تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۰ نشست تخصصی با موضوع نقش رسانه‌ها در انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

چهار دهه فعالیت رسانه ای انقلاب اسلامی بررسی می شودبه گزارش خبرنگارگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست خبری چهل سال با رسانه‌ها امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد، هدف از تشکیل این برنامه، بررسی چهار دهه تجربه رسانه ای انقلاب اسلامی و ارائه گزارشی از قرارگاه فرهنگی، هنری و مردمی اربعین است.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، علی محمد اسماعیلی رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و دبیر ویژه برنامه چهل سال با رسانه، سخنرانان نشست بودند.

 علی محمد اسماعیلی رئیس فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه فرهنگسرای رسانه متعلق به اهالی رسانه است،گفت: نسل ما قدیمی ها فقط دو شبکه تلویزیونی بود.

وی افزود:رسانه بخش کوچکی از زندگی ما بود  اما امروز قلب و روح مردم از رسانه ها سیراب می شود. در این سلسله نشست علمی و حرفه ای سعی می کنیم از تجربیات اهالی رسانه استفاده کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه چهل سال است که ما در هجوم حملات رسانه ای دشمنان قرار داریم، گفت: در این حوزه در طول این چهل سال افرادی بودند که شیطنت های رسانه ای را کنترل کردند. در این چهل نشست علمی برای رسانه های انقلاب در نظر داریم که بسیاری از اساتید علوم ارتباطات، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مباحث را مطرح کنند.

سعیداوحدی رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری گفت: اهالی رسانه بار سنگین و مهمی به دوش دارند. در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری برنامه هایی مانند این نشست را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه طی درخواست فرهنگسرای رسانه مصوب شد که چهل جلسه تخصصی در حوزه فعالیت های رسانه ای داشته باشیم، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی مختلف به اهمیت رسانه و وظایف خطیر اهالی رسانه اشاره کردند. ایشان فرمودند سلاح رسانه مانند سلاح شیمیایی می تواند مخرب باشد.

اوحدی افزود: نقش رسانه در جنگ روانی، کرامت انسان ها، دیپلماسی سیاسی، اخلاق، امید بخشی و غیره انکار ناشدنی است. رسانه بعد از انقلاب حقیقتا دین خودش را به انقلاب ادا کرد.

وی با بیان اینکه ما بیش از سه هزار نشریه داریم، گفت: ما یک انقلاب در تولیدات رسانه داشتیم بطوریکه ما بیش از ۳۰۰ روزنامه و ۴۰ خبرگزاری داریم.

اوحدی گفت:در کشور های مدعی که در همسایگی ایران هستند نهایت ۶ نشریه داشتیم. ما تعداد ۳۵۰ شهید رسانه داشتیم. ما اسیر و جانباز در اتفاقات مختلف مانند فاجعه منا و جنگ تحمیلی و غیره داشتیم اما در آن طرف معرکه ما دشمنانی داریم که رسانه های معاند را حمایت می کنند. مثلا برنامه همسایه مستقیما از عربستان حمایت می شود تا نظام ما را از بین ببرند و میلیونی در این زمینه هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه در اتفاقات عراق و حملات داعش ما ده شهید رسانه ای برای دفاع از حرم داشتیم، گفت: حرم حضرت زینب (س) زیر فشار بود حالا تمامی مناطق اشغالی. آزاد شده و رسانه های انقلابی مظلومیت های فراوان مردم سوریه و عراق را بیان کردند بنابراین رسانه ها هستند که نقش موثر در مدیریت افکار جهانی دارند.

اوحدی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری و کانون مساجد امضا شده است در توافق های قبلی بزرگترین نمایشگاه و تئاتر محیطی از دستاورد های انقلاب در دوازده فصل به صورت پرفورمنس در بوستان های شهرداری برگزار می شود.

وی افزود:کار ارزشمندی انجام شده ما پانزده برنامه متنوع فرهنگی داریم و جمعیت فراوانی از ایران و کشور های دیگر از مرز ایران وارد عراق می شوند و به اربعین می روند.

اوحدی گفت: ما با کانون مساجد قرارگاه اربعین را تشکیل دادیم و قرار است سه سینمای سیار دو سه اکران هر شب با فیلم هایی مانند به وقت شام و ... پخش کنند. علاوه بر این استیج هایی در حوزه نقالی و شعر و تعزیه و نمایش، کاریکاتور در قطع بزرگ را تدارک دیده ایم. برنامه های ما ترکیبی از مفاهیم انقلابی و عاشورایی است چرا که چهلمین روز از سالروز شهادت شهدای کربلا با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب همزمان شده است. علاوه بر برنامه های مرزایران و عراق، در عراق و موکب هایی  از جمله نمایشگاه و تئاتر داریم.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین ۹۷ ما مراسم تکریم شهدای مقاومت را داریم، گفت: در این مراسم از شهید عماد مغنیه یاد می شود.ما برنامه جاماندگان را که پیاده روی از میدان امام حسین تا حرم عبد العظیم حسنی است را مانند سال های گذشته در نظر داریم.

اوحدی گفت: سال گذشته حدود یک میلیون نفر شرکت کننده داشتیم. مراسم از شش و نیم صبح با زیارت عاشورا آغاز می شود و از پنج مسیر به حرم می روند. پذیرایی هم انجام می شود و کارکنان شهرداری با لباس مشخص به اجرای بهتر کمک می کنند. پیش بینی ما حضور بیش از دو میلیون جمعیت در پیاده روی جاماندگان اربعین است.


در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۰ نشست تخصصی با موضوع نقش رسانه‌ها در انقلاب اسلامی برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..