تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوشمزه ترین غذاهای ایرانی مخصوص هر شهر چیست؟

به هر شهری از ایران که سفر کنید می توانید خوشمزه ترین غذاها را پیدا کنید و از این غذاهای خوشمزه و خاص لذت ببرید.

خیلی از آثار تاریخی ایران در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و همچنین کشورمان زیباترین معماری جهان اسلام و مناظر بسیار دیدنی دارد.

اما کشور ایران، خانه خوشمزه ترین غذاهای دنیا است. در این مطلب خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را به شما معرفی می کنیم که حتما شما خوشتان می آید.

اگر به تهران سفر می کنید حتما چلوکباب را امتحان کنید

کباب همان تکه های گوشت گوسفند و یا مرغ روی ذغال است که برشته شده است و آن را با برنج و کره سرو می کنند. کباب یکی از غذاهای محبوب ایرانیان است. در کنار کباب گوجه کباب شده، ماست چکیده، سبزی تازه و خیارشور ترد هم سرو می کنند. در تمام خیابان های ایرانی شما حداقل یک چلوکبابی پیدا م کنید اگر دوست دارید در یک رستوران لوکس غذا میل کنید، رستوران شاندیز تهران مکان مناسبی برای شما است. کباب چنجه به همراه سماق ترکیبی فوق العاده است.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

اگر به اصفهان می روید آش رشته این شهر را فراموش نکنید

آش هم یکی از غذاهای محبوب ایرانیان است و غذایی قدیمی است تا حدی که هر کسی در ایران غذا می پزد به او آشپز گفته می شود. اش رشته غذایی دلچسب است که با حبوبات، سبزیجات تاره و رشته تهیه می شود و معمولا با کشک رو م شود. بهترن مکان برای لذت بردن از آش در شهر اصفهان هتل عباسی اصفهان است. جایی که درختان پرشکوفه و آب نماهای زیبا در اطراف شما هستند. این هتل 300 ساله قدیمی ترین هتل جهان می باشد.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

اگر به شهر مشهد می روید دیزی میل کنید

دیزی غذایی سنتی است که با گوشت گوساله، نخورد و سیب زمینی تهیه می شود و تمام مواد لازم در ک ظرف سفالی برای چند ساعت بر روی اتش قرار می یگرد و گوشت تا حدی پخته می شود که می توانید آن را با چنکال له کنید. این غذای خوشمزه مخصوص شهر مشهد، شهر امام رضا، هشتمین امام شیعیان است. تمام کافه ها و رستوران های کوچک برای ناهار یا شام دیزی سرو می کنند و به همراه نان لواش روی میز قرار می دهند. سپس نان روی میز به تکه های کوچک تقسیم می شود و داخل ظرف سفالی ریخته می شود تا قسمت رقیق آب گوشت را به خود چذب کند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

گلاب کاشان را فراموش نکنید

گل رز یکی از گیاهان بومی کشورمان است و از 2500 سال پیش ایرانی ها گلبرگ گل رز را برای تولید لاب استفاده می کردند. هر سال در کاشان جشنواره رز برگزار می شود و می توانید مراحل تهیه گلاب را ببینید. از برداشت گل گرفته تا جدا شدن گلبرگ ها! در طول این جشنواره تمام شهر بوی گل می گیرد و هیچ چی بهتر از خوردن یک کاسه فالوده خنک در این فضای زیبا نیست.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

از سرسبزی تالش لذت ببرید

زمین های برنج تالش در کنار دریای شمال یکی از زیباترین مکان های طبیعی ایران در فصل بهار و تابستان می باشد و ایرانی ها برای کوهنوردی و گذرندان ساعاتی در طبیعت به این منطقه می روند. ترشه تره یکی از غذاهای خوشمزه ایت منطقه می باشد که با سبزیجات تهیه می شود. برای تهیه ترشه تره از چند کیلو اسفناج، کرفس، جعفری و گشنیز استفاده می شود. در کنار هر وعده غذایی نوعی پیش غذای پر سبزی تهیه می کنند. سبزیجات پخته شده با آبلیموی تازه هم زده می شود و در آخر چند تخم مرغ در کنار سبزیجات قرار میگیرد.

در شهر یزد شیرینی جات را فراموش نکنید

شهر یزد یکی از شهرهای قدیمی و آجر خشتی است ه در فلاتی بین بزرگترین صحراهای ایران قرار گرفته است و برای بادگیرها، معابد زرتشتیان قدیم و شیرینی های کوچکش شناخته می شود. تمام قنادی های این شهر شیرینی هایی از جمله باقلوای بادامی و نوعی شیرینی پر هل و پسته به نام قطاب دارند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

ته چین برنج شیراز را امتحان کنید

ته دیگ، برنج برشته و کره ای است که در قسمت پایینی قابلمه تهیه می شود. ته چین نوعی غذا است که تمام زیبایی های ته دیگ را چند برابر می کند. برای تهیه کردن ته چین در ابتدا باید برنج با ماست، زرده تخم مرغ و زعفران مخلوط شود و لایه هایی با مرغ یا گوشت پر ادویه در کنار آن قرار میگیرد و سپس به قدری پخته می شود که خوب طلایی شود. شهر شیراز پایتخت ته چین ایرانی است.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کوفته تبریزی یکی از خوشمزه ترین غذاهای تبریز

ایرانی های عاشق طعم کوفت ههای بزرگ هستند و بهتر است برای پیدا کردن خوشمزه ترین کوفته ها به شهر تبریز واقع در شمال غرب ایران سفر کنید. در تبریز کوفته هایی حاوی گوشت، لپه، زرشک، گردو، کشمش و تخم مرغ آب پز تهیه می شود. معروف ترین نوع کوفته از نوع تبریزی است که هم نام شهر تبریز است و خیلی بزرگ است. این کوفته را در سسی با ترکیب زعفران گوجه فرنگی غوطه ور می کنند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای تند بندرعباس را امتحان کنید

غذاهای جنوی دقیقا مانند آب و هوای مناطق گرم خیلی تند و فلفلی هستند. بندرعباس در مسیر تجرت ادویه بین هند و اروپا قرار گرفته است. اگر دوست دارید قلیه میگو را امتحان کنید، به بندرعباس سفر کنید. این خورش تند با چند مشت گشنیز تازه، فلفل قرمز، میگو و تمر هندی پخته می شود. بهترین مکان برای انتخاب غذاهای دریایی رستوران هایی می باشند که در نزدیکی بازار ماهی قرار گرفته اند. در این رستوران ها ماهی صید روز طبخ می شود.

اگر از ماسوله رد می شوید میرزاقاسمی را میل کنید

سفری بهروستای هزار ساله ماسوله در کنار تپه های گیلان شما را به سال های پیش و زندگی بومی و قدیمی مردم ایران می برد. برای انتخاب غذاهای پرسبزی این منطقه یکی از بهترین گزینه ها است. مهمترین غذای ماسوله میرزاقاسمی می باشد که با بادمجان دودی که روی ذغال داغ پخته، تهیه می شود؛ سپس با سیر تازه به ارامی باید تفت داده شود و با گوجه له شده و روغن زیتون محلی ترکیب می شود.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

[امتیاز دهنده: 1 نفر و میانگین امتیاز: 4]



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوشمزه ترین غذاهای ایرانی مخصوص هر شهر چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..