تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زائران مبتلا به کمر درد داروهاي لازم را همراه داشته باشند

زائران مبتلا به کمر درد داروهاي لازم را همراه داشته باشند

خبرگزاري آريا – يک متخصص ارتوپد گفت: افراد مبتلا به کمر درد و پا درد در صورت حضور در پياده روي اربعين، حتما داروها و وسايل مورد نياز خود از جمله زانو بند و کمربند هاي مخصوص را به همراه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، سيد محمد جزايري متخصص ارتوپد در گفتگو با مهر در توصيه به زائران اربعين که دچار کمر درد و پا درد هستند، گفت: اين دسته از زائران بايد در طول سفر نکات پزشکي را کاملا رعايت کرده تا دچار دردهاي مزمن نشوند.
جزايري توضيح داد: افراد داراي دردهاي ارتوپدي از جمله کمر درد و پا درد در صورت حضور در پياده روي اربعين، حتما داروها و وسايل مورد نياز خود از جمله زانو بند و کمربند هاي مخصوص را به همراه داشته باشند.
وي درباره افرادي که داراي کمر دردهاي شديد از جمله بيرون زدگي ديسک هستند، اظهار کرد: بهتر است اين افراد يا در پياده روي اربعين شرکت نکنند يا در صورت حضور تمامي نکات پزشکي را رعايت کنند.
اين متخصص ارتوپد با بيان اينکه افراد مبتلا به کمردرد هاي عادي منعي براي شرکت در اين سفر ندارند، تاکيد کرد: اين دسته از افراد مي توانند به راحتي در مراسم اربعين حضور يابند و تنها در صورت ابتلا به کمر درد در طول مسير، بايد ۲۴ ساعت بدون حرکت استراحت کنند.
جزايري اضافه کرد: اين دسته از زائران براي درمان درد خود به صورت صاف دراز کشيده و زير زانو يک بالشت قرار دهند يا به پهلو خوابيده و پاها را به داخل شکم جمع کنند.
وي همچنين همراه داشتن قرص هايي از جمله استامينوفن، ديکلوفناک و بروفن را نيز براي زائران ضروري خواند.
اين متخصص ارتوپد با بيان اينکه زائران تا حد امکان مسيرهايي با فواصل کوتاه را پياده روي کنند، ادامه داد: مسافران تا مرز خستگي به پياد روي ادامه دهند و بين مسير در فواصل زماني مشخص قدري استراحت داشته باشند.
جزايري با بيان اينکه زائران در صورت احساس خستگي در طول مسير نيز مدتي خوابيده يا حداقل بنشينند، تاکيد کرد: در صورت وجود مکاني براي استراحت و خوابيدن نيز ساق پاها را در زاويه ۹۰ درجه و ترجيحا روي بلندي قرار داده تا به مدت ۷ يا ۸ دقيقه عضلات کمر و پا استراحت کنند.
وي با بيان اينکه مسافران پس از مدتي حمل کوله پشتي آن را از روي دوش برداشته تا عضلات استراحت کنند، تصريح کرد: کوله پشتي نباشد به صورت يکنواخت به مدت طولاني روي دوش باشد. بهتر است تا مسافران در بين مسير و پس از مدتي کوله را زمين گذاشته و حرکاتي براي تقويت عضلات شانه انجام دهند.
اين متخصص ارتوپد توضيح داد: براي انجام اين حرکات نيز دست ها را کنار بدن قرار داده و طي حرکتي شانه ها را به بالا و پايين اندازند. نرمش ديگر نيز براي تقويت عضلات، حرکت شانه ها به سمت جلو و پايين يا عقب و پايين است.
جزايري اظهار کرد: بهتر است که اين نرمش ها حداقل دو بار در روز و هر بار حدود ۱۰ مرتبه انجام شود تا خستگي عضلات کتف و شانه رفع شده و توان ادامه سفر را داشته باشند.
وي هم چنين براي زائران کهن سال نيز توصيه کرد: افراد کهن سال حتما در طول سفر از يک عصا يا چوب دستي استفاده کنند چراکه استفاده از عصا موجب کاهش ۳۰ درصدي وزن بدن شده و به عنوان حائلي موجب حفظ تعادل بدن مي شود.
اين متخصص ارتوپد در پايان درباره به همراه داشتن ظرف آب براي حفظ آب بدن در طول سفر اربعين تاکيد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زائران مبتلا به کمر درد داروهاي لازم را همراه داشته باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..