تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید پروتز و پیچ ارتوپدی در کشور

ضرورت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت؛

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تولید پروتز مفصل و پیچ و پلاک ارتوپدی در کشور گفت: کیفیت محصولات داخلی مشابه نمونه خارجی است و باید ارتباط دانشگاه با صنعت هرچه بیشتر گسترده شود.

تولید پروتز و پیچ ارتوپدی در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن ارتوپدی ایران؛ دکتر سید مرتضی کاظمی در حاشیه بیست و ششمین همایش سالانه انجمن ارتوپدی ایران افزود: مراکز تحقیقاتی در کشور از زمانی که موضوع شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد توجه به این شرکت‌ها سرعت بیشتری گرفت و موفق شدیم از تولید مقاله به سمت تولید محصول پیش رویم.

وی گفت: امروزه محصولاتی تولید می‌شود که حاصل ارتباط تنگاتنگ صنعت با علم پزشکی است و پایه‌ریزی این مباحث در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی مدنظر قرار دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پزشک، مهندس مکانیک، مهندس مواد، داروساز در مرکز تحقیقات ارتوپدی گرد هم آمده‌اند، افزود: خوشبختانه موفقیت‌ها در این زمینه‌ها زیاد بوده و کشور ما موفق شده است به همت محققان، پروتز مفصل را تولید کند.

کاظمی گفت: البته مواد اولیه این پروتز‌ها از خارج وارد شده است و ما ماشین‌آلات صنعتی را برای شکل‌دهی این مواد اولیه و تبدیل آن به محصول نهایی داریم.

وی افزود: چندین شرکت بزرگ امروزه در کشور وسایل ارتوپدی تولید می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کیفیت محصولات تولید داخل مشابه نمونه خارجی است، البته هر شرکتی با هر دانشی ممکن است در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه باشد که امروزه اشکال بزرگ ما نبود ارتباط دانشگاه با صنعت است.

وی افزود: کشور ما در تولید محصولاتی همچون پیچ و پلاک اورتوپدی به توانایی مناسبی رسیده و قادر است نیاز‌های ضروری را در کشور تأمین کند.

کاظمی گفت: البته دانش، حد و مرز ندارد و باید تلاش کنیم که از توسعه عقب نمانیم. همچنین باید توجه داشت که محصولات خارجی برای ایجاد فضای رقابتی باید در بازار باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید پروتز و پیچ ارتوپدی در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..