تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/ بخش دوم

پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/بخش دومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «عفونت ادراری» را سید محمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران پاسخ داده است.

سوال: دخترم 21 ماهه است و به دلیل اینکه اول صبح موقع تعویض پوشک بوی ادرار بدی داشت او را دکتر بردم که مشخص شد عفونت دارد و با مصرف یک دوره دارو الان دیگر زمان تعویض پوشک اول صبح بو ندارد، ولی چون از او نتوانستیم نمونه بگیریم و باتوجه به برطرف شدن بو آیا ممکن است عفونت ادراری هم برطرف شده باشد؟

جواب:  در کودکان به خصوص زیر 2 سال لازم است پس از درمان عفونت ادراری، بررسی سیستم ادراری به وسیله سونوگرافی و VCUG که نوعی روش عکسبرداری است، صورت پذیرد، لذا با وجود برطرف شدن علائم باید تا انجام این روش‌ها، پیشگیری از عفونت مجدد با آنتی بیوتیک انجام گیرد، حتما باید پزشک اطفال را در جریان قرار دهید.

سوال: دختر یک ساله‌ام کمی عفونت دارد، چگونه آن را درمان کنیم؟

جواب: با توجه به اهمیت عفونت ادراری در کودکان و عوارضی که ممکن است در کلیه آن‌ها ایجاد کند، درمان باید فوری و تحت نظر پزشک صورت پذیرد، درمان مناسب با آنتی بیوتیک و  مطابقت آن با جواب کشت ادرار کودک است.

آیا خانم‌های باردار عفونت ادراری می‌گیرند؟

سوال: هنگامی که باردار بودم عفونت ادراری داشتم، دارو مصرف کردم و کاهش پیدا کرد ولی کامل خوب نشد، آیا باید مجدد آزمایش بدهم یا آن عفونت به خاطر بارداری بوده است؟

جواب: بله، بارداری جزو مواردی است که حتی اگر بیمار علامتی مانند تب و سوزش ادرار هم نداشته باشد نیاز به درمان و پیگیری درمان دارد.

سوال: مدتی است که دچار سوزش و تکرر ادراری شده‌ام و حتی شاهد تغییر رنگ و بو در ادرار خود هم هستم و بعضا ترشحاتی را در ادرار خود مشاهده می‌کنم، راه درمان آن چیست؟

جواب: با توجه به علائم که مطرح کننده عفونت ادراری است در قدم اول باید به پزشک مراجعه کرد و آزمایش  و کشت ادرار برای شما درخواست شود، سپس درمان مناسب آنتی بیوتیک شروع و با توجه به سن و جنسیت درباره  ادامه درمان تصمیم گیری شود.

سوال: بیشتر از یک سال است عفونت ادراری دارم، دکتر هم رفتم یک هفته هر روز سفتریاکسون یک درصد همراه با سرم زدم، روز اول 2 سرم را با هم زدم که افاقه نکرد، بعد قرص سیپروفلوکساسین بهم دادند، هر دوازده ساعت به مدت 2 هفته آن را مصرف کردم و بعد قطع شد، اما دوباره بعد از چند روز یا نهایتا 2 هفته برمی‌گردد، این پروسه را چند بار تکرار کردم راه درمان چگونه است؟

جواب: با توجه به شرح حال ذکر شده، شما دچار عفونت ادراری برگشت پذیر هستید. لازم است به پزشک متخصص اورولوژی (کلیه و مجاری ادرای) مراجعه کنید و بر اساس کشت ادراری نوع و میزان آنتی بیوتیکی که سبب از بین رفتن میکروب ایجاد کننده عفونت ادراری در شما شده است، تجویز شود.

علت بی اختیاری ادرار چیست؟

سوال: جوانی 30 ساله هستم که بعد از هر بار ادرار کردن بعد از چند دقیقه بی اختیار قطره قطره ادرار خارج می‌شود که خیلی اذیتم می‌کند. مشکل چیست؟

جواب: با توجه به جنسیت شما رویکردهای تشخیصی و درمانی متفاوت است. حتما باید آزمایش و کشت ادرار انجام دهید و اگر جنسیت شما مرد است، به فکر بزرگی یا عفونت پروستات باشید و سونوگرافی و آزمایش‌های مربوطه باید انجام شود.

سوال: خانمی 29 ساله هستم، مدت سه سال است که تقریبا هر دو ماه یکبار دچار عفونت ادراری می‌شوم و فقط با مصرف قرص تاوانکس خوب می‌شوم، چون با مصرف قرص‌های دیگر حالت تهوع شدید می‌گیرم؛  هر چه به دکتر مراجعه کردم دلیل خاصی برای عفونت نگفتند، سونوگرافی از کلیه و مجاری ادراری هم انجام دادم که مشکلی نداشت، دلیل عفونت مکرر چیست؟

جواب: زمانی که سوابق بیمار حاکی از ابتلای مکرر به عفونت‌های ادراری است، به آن عفونت راجعه می‌گویند که اغلب در خانم‌ها دیده می‌شود، باید اختلالات سیستم ادراری با استفاده از روش‌های رادیولوژی بررسی شود و از آنتی بیوتیک پروفیلاکسی برای پیشگیری از عفونت جدید استفاده کرد.

سوال: به دلیل عفونت ادراری متعدد مبتلا به پروستاتیت شده‌ام، برای درمان به چندین پزشک مراجعه کردم که لووفلوکساسین به تعداد کم حدود 6 تا 8 عدد تجویز کردند، ولی هنوز مشکل دارم آیا ادامه درمان فایده دارد؟

جواب: پروستاتیت 4 فرم بالینی دارد که درمان هر کدام متفاوت است، در پروستاتیت حاد حتی نیاز به درمان‌های تزریقی است و پس از رفع فاز حاد بیماری، درمان خوراکی را 4 تا 6 هفته ادامه می‌دهیم.

سوال: ۴۵ ساله‌ هستم‌، عفونت‌ ادراری‌ دارم‌ که رنگ ادرارم‌ تغییر کرده‌ است، هنگام‌ مدفوع‌ وقتی‌ فشار می‌آورم چند قطره‌ عفونت‌ تیره‌ با ادرار خارج می‌شود که گاهی سوزش‌ ادراری‌ دارم‌، آزمایش‌ انجام داده‌ام، می‌گویند داخل‌ ادرار خون‌ است، ولی‌ من‌ ندیدم‌، سابقه‌ فشار بالا دارم، علت آن چیست؟

جواب: روش‌های بررسی با توجه به جنسیت شما متفاوت است، عفونت ادراری، بیماری‌های بافت کلیه، سنگ‌های ادراری، بیماری‌های پروستات می‌تواند این علائم را ایجاد کند، لطفا هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود.

سوال: یک ماه است که ادرارم بوی تند و بد می‌دهد، چگونه باید آن را درمان کنم؟

جواب: علائم شما مطرح کننده عفونت سیستم ادراری است، ابتدا می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید تا بر اساس شرح حال، معاینه و جواب آزمایش و کشت ادرار؛ تصمیم لازم گرفته شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/ بخش دوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..