تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر چيزي که بايد درباره سرطان سينه بدانيد

هر چيزي که بايد درباره سرطان سينه بدانيد

خبرگزاري آريا – نتايج پژوهش‌هاي متعدد، بارها و بارها نشان داده است، سبک زندگي سالم و معاينات مداوم مي‌تواند علاوه بر دفع ريسک بروز سرطان سينه، بسياري از بيماري‌هاي ديگر را نيز از بين ببرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، امروزه، سرطان سينه بيش از هر سرطان ديگري آمار ابتلا را به خود اختصاص داده است و اگر دير تشخيص داده شود، با افزايش شمار مرگ و مير همراه خواهد بود.
نتايج پژوهش‌هاي متعدد، بارها و بارها نشان داده است، سبک زندگي سالم و معاينات مداوم مي‌تواند علاوه بر دفع ريسک بروز سرطان سينه، بسياري از بيماري‌هاي ديگر را نيز از بين ببرد.
تمام کارشناسان، غربالگري را يکي از راه‌هاي موثر در تشخيص سرطان مي‌دانند که به بقاي بيشتر فرد بيمار منجر مي‌شود؛ ضمن اينکه با غربالگري هزينه درمان و تأثيرات منفي ناشي از ابتلا به آن کاهش مي‌يابد.
براساس اين گزارش، اگر بيماري در مراحل اوليه درمان شود، کيفيت جراحي و درمان بالاتر خواهد بود و باعث افزايش طول عمر بيمار نيز مي‌شود.
در زير به عواملي که موجب پديد آمدن سرطان سينه مي‌شوند و آنهايي که زمينه بروز اين سرطان را کم‌رنگ مي‌کنند، اشاره مي‌کنيم:
زن بودن، مهم‌ترين عامل ابتلا به سرطان سينه
براساس تحقيقات کارشناسان بهداشتي، زن بودن، مهم‌ترين عامل ابتلا به سرطان سينه است؛ گرچه مردان هم ممکن است به اين سرطان مبتلا شوند، ولي ريسک بروز آن در زنان بيش از صد برابر است.
چاقي و بي‌تحرکي؛ از فاکتورهاي مهم ابتلا به سرطان سينه
محققان دانشگاه هاروارد دريافتند، چاقي، بي‌تحرکي، مصرف دخانيات و الکل، اولين قاعدگي و دير بچه‌دار شدن يا به طور کل بچه دار نشدن مي‌تواند ريسک بروز سرطان سينه در زنان را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد.
بررسي‏‌هاي انجام شده توسط محققان دانشکده اپيدميولوژي و بهداشت عمومي دانشگاه کالج سلطنتي لندن و يکي از دانشمندان برجسته در اين زمينه نشان مي‌دهد، ‌اپيدمي چاقي در کشورهاي صنعتي به‌ عنوان مهم‌ترين عامل ابتلا به سرطان شناسايي شده است.
گوشت‌هاي فرآوري شده عامل افزايش ريسک سرطان سينه
محققان هاروارد هشدار داده‌اند، خوردن همبرگر و هات‌داگ باعث افزايش خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان مي‌شود.
نتيجه بررسي‌هاي متعدد ميليون‌ها زن نشان داده است، مصرف گوشت فرآوري شده با افزايش قابل توجه ريسک ابتلا به بيماري‌هاي مختلف همراه است.
اين اولين مطالعه براي نشان دادن ارتباط ميان مصرف گوشت فرآوري شده و ابتلا به سرطان سينه است.
افزايش چربي؛ افزايش تعداد موارد سرطان سينه
برمبناي اعلام انجمن سرطان آمريکا، چربي بيشتر در بدن مي‌تواند با ريسک بالاتر براي سرطان سينه همراه باشد؛ بنابراين افزايش نرخ چاقي مي‌تواند براي افزايش نرخ سرطان سينه در جهان مورد ملاحظه قرار گيرد.
سرطان سينه؛ شايع‌ترين سرطان در انگليس
براساس جديدترين آمارهاي ارائه شده از سوي سازمان‌هاي رسمي انگليس، سرطان سينه شايع‌ترين سرطان در کشور انگليس است.
داده‌ها حکايت از آن دارد که که اکثر زنان انگليسي که مبتلا به سرطان سينه مي‌شوند، سنّ ۵۰ سالگي را پشت سر گذاشته‌اند.
تشخيص يک مبتلا در هر ۱۰ دقيقه
آمارها نشان مي‌دهد، در هر ۱۰ دقيقه يک نفر در انگليس مبتلا به سرطان سينه تشخيص داده مي‌شود؛ از هر ۸ زن انگليسي احتمال ابتلاي يک نفر به سرطان سينه وجود دارد.
يک زن از هر ۸ زن آمريکايي مبتلا به سرطان سينه است
نتايج تازه‌ترين بررسي‌هاي محققان سي‌دي‌سي نشان داده است، از هر ۸ زن آمريکايي يک نفر مبتلا به سرطان سينه است.
۲۶۶ هزار سرطان سينه در سال ۲۰۱۸
محققان سي‌دي‌سي مي‌گويند: تا پايان سال ۲۰۱۸ انتظار بيش از ۲۶۶ هزار و ۱۲۰ مورد ابتلا به سرطان در مي‌رود.
دختران دهه ۲۰ و ۳۰؛ گروه پرخطر
کارشناسان مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي ايالات متحده در يک بيانيه جديد اعلام کردند، دختران در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگي بيش از ديگر گروه‌هاي سني در خطر ابتلا به سرطان سينه هستند؛ شواهد حاکي از‌ آن است که بروز سرطان در دختران با اين گروه سنّي به ميزان قابل توجهي نرخ صعودي پشت سر گذاشته است.
ژنتيک؛ عامل تعيين کننده در بروز سرطان
محققان تأکيد مي‌کنند، در افرادي که مادر يا خواهر آنها مبتلا به سرطان سينه بوده است، احتمال ابتلا به دو برابر افزايش مي‌يابد.
سرطان سينه؛ مهم‌ترين سرطان در سراسر دنيا
به گفته پژوهشگران دانشگاه بوستون، در سراسر دنيا، سرطان سينه مهم‌ترين نوع سرطان در زنان است و ۲۵ درصد از تمام موارد سرطان را به خود اختصاص مي‌دهد.
مرگ سالانه ۷ ميليون نفر به دليل بروز سرطان سينه
بر اساس آخرين آمار صندوق تحقيقات سرطان جهاني هر ساله حدود ۷ ميليون نفر در سرتاسر جهان در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست مي‌دهند که اين آمار تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ ميليون نفر افزايش خواهد يافت.
کاهش ريسک بروز سرطان سينه با پياده‌ روي
محققان مرکز سرطان آتلانتا در آمريکا مي گويند: خطر ابتلا به سرطان سينه در زناني که روزانه يک ساعت پياده روي مي‌کنند،ْ کاهش مي يابد.
مطالعه ۷۳ هزار و ۶۱۵ زن يائسه که هر روز حداقل يک ساعت فعاليت جسمي منظم داشتند نشان مي‌دهد، زناني که دست‌کم يک ساعت در روز فعاليت بدني منظم دارند، ۲۵ درصد کمتر از ديگران در خطر ابتلا به سرطان سينه قرار دارند.
کاهش بروز سرطان سينه با شيردهي
نقش پيشگيرانه شيردهي سالهاست مورد توجه محققان است؛ هر چه سن شروع شيردهي، تعداد دفعات و مدت زمان آن بيشتر باشد، احتمال ابتلا کمتر است؛ در دوران شيردهي بافت سينه دچار تغييراتي مي‌شود و سلول‌هاي تخصص يافته‌اي در آن شکل مي‌گيرد که اين سلول‌ها در از بين بردن سلول‌هاي سرطاني نقش به‌سزايي دارند.
تأثير مصرف آسپرين در کاهش ابتلا به سرطان سينه
يافته‌هاي جديد دانشمندان، احتمالات قبلي آنها را که مبني بر کاهش ريسک سرطان با مصرف آسپرين بوده را تأييد مي‌کند؛ پژوهشگران نيز باور دارند، دوز پاييني از اسپرين به کاهش ميزان استروژن کمک مي‌کند.
محققان انگليسي، با جمع‌آوري داده‌ها از ۵۷۱۶۴ زني که بين سال‌هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ تحت نظر بودند در نهايت تأييد مصرف آسپرين در کاهش سرطان سينه را اعلام کردند.
آسپرين همچنين موجب کاهش التهاب مي‌شود؛ التهاب به DNA آسيب مي‌زند و منجر به بروز سرطان مي‌شود، تمامي اين يافته‌ها در کنار هم فوايد مصرف آسپرين در جهت کاهش ابتلا به سرطان را نشان مي‌دهد.
دفع ريسک سرطان سينه پس از يائسگي
نتايج تازه‌ترين بررسي‌هاي محققان نيويورکي نشان داده است، کاهش وزن به دفع خطر بروز سرطان سينه پس از يائسگي کمک مي‌‌کند.
اين پژوهش که در مجله «cancern» منتشر شده بيانگر آن است که کاهش وزن حتي اگر اندک باشد، به ميزان قابل توجهي زنان را از خطر سرطان سينه حفظ مي‌کند.
فرزندآوري عامل کاهش ريسک سرطان سينه
به گفته پژوهشگران شيوع سرطان سينه در زناني که بچه‌دار مي‌شوند کمتر است و اين کاهش با تعداد بچه‌ها رابطه مستقيم دارد.
کاهش مرگ و مير سرطان سينه با استفاده از دارو
بر اساس نتايج يک تحقيق، داروهاي ارزان قيمتي که معمولاً براي تقويت استخوان مصرف مي‌شوند مي‌توانند مرگ و مير ناشي از سرطان پستان را کاهش دهند. بيس فسفونات‌ها (Bisphosphonates) عمدتاً براي جلوگيري از تحليل استخوان در افراد مبتلا به پوکي استخوان استفاده مي‌شوند.
اين داروها از تغذيه هر سلول سرطاني که در استخوان گسترش مي‌يابد، جلوگيري مي‌کنند و به اين ترتيب رشد سلول‌هاي سرطاني را متوقف مي‌سازند.
غربالگري و درمان سريع سرطان سينه
کارشناسان موسسه سلات انگليس مي‌گويند: غربالگري در زمينه سرطان سينه بسيار مهم است؛ افراد بايد قبل از آنکه اين بيماري گسترش يابد و به قسمت‌هاي ديگر بدن سرايت کند از آن اطلاع يابند و اقدامات پيشگيرانه را انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر چيزي که بايد درباره سرطان سينه بدانيد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..