تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت یاقوت سرخ از کوهستان در بهشهر

ساعت: 10:46 منتشر شده در مورخ: 1397/07/30 شناسه خبر: 1421052

بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های روستای کوهستان باغ انار است. مردم این روستا بخش زیادی از زمین‌های باغی خود را به کاشت نهال انار و بهره برداری از آن اختصاص داده‌اند و از این زمین‌ها ۴ نوع انار شامل انار ترش، ملس، شیرین و شکر تولید و روانه بازار می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، شهرستان بهشهر با دارا بودن حدود 13 هزار هکتار باغ اناردارای بیشترین تولید اناردر استان مازندران است که 12 هزار هکتاران انار ترش خودرو در خلیج میانکاله است و یک‌هزارهکتار باغ انار این شهرستان از گونه های مختلف شیرین، ملس، ترش محلی، شکر و گل انار است که 854 هکتار از این باغات، بارور و مابقی نهال تازه کشت شده است که هنوز به باردهی نرسیده است.

انار با نام علمی Punica granatum از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی قرمز، سفید و یا به رنگ‌ هایی بین این دو دارد و رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.
بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های روستای کوهستان باغ انار است.

مردم این روستا بخش زیادی از زمین‌های باغی خود را به کاشت نهال انار و بهره برداری از آن اختصاص داده‌اند و از این زمین‌ها ۴ نوع انار شامل انار ترش، ملس، شیرین و شکر تولید و روانه بازار می‌کنند. در فصل برداشت اغلب مردان روستا انار چینی انجام میدهند و زنان روستایی به پخت رب انار به روش سنتی در خانه مشغول می‌باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت یاقوت سرخ از کوهستان در بهشهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..