تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبزی پروری در استخر‌های دو منظوره کشاورزی در قوچان

آبزی پروری در استخر‌های دو منظوره کشاورزی در قوچان
مزارع کشاورزی برای تامین آب مورد نیاز کشت، به محلی برای ذخیره آب نیاز دارد، با کمک و راهنمایی شیلات و ساخت استخر‌های دو منظوره هم نیاز کشت و کارشان تامین می‌شود هم شرایط پرورش ماهی فراهم می‌شود.


طعم خوش سودآوری بیشتر در فصل پاییز که فصل برداشت این ماهی هاست کشاورزان زیادی را برای ایجاد مزارع دو منظوره مشتاق کرده است.


آبزی پروران در روستا‌های شهرستان قوچان امسال توانستند با همت و تلاش و پشت سر گذاشتن موانع تولید ضمن افزایش بازده استخر‌های دومنظوره و رونق تولیدات کشاورزی، سهم موثری در آبزی‌پروری استان داشته باشند.

آبزی پروری فرصتی برای اشتغال

آبزی پروری در استخر‌های دو منظوره کشاورزی در قوچان

جواد باقری کارشناس شیلات جهاد کشاورزی قوچان در گفتگو اختصاصی به خبرنگار ما گفت: آبزی‌پروری به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال، کمک به ارتقا وضعیت معیشت خانواده، کاهش استفاده بی رویه از کود‌های شیمیایی و استفاده بهینه از منابع آبی و ارتقای امنیت غذایی است.


وی افزود: با عنایت به انتظار افزایش تقاضای جهانی و به تبع آن افزایش تقاضا در کشور و استان موجب گردیده که آبزی پروری یکی از مهمترین شاخه‌های فعالیت کشاورزی محسوب شده به طوری که در مقایسه با سایر بخش‌های تولیدات غذایی، صید آبزیان از رشد چشمگیری برخوردار باشد.


کارشناس شیلات جهادکشاورزی قوچان یادآور شد: از دیگر مزایای مزارع آبزی پروری می‌توان به غنی‌سازی خروجی این مزارع به انواع کود‌های فسفاته و ازته اشاره کرد که علاوه بر تولید ماهی به عنوان غذای سلامتی از آن یاد می‌شود که در مصرف کود‌های شیمیایی در اراضی بهره‌مند از پساب این مزارع نیز صرفه‌جویی چشمگیری به عمل می‌آید.

باقری اظهار داشت: استخر‌های ذخیره آب کشاورزی یکی از مکان‌های بسیار مهم در تولید و پرورش ماهی در خراسان رضوی هستند که به صورت دو منظوره از آن‌ها بهره برداری می‌شود.


او گفت: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده کشاورز موجب غنی سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی خواهد شد.


کاهش مصرف کود با پرورش ماهی در استخر دو منظوره کشاورزی

آبزی پروری در استخر‌های دو منظوره کشاورزی در قوچان

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در استخر دو منظوره کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده کشاورزی است گفت: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی ۳۰۰ کیلوگرم در مصرف کود‌های شیمیایی صرفه‌جویی می‌شود.


باقری تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال با ۱۰ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۴۰۰ تن غذای ماهی برسد.


او عنوان کرد: استفاده بهینه از آب استخر‌های پرورش ماهی در بخش کشاورزی سوددهی بیشتر را برای تولیدکنندگان شهرستان قوچان به همراه دارد.

کارشناس شیلات جهادکشاورزی قوچان بیان کرد: در یکی از واحد‌های پرورش ماهی در قوچان با استفاده از آب مصرفی واحد پرورش حدود ۶ هکتار مزرعه هم آبیاری می‌شود و این اقدام جلوگیری از هدر رفتن آب افزایش سوددهی این واحد را در بر داشته است.

گزارشگر حمیدرضا خالقی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبزی پروری در استخر‌های دو منظوره کشاورزی در قوچان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..