تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و جمهوری آذربایجان

برگزاری دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، بنیاد حسین اف، صبح امروز با حضور در ساختمان سئول با سلطانی فر دیدار و در خصوص چگونگی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک  بحث و تبادل نظر کردند .

در ابتدای این نشست وزیر ورزش و جوانان ضمن خیر مقدم به سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات فرهنگی مذهبی دو ملت گفت: ارتباط بین دو کشور در همه ابعاد رو به توسعه است .
وی از این دوران به عنوان بهترین دوره همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان نام برد و گفت : بی تردید تداوم این همکاری ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می تواند زمینه ی توسعه را افزایش دهد .
 سلطانی فر با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان وجود دارد ، افزود: بی تردید هر چقدر آرامش ، ثبات و امنیت میا ن دو کشور بیشتر شود ، مردم منطقه نیز از این شرایط بهره مند می شوند .
وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیتهای ورزشی دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به پتانسیلهای ورزشی در دو کشورمی توانیم در دو حوزه ورزش و جوانان زمینه گسترش فعالیتها را فراهم کنیم .
وزیر ورزش و جوانان در این خصوص تفاهم نامه های همکاری که میان دو کشور به امضا رسیده را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد : بایستی اهتمام ویژه ای برای عملیاتی کردن مفاد آن اسناد صورت بگیرد تا از ظرفیتها به بهترین شکل بهر مند شویم .
سلطانی فر در ادامه سخنانش به اردوهای تدارکاتی تیم ملی کشورمان برای جام ملتهای آسیا که در دی ماه برگزار می شود اشاره کرد و درباره پیشنهاد سفیر جمهوری آذربایجان توضیح داد : بازی تدارکاتی ایران و بولیوی برگزار شد و بازی با یک تیم ونزوئلایی را در دستور کار داریم و آمادگی داریم یک بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم آذربایجانی داشته باشیم و فدراسیون فوتبال پیگیر خواهد بود .
همچنین وزیر ورزش وجوانان از سفیر خواست تا دعوت رسمی وی را به وزیر ورزش و جوانان آذربایجان ابلاغ کند و در ادامه گفت:امیدوارم در حاشیه این سفر بتوانیم ضمن بازدید از اماکن ورزشی ایران، راهکارهای توسعه همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار دهیم.
در بخش جوانان نیز موافیت شد تا هیئتی از جوانان فعال در حوزه های مختلف برای تعامل بیشتر میادن دو کشور مبادله شود تا در نشستهای تخصصی تبادل افکار واندیشه صورت بگیرد .
او در ادامه سلام رسمی "ازاد رحیم اف " وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان را به دکتر سلطانی فر ابلاغ کرد و گفت : کشورش به تمامی مفاد تفاهم نامه هایی که میان دو کشور به امضا رسیده پایبند است .

بنیاد حسین اف در ادامه به بندی از مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت : بر اساس این بند مقرر شده بود تا هیئتی از جوانان دو کشور به ایران و آذربایجان سفر کنند تا در حوزه های تخصصی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند .
وی در ادامه سخنانش با طرح این موضوع که تبادل تجربیات بین جوانان استانهای مجاور ایران با جمهوری آذربایجان در شرایط بسیارخوبی قرار دارد گفت: جوانان عضو پارک علم فناوری ارومیه و مراکز علمی اذربایجان شرقی با اکادمی علوم جمهوری اذربایجان تعامل بسیار خوبی در رشته های نانو وفناوری های علمی دارند .
سفیر جمهوری اذربایجان درایران بااشاره به توسعه ورزش و نتایج خوبی که ایران در رشته های مختلف و رویدادهای مهم کسب کرده اظهارداشت : در تکواندو ، کشتی ، تکواندو ، جودو و... با برگزاری اردوهای مشترک می توان به تبادل تجربه پرداخت .
وی در ادامه از پیشنهاد وزیر برای برگزاری بازی دوستانه و اردوهای مشترک استقبال کرد و گفت : در این ارتباط قطعا پیام جنابعالی به وزیر ورزش و جوانان کشورم اعلام خواهد شد .

انتهای پیام/

دیدار وزیر ورزش و جوانان با سفیر جمهوری آذربایجان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و جمهوری آذربایجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..