تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم مرتبط با بدکاري تيروئيد

علائم مرتبط با بدکاري تيروئيد

خبرگزاري آريا – زمانيکه غده تيروئيد به خوبي کار نکند مي تواند موجب بروز مشکلات متعددي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، تيروئيد غده کوچکي است که در نزديک قسمت ابتداي گردن قرار دارد. وظيفه اصلي آن، توليد هورمون هاي کنترل کننده بسياري از عملکردهاي بدن از جمله ميزان سرعت کالري سوزي و ميزان سرعت تپش قلب است.
درصورتيکه تيروئيد بيش از اندازه هورمون توليد کند، سرعت متابوليسم بدن تشديد مي شود. اين مشکل که به پرکاري تيروئيد معروف است موجب بروز علائمي نظير اضطراب و بيقراري، کاهش وزن و تپش شديد قلب مي شود. حتي ممکن است ضعف ماهيچه ها يا لرزش دست و انگشتان هم اتفاق بيفتد.
کم کاري تيروئيد زماني اتفاق مي افتد که تيروئيد به اندازه کافي هورمون توليد نکند. ممکن است فرد در اين حالت احساس خستگي يا کسلي و حتي احساس افسردگي داشته باشد. حتي ممکن است فرد افزايش وزن، ضعف عضلات و احتمالا يبوست را نيز تجربه کند.
در هر دو حالت، علائم به کُندي پيش مي روند و گاهي اوقات بالغ بر چندين سال به طول مي انجامد. در ابتدا ممکن است علائم اين بيماري تشخيص داده نشده يا حتي با مشکلات ديگر سلامت اشتباه گرفته شوند.
در صورت بروز چنين مواردي با پزشک خود مشورت کنيد. يک آزمايش ساده خون همه چيز را مشخص مي کند و راه درمان ساده آن، خوردن روزانه يک عدد قرص قبل از صرف صبحانه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم مرتبط با بدکاري تيروئيد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..