تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فضای حمایت از سرمایه‌گذاران در سیمرغ فراهم است

ساعت: 12:19 منتشر شده در مورخ: 1397/07/30 شناسه خبر: 1421091

فرماندار سیمرغ در دیدار چهره به چهره با مردم:

فرماندار سیمرغ گفت: امروز فضای حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم است، با دستور رئیس‌جمهور یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار دستگاه‌های اجرایی به‌منظور اشتغال‌زایی در سطح روستاها تخصیص پیدا کرد که بنا بر گزارش‌های اعلام‌شده از سوی استان ۱۰۰ درصد منابع تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان جذب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، توجه به خواسته‌های مردم و ارتباط مستقیم با آنان یکی از موضوعاتی است که حضرت علی (ع) هم به آن توجه داشت به‌گونه‌ای که در نامه شماره ۵۳ نهج‌البلاغه صفحه ۱۰۲۶ به مالک اشتر توصیه فرمودند که با مردم مستقیماً رابطه برقرار نموده و اگر نزد مردم متهم به ستمگری شدی توجیه و عذر خود را بیان کند.

حق پرسشگری شهروندان و پاسخگویی و در دسترس بودن مسؤولین از چنان اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که ماده ۲۳ منشور حقوق شهروندی به آن اشاره‌کرده که «مقامات و مأموران اداری باید در روابط خود با شهروندان پاسخگو و قابل‌دسترس باشند و چنانچه درخواستی را رد کنند باید حسب تقاضا، به‌صورت مکتوب پاسخ داده و حداکثر راهنمایی را در چارچوب صلاحیت‌های خود ارائه نمایند.»

ارائه گزارش به مردم و پاسخگویی از چند جهت مورد اهمیت است هم اینکه این حق مردم است که از مسؤولین در رابطه با اقداماتی که انجام می‌دهند پاسخ طلب کنند هم اینکه مسؤولین به کم‌وکاستی‌های ادارات تابعه خود و کم‌کاری‌هایی و خواسته‌هایی که از طرف مردم مطرح می‌شود آگاه شوند.

البته نباید ارائه گزارش به مردم صرفاً در بیان آمار و ارقام کلی که امروزه کم هم شاهد این موضوع نیستیم باشد بلکه باید این گزارش‌ها به‌صورت چهره به چهره با مردم باشد تا شکاف بین مردم و مسؤولین برداشته شود، شکافی که در برخی مناطق به حدی رسیده که شاید یک شهروند عادی برای دیدن یک مدیر چندین روز وقت خود را صرف کند.

دیدار چهره به چهره مردم با مسؤولین یکی از اقداماتی که طی یک سال اخیر در شهرستان سیمرغ در حال انجام است.

در این دیدارها که عموماً با حضور مسؤولین در روستاهای مختلف شهرستان برگزار می‌شود و مسؤولین ادارات مختلف شهرستان با شنیدن مشکلات و خواسته‌های مردم پاسخ‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهند صورت می‌پذیرد.

البته باید دید قول‌ها و وعده‌هایی که در این روستاها داده می‌شود تا چه میزان تحقق پیدا می‌کند.

فرماندار سیمرغ در دیدار چهره به چهره مردم با مسؤولین در روستای رکن‌کلا بخش مرکزی شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات آگاهی بخشی مردم از خدمات دولت و همچنین استماع مشکلات مردم و پیگیری برای رفع این مشکلات است.

مجتبی حبیب‌نژاد بابیان اینکه به دلیل بهره‌مندی از فاکتورهای خاص در روستای رکن‌کلا افق‌های ویژه‌ای برای این روستا ترسیم کرده‌ایم، تصریح کرد: تبدیل این روستا به شهر در آینده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای این روستا است و به همچنین جهت تقویت زیرساخت‌های این روستا در اولویت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها در جهت تقویت زیرساخت‌ها است و بنا به گزارش‌های سال جاری از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع درآمدی دهیاری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان برنامه در حال اجرا داریم.

فرماندار سیمرغ با اشاره به لزوم تثبیت جمعیت در روستاها، اظهار کرد: باید در راستای تقویت خدمات در روستاها گام برداریم خوشبختانه بر اساس سرشماری‌های به‌عمل‌آمده ۶۰ درصد خانوارهای این شهرستان در روستاها زندگی که باید ۶۰ درصد از منابع را در روستاها هزینه شود.

وی افزود: فضای یکدلی و وحدت در سطح این روستا مطلوب است که باید از این فضا در جهت رفع مشکلات و توسعه روستا استفاده کرد.

حبیب‌نژاد بابیان اینکه جذب و حمایت سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود، تصریح کرد: امروز فضای حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم است، با دستور رئیس‌جمهور محترم یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار دستگاه‌های اجرایی به‌منظور اشتغال‌زایی در سطح روستاها تخصیص پیدا کرد که بنا بر گزارش‌های اعلام‌شده از سوی استان ۱۰۰ درصد منابع تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان جذب شد.

وی ادامه داد: در بحث فراگیر هم به جهت بالا بودن بهره بانکی کمتر مورد استقبال قرار گرفت که در همین راستا از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم اگر توانایی لازم رادارند از این فرصت استفاده کنند چراکه شرایط بسیار آسان است.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه همگان درگیر مباحث اجتماعی و فرهنگی هستیم، اظهار کرد: متأسفانه به جهت شرایط خاصی که در آن به سر می‌بریم مواردی مطرح شود که توانایی دولت را خدشه‌دار کند و به شکلی اعلام کنند که دولت در مبحث توسعه خوب کارنکرده است درصورتی‌که واقعیت مطلب چیز دیگری است و فقط در این شهرستان طی سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و طی سال ۹۷ مبلغ ۲۷ میلیارد تومان از منابع مختلف توسط دولت در این شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: بامطالعه شاخص‌ها و بررسی آن‌ها سیر صعودی را می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم در میزان طلاق، جرم و جنایت کاهش داشتیم که این یعنی حرکت روبه‌جلوی دولت.

حبیب‌نژاد بابیان اینکه فرهنگ غنی و سنتی حاکم بر شهرستان است، تصریح کرد: نمونه‌های بارزی همچون کسب رتبه‌های اول در بازسازی ستاد عتبات عالیات همچنین کمک به رزمندگان جبهه مقاومت و پایین‌ترین میزان جرم جنایت در سطح استان گویای فرهنگ غنی این شهرستان است.

وی ادامه داد: توسعه همه‌جانبه یعنی اگر در بحث زیرساختی یک‌قدم به سمت جلو رفتیم در بستر فرهنگی هم یک‌قدم به جلو برویم و ارتقای فرهنگ عمومی هم‌راستای توسعه زیرساخت‌ها باشد که هدف اصلی ما توسعه متوازن این شهرستان است.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه کیاکلا در سال‌های گذشته به‌عنوان مرکز تجاری منطقه تلقی می‌شده اما به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه موجب رفتن سرمایه‌گذاران از این شهر شده است، اظهار کرد: امروز علیرغم قدمت ۶۰ ساله شهر کیاکلا وضعیت رونق بازار آن مطلوب نیست و تلاش ما به سمت دعوت و حمایت از سرمایه‌گذاران در این شهرستان به جهت برگشت فضاهای مالی و ایجاد مراکز تجاری مهم است که به دنبال آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در پیش خواهد داشت.

این مسؤول در پایان ضمن اشاره به لزوم حمایت دهیاران و شوراها از سرمایه‌گذاران گفت: باید با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به سمت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گام برداریم.

به گزارش بلاغ، در ابتدای این برنامه مسائل و مشکلات روستا توسط دهیار و بخشدار بخش مرکزی بیان شد همچنین مردم روستا هم به بیان مشکلات خود پرداختند و پاسخ این درخواست‌ها هم توسط مسؤولین مربوطه ارائه شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فضای حمایت از سرمایه‌گذاران در سیمرغ فراهم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..