تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متهم پرونده ارزی به ۱۵ سال حبس محکوم شد

دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس، ایمان کیوانی متهم 28 ساله پرونده اخلال در بازار ارز را به تحمل 15 سال حبس و جزای نقدی محکوم کرد

جلسه رسیدگی به مفسدان ارزی

 چهارمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی، برای رسیدگی به پرونده یکی از متهمان پرونده اخلال در بازار ارز از طریق معاملات خارج از شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز، به ریاست سید محمود ساداتی و مستشاری محسن رجایی نیا و علی فرهادی پور در شیراز برگزار شد.

در این جلسه کورش زارعی، سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی به نمایندگی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، کیفرخواست متهم را قرائت کرد.

زارعی با تشریح اقدامات متهم در معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی و صرافی ها به میزان 124 هزار دلار، به درآمدهای حاصله از این محل اشاره کرد و از دادگاه تقاضای مجازات متهم مطابق ماده 30 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رای وحدت رویه شماره 704 مورخ 24 مهر 1386 را مطرح کرد.

در ادامه این جلسه قاضی ساداتی اتهام متهم را به وی تفهیم و او را برای پاسخ به سئوالات به جایگاه احضار کرد.

متهم این پرونده در دفاع از خود به تشریح نحوه اقدام و همکاری با صرافی‌ها پرداخت.

براساس این گزارش، در بخشی از تحقیقات این پرونده به گردش مالی بیش از 2 هزار و 896 میلیارد و 470 میلیون و 214 و 568 ریالی متهم طی 3 سال اخیر و طی واسطه گری‌ اشاره شده است.

 در این جلسه، وکیل مدافع متهم دفاعیات خود را قرائت و به صحن دادگاه ارائه کرد.

در پایان این جلسه رئیس دادگاه بعد از اخذ آخرین دفاعیات متهم، او را بزهکار شناخته و به تحمل 15 سال حبس و جزای نقدی معادل وجوه مکشوفه به ارزش 124 هزار دلار و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی کرد.

براساس این گزارش، در ذیل رای صادره از سوی این شعبه، با استناد به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسین و به طور کلی مسئول یا مسئولانی که به سبب سهل انگاری در حوزه بانکی و عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره، اقدام فوری و موثر برای جلوگیری از وقوع جرم انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم این پرونده‌ تاکید شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متهم پرونده ارزی به ۱۵ سال حبس محکوم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..