تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی سالن های ورزشی در مدارس ابتدایی نوساز/ دانش آموز باید دروس را در تلفیق با ورزش بیاموزد

معاون تربیت بدنی و سلامت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حمیدی با اشاره به تلاش برای توسعه ورزش در دوره ابتدایی گفت: در حال طراحی و ساخت سالن های ورزشی در مدارس ابتدایی هستیم.

طراحی سالن های ورزشی در مدارس ابتدایی نوساز/ دانش آموز باید دروس را در تلفیق با ورزش بیاموزدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره اهمیت المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و میزان شرکت دانش آموزان در این طرح با اشاره به مشارکت حدود ۴۰ درصدی دانش آموزان دبستانی اظهار کرد: سال گذشته ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت کردند و قصد داریم تا در چشم اندازی چند ساله تمام دانش‌آموزان را در این المپیاد‌ها شاهد باشیم که تحقق این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: هدف از برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای حفظ نشاط در دانش آموزان است علاوه بر آن آمادگی حشمتی آن‌ها هم ارتقا می‌یابد و سعی می‌کنیم در این المپیاد‌ها دانش آموز از نقش تماشاگر به یک فعال در امر ورزش تبدیل شود و به طور گروهی کار کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: در شرایط کنونی و با همکاری سازمان نوسازی مشغول طراحی سالن‌های ورزشی حدود ۲۰۰ متری هستیم تا در مدارس ابتدایی راه اندازی شود و نقشه برخی از این سالن‌ها آماده است.

حمیدی ادامه داد: برای ساخت این سالن‌ها که بیشتر ترجیح ما این است تا در خود ساختمان مدارس باشند می‌توان از ظرفیت خیرین بهره گرفت و فضا‌های بلااستفاده را صرف این کار کرد.

تحویل ۱۵۰ زمین چمن توسط معاونت تربیت بدنی به مدارس

وی درباره امکانات و تجهیزات لازم در مدارس برای برپایی المپیاد‌های درون مدرسه‌ای اظهار کرد: برای ایجاد چمن مصنوعی و جایگزینی آن با آسفالت برنامه‌هایی داریم همچنین تاکنون ۱۵۰ زمین چمن در اختیار مدارس قرار دادیم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ۱۰۰ زمین چمن دیگر هم ایجاد خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اعتبار ۳۳میلیارد تومانی تجهیز مدارس بیان کرد: اعتبارات در معاونت تربیت بدنی صرفا با ابلاغ به استان‌ها در مدارس هزینه می‌شود و برای ستاد مبلغی در نظر نمی‌گیریم و تجهیزات و امکانات را به فراخور شرایط در اختیار مدارس می‌گذاریم.

تمام آموزگاران باید آموزش تخصصی تربیت بدنی را ببینند

حمیدی درباره وضعیت نیروی انسانی برای ساعت تربیت بدنی مدارس گفت: ۲۷۰ هزار آموزگار در مدارس ابتدایی داریم که باید تمام آن‌ها در حوزه تربیت بدنی متخصص شوند البته آموزگار تخصصی تربیت‌بدنی داریم، اما معتقدیم همه معلمان این دوره باید با تربیت بدنی آشنا باشند چرا که معلم می‌تواند با استفاده از ظرفیت تربیت بدنی با دانش آموزان در زنگ ورزش کار می‌کند، و بازخورد بهتری هم دریافت کند همچنین این روش به رونق تربیت بدنی دوره ابتدایی کمک می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت افزود: امسال ۶۹ هزار آموزگار را در دوره هایی ۴۰ ساعت آموزش دادیم و شاهد استقبال قابل قبولی از سوی آنها بودیم.

وی درباره ساعت درس تربیت بدنی با اشاره به اینکه سال گذشته یک ساعت به ساعت درس تربیت بدنی اضافه شد، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۲ ساعت در پایه دوازدهم وجود دارد که نیازمند معلم هستیم همچنین معتقدم باید در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی روش تدریس تربیت بدنی افزایش یابد.

حمیدی اظهار کرد: معلمان وقتی به ۲۰ سال سابقه می‌رسند ۴ ساعت تقلیل ساعت دارند که این تقلیل را به ساعت ورزش نسبت می دهند در حالی در هیچ بخشنامه ای چنین موضوعی وجود ندارد و این کار صرفا  ظلم به معلم است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی سالن های ورزشی در مدارس ابتدایی نوساز/ دانش آموز باید دروس را در تلفیق با ورزش بیاموزد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..