تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمدید مدت قرارداد واگذاری 4 ایستگاه آتش‌نشانی به‌بخش خصوصی تا پایان سال جاری

شورای شهر مشهد مدت قرارداد واگذاری 4 ایستگاه آتش‌نشانی به‌بخش خصوصی را تا پایان سال جاری به‌تصویب رساند.

به گزارش قدس آنلاین، سی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در سالن شورای شهر برگزار شد.

نقش صادرات در توسعه اقتصادی کشور

در ابتدای جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به‌روز صادرات در روز گذشته؛ گفت: اهمیت بخش صادرات و نقشی که در توسعه اقتصادی کشور دارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، موضوعی که وضعیت تجاری کشور و ارتباطات در عرصه منطقه و بین‌المللی تاثیر به‌سزایی در اشتغال و کسب‌وکار و درآمد سرانه کشور دارد.

محمدرضا حیدری با اشاره به‌تأکید دولت‌های مختلف در دوران‌های گذشته بر صادرات غیرنفتی؛ تشریح کرد: شاید شرایط سیاسی و نوع روابط بین‌المللی بر این امر تاثیرگذار بوده، اما پرداختن به‌کیفیت کالاهای صادراتی و ارتباط دیپلماسی از نقایص بوده، علاوه بر آن شرایط حاکم بر نرخ ارز و واقعی‌بودن آن در حوزه صادرات اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خراسان به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی در مبادلات خاورمیانه، نقش به‌سزایی در این عرصه دارد؛ افزود: اتاق بازرگانی و صادرکنندگان که با پیگیری مستمر در این عرصه تلاش دارند، همیشه با ناملایمات و بخشنامه‌های متناقض دچار مشکل هستند، اما باید از شرایط پیش‌ آمده و ظرفیت موجود بتوانیم از وضع موجود استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به‌روز آمار و برنامه‌ریزی، به‌اهمیت این حوزه در مدیریت شهری تأکید کرد و ادامه داد: موضوع برنامه عملیاتی شهردای مشهد در دستورکار کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق است و امید داریم، هرچه زودتر با همکاری شورای شهر وارد صحن علنی شود.

حیدری با بیان اینکه امید است که این برنامه، چارچوب روشنی برای برنامه‌هایی که به‌مردم قول داده شده، باشد؛ اضافه کرد: این برنامه نقشه راهی تا سال یک هزار و 400 است و تلاش خوبی در این عرصه صورت گرفته و همکاران ما در کمیسیون‌ها چند ماهی است که برای آن تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به‌دوم آبان‌ماه، سالروز درگذشت مرحوم میزرا جواد آقای تهرانی؛ یادآور شد: این شخصیت به‌عنوان یک عارف، عنصری ارزش‌مدار و یک چهره حوزوی است که علاوه بر نقش، مسؤولیت و تاثیرگذاری‌اش در حوزه، به‌عنوان یک معلم اخلاق معروف بوده و سلوک وی در مشهد برای بسیاری از جوانان در آغاز انقلاب و قبل از آن تاثیرگذار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: همه یادمان است که وی با قامت خمیده خود به‌جبهه‌های جنگ رفت و در کنار رزمندگان قرار گرفت، وصیتش این بود که در بهشت رضا(ع) مدفون شود و بر سنگ مزارش هم هیچ نام و نشانی نباشد، اکنون هم همین‌طور است، اما همین عنصر ملکوتی و عارف سبب شد آن قطعه به‌قطعه‌ای ویژه تبدیل شده و بسیاری از افراد وصیت می‌کنند که در همان قطعه که وی در آن بی‌نام و نشان مدفون است، دفن شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور این جلسه با تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین(ع)، وفات حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع؛ اظهار کرد: استقبال عمومی مردم ایران و دیگر کشورها از آیین پیاده‌روی اربعین حسینی مایه مباهات است.

محسن حسینی پویا اضافه کرد: یکی از بارزترین ویژگی این آیین جهانی، مردمی بودن و مشارکت همه ملیت‌ها، قومیت‌ها و طبقات اجتماعی فکری و اعتقادی در این آیین بوده و رمز و راز ماندگاری آن نیز همین است.

وی درخصوص ورود و هزینه‌کرد شهرداری از محل عوارض دریافتی از مردم در کشور عراق؛ بیان کرد: مصرف اعتبارات مصوب شهرداری باید در حوزه همان شهرداری باشد و شهرداری حق ارائه خدمات خارج از حدود مصوب شهر را ندارد، بنابراین هر ریالی خارج از حوزه مجاز قانونی برخلاف قانون بوده و مراجع نظارتی باید در این خصوص برخورد کنند.

شهرداری‌ها ملزم به‌ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: آنچه در پیاده‌روی اربعین صورت می‌گیرد، تکلیف دولت است و دولت هم مکلف شده از شهرداری‌ها حمایت کند.

حیدری تشریح کرد: دولت از طریق وزارت کشور برای این کار مأمور شده است و ارتباط شهرداری‌ها نیز با وزارت کشور بوده که نقش‌هایی برای شهرداری‌ها در حوزه خدمات و حمل و نقل تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور باید در بودجه سال خود این امر را لحاظ کند تا مشکلی ایجاد نشود؛ افزود: براساس ماموریت وزارت کشور شهرداری‌ها ملزم به‌این کار هستند و از طرفی دولت باید حمایت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این خدمات اگر ارائه می‌شود برای شهروندان ما است، اما وزارت کشور باید در راستای قانون برنامه ششم به‌تکلیف خود عمل کرده و هزینه‌های آن را در برنامه‌های سنواتی ببیند.

اقدامات شهرداری در حوزه‌های هوشمندسازی و شفافیت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد با بیان اینکه برنامه‌ریزی جایی است که افقی از فردا را ترسیم کرده و رویاها را با واقعیت مواجه می‌کند؛ افزود: در این حوزه چالش‌هایی مانند محدودیت منابع، زمان و نیروی انسانی کارآمد وجود دارد و برای حل و پرداختن به‌چالش‌ها اولویت‌بندی لازم است.

شهریار آل شیخ یا اشاره به‌اینکه مجموعه برنامه‌ریزی شهری مشهد با دو رویکرد شهر هوشمند و شهروندمحوری برنامه‌های مختلفی را زیرپوشش قرار داده؛ بیان کرد: دو برنامه اصلی و پایه توسعه مدیریت و هوشمندسازی و همچنین شفافیت و پاسخگویی در ذیل این دو محور قرار دارند.

وی در بیان برخی از پروژه‌ها در این دو محور تشریح کرد: در بخش توسعه مدیریت و هوشمندسازی اقداماتی از قبیل تدوین و اجرای چارت پرسنلی شهرداری، کانون ارزیابی و توسعه مدیران، اصلاح ساختار و قراردهای پرسنلی، نظام ارزیابی عملکرد، اصلاح ساختار منطقه‌بندی شهری و همچنین سامانه میزکار یکپارچه الکترونیک صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد ادامه داد: شهرداری الکترونیک، برنامه علمیاتی 1397 – 1400، هفته‌های خلاقیت با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت‌های نورآوری و خلاقیت، شبکه ارتباطی با دانشگاه، افتتاح مرکز نوآوری و رصدخانه شهری هوشمند نیز از دیگر پروژه‌های این حوزه است.

آل شیخ اضافه کرد: نظام پاسخگویی، شهروندسپاری، سامانه شفافیت «فاش»، سامانه سبد، نظام داده‌های باز، سامانه چشم شهر و نظام مشارکت نورآوری شهری از پروژه‌های دیگری است که در این خصوص صورت گرفته است.

زلزله، سیلاب و فرونشست دشت مشهد 70 درصد از مساحت شهر را تهدید می‌کند

در ادامه، سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به‌اینکه همه می‌دانیم در مشهد بروز چه بحران‌هایی امکان‌پذیر است؛ گفت: زلزله، سیلاب و فرونشست دشت مشهد از بحران‌هایی است که 70 درصد از مساحت این شهر را تهدید کرده و 30 درصد از این مساحت در خطر بالاتری هستند.

امیر عزیزی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما این بود که اعضای شورای شهر از کم و کیف مدیریت بحران اطلاع داشته باشند و تا به‌امروز 8 جلسه از کارگروه تخصصی مدیریت بحران و ایمنی در شورای شهر مشهد تشکیل شده است.

وی توضیح داد: دو خروجی این اقدام ایجاد ساختار مدیریت بحران در سازمان‌ها و مناطق و همچنین تعامل و همبستگی بالای میان شهرداری و سایر دستگاه‌های امدادی است و هم‌اکنون مدیریت واحد شهری در حوزه ایمنی و بحران شکل گرفته و برای بسیاری از بحران‌ها از سایر دستگاه‌ها بدون پرداخت هزینه‌ای کمک می‌گیریم.

سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به‌اینکه ما به‌گروه‌های دوام ثامن افتخار می‌کنیم؛ اظهار کرد: سال گذشته گردهمایی 3 هزار نفری دوام ثامن برگزار شد و امسال اتفاق ویژه این حوزه برگزاری مسابقات امداد و نجات بود که در هیچ کجای کشور برگزار نشده است.

عزیزی در زمینه اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ایمنی و بحران؛ یادآور شد: مانورهای شهروندی، اردوهای عملیاتی و بازآموزی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی جامعه ایمن در فرهنگسراهای شهر و انتشار نخستین نشریه شهروندمحور با نام شهر ایمن به‌پیوست روزنامه شهرآرا از اقدامات این حوزه است.

وی ادامه داد: جایزه بین‌المللی مدیریت بحران، مرکز کنترل و فرماندهی بحران شهر مشهد، پایگاه سلامت شهر، سامانه مدیریت بحران و سامانه تخمین خسارت زلزله از اقدامات دیگر این حوزه است که همه آنها با 700 میلیون تومان اعتبار تجهیز و نگهداری و 900 میلیون اعتبار عمرانی و شعار « برنامه، اعتقاد و تیم» صورت گرفته است.

تمدید مدت واگذاری 4 ایستگاه آتش‌ نشانی و اصلاح اساسنامه الیت

نخستین دستورکار درخصوص تمدید مدت قرارداد واگذاری 4 ایستگاه آتش نشانی به‌بخش خصوصی بود، پیشنهاد این موضوع پس از تصویب در شورای شهر به‌فرمانداری مشهد ارسال شده بود که مورد قبول واقع نشد که با رأی اعضای شورای شهر مشهد قرارداد این 4 ایستگاه تا پایان سال جاری تمدید شد.

دستورکار دوم درخصوص طرح تحویل رایگان پارکینگ‌های غیرحاشیه و زمین قابل بهره‌برداری به‌عنوان پارکینگ بود که براساس رأی شورای شهر مشهد، عقد هرگونه قرارداد جدید واگذاری پارکینگ با شخصی غیر از شرکت ترافیک هوشمند الیت ممنوع بوده و قراردادهای منعقدشده سابق بر این حداکثر تا پایان سال 1397 معتبر بوده و شهرداری باید نسبت به‌خاتمه قراردها اقدام کند، همچنین، در دستورکار پایانی، اساسنامه شرکت ترافیک هوشمند الیت تصویب شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمدید مدت قرارداد واگذاری 4 ایستگاه آتش‌نشانی به‌بخش خصوصی تا پایان سال جاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..