تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیر و لبنیات پرچرب عامل چاقی مردم ایران/ سرانه مصرف لبنیات در کشور پایین است

معاون دفتر سلامت و تغذیه وزارت بهداشت خبر داد؛

شیر و لبنیان پرچرب عامل چاقی مردم ایران/ سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا عبدالهی معاون دفتر سلامت و تغذیه وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم غذای سالم، لبنیات سالم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین تر از متوسط دنیا است که این مسئله ارتباط مستقیمی با فرهنگ غذا خوردن مردم ایران دارد.

وی افزود: مردم کشورمان عادت به مصرف شیر و لبنیات به صورت روزانه و مستمر ندارند و همین موضوع سبب کاهش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور می‌شود.

سرانه مصرف شیر و لبنیات در ایران

عبدالهی ادامه داد: مردم ایران روزانه ۱۹۰ گرم و سالیانه ۷۰ کیلو گرم شیر و لبنیات مصرف می‌کنند و این در حالی است که در کشورهای اروپایی مصرف لبنبات سالیانه بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم است.

وی اظهار کرد: مردم باید مصرف لبنیات و شیر کم چرب را جزو برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند زیرا چاقی ۶۰ درصد از مردم ایران به دلیل مصرف لبنیات پرچرب است.

وی اضافه کرد: راه پیشگیری از چاقی و اضافه وزن مصرف لبنیات و شیر کم چرب است و این مسئله از بروز بیماری‌های قلبی و فشار خون پیشگیری می‌کند.

عبدالهی گفت: مصرف مرتب شیر و لبنیات سبب رشد کودکان و نوجوانان می‌شود و با تامین کلسیم و پتاسیم بدن، رشد استخوان‌ها را رقم می‌زند.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیر و لبنیات پرچرب عامل چاقی مردم ایران/ سرانه مصرف لبنیات در کشور پایین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..