تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عبوراز پژمان: غیرممکن، ممکن می‌شود

۷۸۷۴۷۱

۱۰ بازدید

ایران ورزشی: همان طور که مهدی رحمتی بی دلیل نیمکت نشین شد و وینفرد شفر ناگهان تصمیم گرفت از حسینی استفاده کند، همان گونه نیز امکان دارد که پژمان منتظری نیز در هفته های آتی روی نیمکت استقلال بنشیند.

احتمال نیمکت نشینی منتظری اما به دلیل فقدان گزینه های ایده ال در قلب خط دفاع استقلال کم است و اگر محمد دانشگر در ترکیب استقلال بدرخشد یا پروژه جذب مدافع جدید در نیم فصل قطعی شود آنگاه منتظری هم آرام، آرام از ترکیب اصلی استقلال خارج خواهد شد تا هم شفر به اهداف پنهانش در جوان تر کردن ترکیب استقلال دست یابد. منتظری فعلا در حاشیه امنیت کامل قرار دارد. حاشیه امنیتی که البته دوام آن چنانی هم نخواهد داشت و نباید به آن اطمینان بست.

عبوراز پژمان: غیرممکن، ممکن می‌شود

وینفرد شفر پروژه جوان گرایی در استقلال را کلید زده و قصد دارد آرام آرام چهره تیمش را تغییر دهد. بخشی از دلایلی که موجب نیمکت نشینی رحمتی دربازی با سایپا شد، همین تفکر بود. شفر می‌خواهد استقلال را به این سمت و سو ببرد.

گرچه رحمتی هرگز شایسته نیمکت نشینی نبود واین دروازه بان در هفته های گذشته نمایش مطلوبی در ترکیب استقلال داشت اما سرمربی استقلال بعد از نشست هایی که با اعضای کادرفنی و کمیته فنی داشته به این تصمیم اشاره کرده و می‌خواهد طی فرایندی نرم آبی ها را به تیمی جوان تر بدل کند.

پیرمرد فصل پیش نیز با میدان دادن به برخی چهره های جوان مانند سیدمجید حسینی، فرشیداسماعیلی و آرمین سهرابیان نشان داد که بی میل نیست در تیمش از چنین نیروهایی بیشتر بهره بگیرد و وارث جوانگرایی و تغییر نسل در استقلال لقب بگیرد.

او درعین حال رویکردی منفی نسبت به با تجربه ها هم ندارد اما براین باور است که باید برخی بازیکنان را به مرور زمان از ترکیب اصلی دور کند تا گرفتاری های بیشتری در آینده نصیبش نشود.

خسروحیدری یکی دیگر ازاین دست بازیکنان بود که اکنون جایی در ترکیب اصلی تیمش ندارد. شفر بر این باور است که باید استقلال را از وابستگی به این بازیکنان که به خط پایان دوران حرفه ای خود نزدیک می‌شوند، خارج کند. درنتیجه حیدری اکنون جزو گزینه های اصلی استقلال محسوب نمی‌شود و زمانی می‌تواند به بازی برای استقلال امیدوار باشد که هم پستی هایش به هر دلیل در ترکیب حضور نداشته باشند.

خسرو برای بازی به عنوان بازیکن تعویضی هم شانس های خود را از کم رنگ تر از هر زمان دیگری می‌بیند و بعید است با رویه ای که شفر در پیش گرفته در دایره بازیکنان قرارداشته باشد. حتی احتمال اینکه حیدری در پایان فصل هجدهم از فوتبال خداحافظی کند وجود دارد.

حیدری دیگر آن بازیکن چالاک روزهای اوج نیست و از آن مهم تر اینکه در پست او وریا غفوری درخشش محسوسی دارد و شفر درعین حال تلاش می‌کند تا دوباره عرصه را برای فرشاد محمدی مهر باز کند تا این بازیکن جوان بازی کردن در ترکیب اصلی استقلال را از یاد نبرد.

حال تصور کنید در نیم فصل دوم عناصر هجومی بیرون مانده ای همچون شجاعیان، آقاخان وکریمی نیز به استقلال ملحق شوند که آنگاه اقبال شماره 2 استقلال برای حضور در پست های هجومی نیز کاهش خواهد یافت.

پژمان منتظری دیگر عنصر پا به سن گذاشته استقلال است که شفر تمایل دارد او را هم از ترکیب اصلی دور کند. سرمربی استقلال اما تا امروز نتوانسته چنین هدفی را در تیمش پیاده کند.

در پست منتظری برخلاف پست رحمتی و حیدری گزینه های آن چنانی وجود ندارد که شفر ریسک بازی دادن به آن ها را به جان بخرد. اگر به فهرست بازیکنان استقلال در خط دفاع بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که دست سرمربی استقلال چندان باز نیست.

دربازی با سایپا محمد دانشگر بعد از مدت ها در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت. این بازیکن در میدان بازی با شاگردان دایی نمایش بدی نداشت و نسبت به چند بازی ابتدای فصل که صدای اعتراض همه را در آورده بود، مسلط ترجلوه کرد.

دانشگربا این حال و روز و با این نوسانات نزدیک ترین بازیکن به منتظری است اما باید دید که آیا او می‌تواند در هفته های آتی چنان بدرخشد و نمایش اطمینان بخشی از خود برجا بگذارد که شفر را به تغییرات تازه در خط دفاع تیمش ترغیب کند؟ اگر دانشگر در قلب خط دفاع استقلال جواب دهد زوج او و سهرابیان می‌توانند در دفاع میانی قرار بگیرند ومیلاد زکی پور و وریا غفوری در پست دفاع چپ و راست. این ترکیب منوط به نمایش ایده ال دانشگر در بازی های آتی است.

راه دیگر برای خارج کردن نرم منتظری از ترکیب اصلی استقلال خرید مدافع جدید در نیم فصل است. پرونده ای که در باشگاه استقلال باز شده و آن ها به جذب مدافع دیگری فکر می‌کنند. البته خرید مدافع جدید تنها به ماجرای منتظری ارتباط ندارد.

کادرفنی استقلال در آنالیز بازی های استقلال به این نتیجه رسیده که روزبه چشمی نمی‌واند مدافع مسلطی برای استقلال باشد ولازم است که این بازیکن در همان پست تخصصی بازی کند و یک مدافع به خدمت گرفته شود تا هم استقلال از داشتن دفاع تخصصی محروم نباشد وهم دست سرمربی استقلال برای اعمال تغییرات باز باشد.

بدون شک اگر منتظری همچون رحمتی و حیدری هم پستی های آماده ای داشت تا الان او هم از ترکیب استقلال کنار گذاشته شده بود واحتمالا بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تیمش قرار می‌گرفت اما پژمان اکنون در امنیت کامل قرار گرفته و هیچ گزینه ای وجود ندارد که شفر را متقاعد به اعمال تصمیمی قطعی در قبال این بازیکن با تجربه کند.

منتظری با این مزیت شانس هایش برای حضور دامنه دار تر در تیم ملی افزایش داده است. هرچند که در آن نقطه هم زمزمه های حذف او شنیده می‌شود. تصمیمی مشترک که هم ذهن کی‌روش را درگیر خود کرده و هم شفر را اما مگر بدون گزینه امکانش هست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عبوراز پژمان: غیرممکن، ممکن می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..