تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سومین نشست کارگروه پژوهشی- تخصصی حقوق کودک و نوجوان

سومین نشست کارگروه پژوهشی-تخصصی حقوق کودک و نوجوان در محل پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع برگزار شد.

سومین نشست کارگروه پژوهشی-تخصصی حقوق کودک و نوجوان روز دوشنبه ٢٣ مهرماه در محل پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع برگزار شد. در این نشست که با حضور متخصصان حوزه کودک در زمینه‌های سلامت، بهداشت روانی، حقوق اسلامی، مدنی و غیره برگزار شد، ابتدا دکتر علی قایمی که صاحب نظر و استاد برجسته تعلیم و تربیت در حوزه و دانشگاه و صاحب تألیفات بسیار در این زمینه است، به بیان حقوق اساسی کودک از منظر اسلام پرداخت. وی با بیان اینکه حقوق کودک از حقوق والدین جدا نیست، حق کودک از منظر اسلام را معطوف به ماقبل تولد دانسته و مباحث بسیاری در این زمینه مطرح کرد.
در ادامه، دکتر ملیحه عرشی با مطالعه تطبیقی رویکرد حقوق کودک در ایران و جهان، ضمن تبیین رویکرد رفاه کودک در چرخه حقوقی جهان، به بررسی کدهای مربوط به حقوق کودک در نتیجه واکاوی ٥٥ سند قانونی در ایران پرداخت. وی در جمع‌بندی افزود تحلیل اسناد حقوقی ایران نشان می‌دهد رویکرد قانونی به کودک در ایران بیشتر محافظتی بوده و منحصر به پس از وقوع بدرفتاری، جرم و آسیب به کودک است. در پایان نیز دکتر حاجی بابائیان به تشریح حق کودک در متون اسلامی به خصوص رساله حقوق امام سجاد(ع) پرداخت.
در نشست آتی این کارگروه، حقوق کودک در نظام قضایی و حقوقی ایران و برخی کشورهای دیگر، مورد ارائه و بحث قرار خواهد گرفت.
اهداف کلی این کارگروه، پشتیبانی محتوایی-پژوهشی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود که بتواند در زمان مناسب نسبت به تهیه و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش حقوق کودک و نوجوان، کمک پژوهشی نماید.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سومین نشست کارگروه پژوهشی- تخصصی حقوق کودک و نوجوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..