تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه یک کارآفرین موفق باشیم

۱۰ نکته برای موفقیت در کارآفرینی

بهتر است با خود صادق باشیم راه اندازی کسب و کار جدید کار ساده ای نیست. آمار ها نشان میدهد کمتر از ۱٪ از افراد هر جامعه توانایی کارآفرینی دارند و کمتر از ۲۰٪ از آن ۱٪  در کارشان موفق میشوند. شما باید از آسایش پایداری که حقوق ماهیانه برایتان ایجاد میکند دست بکشید و وارد پرتگاهی غیر قابل پیش بینی و ناشناخته شوید. خیلی چیزها ما را از تبدیل شدن به یک کارآفرین باز می دارند چیزهایی مانند ترس و عدم امنیت. و یک  چیز بیشتر از بقیه یعنی انگیزه.

برای موفقیت در کار اینجا ۱۰ تا ازبهترین نکات برای رسیدن به هرچیزی که درزندگی میخواهید وجود دارد:

۱- روی تعهد و مسئولیت پذیری تمرکز کنید نه انگیزه

چقدر به اهداف خود متعهد هستید؟ هدف چقدر برای شما اهمیت دارد و حاضرید چه چیزی را برای رسیدن به آن قربانی کنید؟ اگر شما خودتان متعهد باشید انگیزه نیز به دنبال آن خواهدآمد.

۲- دنبال دانش باشید نه نتیجه

اگر شما بر پیشرفت و کاوش و انجام آزمایشات و کسب تجربه تمرکز کنید انگیزه شما همیشه نیرومند خواهد بود. اگر شما همیشه بر نتیجه تمرکز کنید انگیزه شما مانند شرایط آب وهوای ناپایدار خواهد شد، به این دلیل که احساسات ما دائما در حال تغییر هستند.

راه حل، تمرکز بر سفر است نه مقصد.

۳- سفرخود را لذت بخش کنید

شاید بیشتر به یک بازی شبیه باشد اگر Game over شُدید دنیا به پایان نرسیده است. پس بیش از حد وسواس و استرس نداشته باشید قرار نیست که همه کارها به سادگی انجام شوند. بر روی درست بودن کارها تکیه کنید ولی مطمئن باشید که هیچگاه به طور کامل به  هدف خود نمیرسید. از کمال گرایی دست بردارید زیرا که نتیجه ای جز نا امیدی ندارد .

۴- از افکار بازدارنده خلاص شوید

افکار شما، احساسات شما را تحت تاثیر قرار میدهند و احساسات تعیین میکنند که چگونه به کارتان نگاه کنید. مطمئنا شما افکار زیادی درسر دارید و همیشه حق انتخاب دارید که برکدام تمرکزکنید:

الف- آنهایی که شما را به لحاظ عاطفی مردد و درمانده میکنند مانند ترس و شک

ب-  آنهایی که شما را به جلو میرانند مانند هیجان، تجربه و امتحان کردن چیزهای جدید و بیرون آمدن از حاشیه امن تان. انتخاب با شماست.

۵- نیمه پر لیوان را ببینید

گام بعدی پس از خلاص شدن از افکار منفی استفاده از تخیلاتتان است. وقتی همه چیز خوب پیش میرود شما پر از انرژی مثبت هستید و زمانیکه با مشکلات مواجه میشوید، لازم است حتی پرانرژی تر هم باشید. پس وضعیت خود را تغییر دهید. اگر همیشه به خود میگویید که “من از کارم متنفرم” حدس بزنید این کلمات چه احساسی را در شما ایجاد می کنند. این، موضوع تخیل است! شما همیشه میتوانید چیزی برای یاد گرفتن پیدا کنید حتی از بدترین رییس در دنیا و در خسته کننده ترین کار. به عنوان تمرین فقط برای سه روز متوالی مثبت حرف بزنید و مثبت فکر کنید و ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

۶- به خودتان سخت بگیرید

انگیزه باعث میشود که شما دست به کار شوید، فقط در اینصورت است که نتایج حاصل میشوند. گاهی اوقات، اقدامات شما به نتیجه ای که انتظار دارید نمی انجامد. بنابراین ترجیح میدهید که با خودتان مهربان باشید و خودتان را در موقعیت دشواری قرار ندهید به همین خاطر کار خود را متوقف میکنید و منتظر فرصت مناسبی میمانید. درحالیکه با این کار خودتان را به نا امیدی و گاهی اوقات حتی به سمت افسردگی میبرید. هرچه سریعتر از این شرایط خلاص شوید و خودتان را به چالش بکشید. تصمیم خود را عملی کنید حتی اگر دچار ترس و نگرانی شده اید.

۷- زمان را مدیریت کنید و کارهای بیهوده را دور بریزید

همیشه درمسیر شما کارهایی وجود خواهند داشت که وقت شما را تلف میکنند و انجام آنها ضرورتی ندارد. بخصوص فعالیتهای معمول و ساده ای که بجای تمرکز بر برنامه های مهم، وقت خود را برای انجام آنها تلف میکنید. یاد بگیرید که بر مهمترین مسائل تمرکز کنید. لیستی از کارهایی که زمان شما را تلف میکنند تهیه کنید و از انجام آن ها خودداری کنید.

۸- به دیگران وابسته نباشید

شما هرگز نباید از دیگران حتی از همسر خود و یا دوست و رییس تان انتظار انجام کارهایی را داشته باشید که بر عهده شماست . همه آنها با نیاز ها و خواسته های خودشان درگیر هستند. پس از انجام وظایفتان شانه خالی نکنید. تنها شما هستید که میتوانید به خودتان کمک کنید .

۹- چه زمانی، چه چیزی، چگونه

برای انجام هر کاری به سه گام نیاز دارید. تقویم هفتگی خود را پرکنید و بنویسید که درچه زمانی چه چیزی را چگونه میخواهید انجام دهید. زمان و چیستی و چگونگی کار برای برنامه ریزی بسیار مهم است. بررسی کنید که هر روز چه چیزی را یاد می گیرید و آنچه که میتوانید بهبودش دهید را اصلاح کنید.

۱۰- خود را از فرسودگی محافظت کنید

معمولا کسانی که برای انجام کارها بیش از حد انگیزه دارند به محض برخورد با اولین مشکل سرد و مایوس می شوند. آهسته و پیوسته حرکت کنید و داستان مسابقه خرگوش و لاکپشت را بیاد بیاورید. زمانی را به استراحت اختصاص دهید. برای بازیابی قوای جسمی و ذهنی خود سعی کنید گاهی از کار فاصله بگیرید.

کارهای متنوعی انجام دهید، بین کارهای تیمی و انفرادی و فعالیت های پرتحرک و ساکن و همینطور کارهای منطقی و خلاقانه تغییر موقعیت دهید. به بیان دیگر از انجام کارهای تکراری در مدت زمان طولانی پرهیز کنید. مدیتیشن کنید یا اینکه فقط نفس های عمیق بکشید و چشمانتان را ببندید یا بر چیزی ۵ دقیقه تمرکز کنید. حتی بزرگترین ستاره ها و پولدارترین بازرگانان و حرفه ای ترین ورزشکاران گاهی اوقات از پا در می آیند نه به خاطر اینکه انگیزه ندارند بلکه علت آن تکرار مرگبار کارهایی است که به اجبار و برای مدت طولانی انجام میدهند. چیزی که به شما انگیزه میدهد کنجکاوی برای چگونه بیشتر و بهتر به سمت هدف رفتن است.

منبع:

www.success.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه یک کارآفرین موفق باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..