تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک یک میلیارد تومانی خیرین خارج از کشور به استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرهاد اقطار در نشست خبری خود با اشاره به اینکه طرح کمپین لبخند مهر با هدف تامین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند و دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی از 19 شهریورماه کلید خورد اظهار کرد: از آن زمان تا به امروز کمک‌های خوبی در بخش نقدی و غیرنقد جمع‌آوری شده است.340 میلیون تومان در حساب 90190 بانک ملت در این بخش جمع‌آوری شده و 40 میلیون تومان نیز اصناف در صنوف مختلف اقدام به تامین لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند کرده‌اند.

اقطار گفت: در کل کشور بجز ستاد بهزیستی یک میلیارد و 270 میلیون تومان به صورت نقد جمع‌آوری شده و در کل با کمک‌های ستادی مبلغ یک میلیارد و 670 میلیون تومان غیرنقد برای تامین نوشت‌افزار دانش‌آموزان نیازمند و همچنین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی جمع‌آوری شده است.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: استان‌های البرز و مازندران جزو استان‌هایی بودند که بیشترین کمک را در طرح کمپین لبخند مهر داشته‌اند. ضمن اینکه کمک‌های غیرنقدی در این طرح 7 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی از جمله استان‌هایی بودند که میزان کمک‌های جمع آوری شده در آنها قابل توجه بوده و این استان‌ها کمک‌های خود را به استان‌هایی از جمله خراسان جنوبی - شمالی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همچنین حاشیه‌های شهر تهران داشته‌اند.

اقطار با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در دو مقطع دبستان و دبیرستان (دخترانه و پسرانه) توزیع شده است گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته استان‌ها هیچ هزینه‌ای را بابت حمل و نقل و جابجایی لوازم‌التحریر پرداخت نکرده‌اند و این هزینه‌ها تماما از سوی یکی از موسسات خیریه پرداخت شده است.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بنیاد برکت طبق وعده‌ای که داده بود قرار بود 50 هزار بسته لوازم‌التحریر را با قیمت مناسب در اختیار سازمان بهزیستی قرار بدهد گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته این بنیاد به وعده خود عمل نکرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای تامین هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان نیازمند در استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان گفت: در این زمینه نیز با تعاملی که با خیرین و نیکوکاران داشتیم هزینه درمانی دانش‌آموزان نیازمند به مبلغ 370 میلیون تومان پرداخت شده است که البته بخشی از این هزینه در حوزه حمایتی بوده است.

اقطار گفت: طبق آخرین گزارشات جمع‌آوری شده مبلغ یک میلیارد تومان نیز توسط خیرین خارج از کشور برای استان سیستان و بلوچستان و درخصوص تامین مسکن، درمان و ادامه تحصیل دانش‌آموزان تامین شده است و در ادامه نیز برنامه داریم این طرح را در استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و خراسان جنوبی برگزار کنیم.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور همچنین از تصویب دستورالعمل جذب و مشارکت‌های مردمی با حضور وزرای رفاه، کشور، شهردار تهران و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: در راستای شفاف‌سازی تمامی موسسات و خیریه‌ها باید مجوز فعالیت خود را در خصوص جذب مشارکت‌ها اخذ کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک یک میلیارد تومانی خیرین خارج از کشور به استان سیستان و بلوچستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..