتیم به طوری که میزان تولید شیشه بسیار کم شد و قیمت آن بشدت افزایش یافت.


در نهایت نیز معتادان الگوی مصرفشان را به سمت مصرف «گل» تغییر دادند که از زیر مجموعه‌های ماری‌جوآنا است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف «دیفنوکسیلات» نیز مدتی بالا بود و مصرف آن با کاهش تولید، کم شد، اظهار کرد: مصرف ترکیباتی مثل «اکسپکتورانت» به تنهایی مشکلی ندارد، اما «اکسپکتورانت کدئین» به‌عنوان یک ضد درد و ضد سرفه به اثرات آن می‌افزود به شکلی که با کنترل تولید داروی مذکور نیز سوء مصرفش کاهش یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"شبه مخدر" با شکل و شمایل ایر&#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..