تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدور مجوز خروج از کشور ۲۷هزار دانشجو برای راهپیمایی اربعین

مجوز خروج از کشور ۲۷هزار دانشجو برای راهپیمایی اربعینحجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حال حاضر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مبلغی را تمام دانشجویانی برای مجوز خروج از کشور نیاز دارند، تعهد می کند. اگر کسی به صورت عادی بخواهد برود حداقل ۳ میلیون تومان پول نقد و ۱۲ میلیون تومان وثیقه باید پرداخت کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که بین ما و سازمان نظام وظیفه نوشته شده است، تعهد می کنیم تا دانشجو هیچ مبلغی پرداخت نکند. بنابراین گرفتن مجوز خروج از کشور دانشجویان با همکاری سازمان نظام وظیفه، اولین کاری است که ستاد عتبات انجام می دهد.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری یک بانک سعی کرده ایم به دانشجویانی که اربعین عازم می شوند وام ۲ میلیون تومانی اختصاص دهیم و درحال حاضر تعداد افراد زیادی در حال گرفتن این وام هستند. برای دریافت این وام باید به بانک عامل مراجعه کنند و پس از تأیید این وام را دریافت کنند.

فقیهی گفت: همچنین امسال برای اولین بار بسته های فرهنگی برای زائرین آماده کرده ایم. این بسته ها را به تمام دفاتر مان در سراسر کشور فرستاده ایم که در این سفر یک همراه معرفتی برایشان باشد.

وی با اشاره به این که ارتباط ما و نظام وظیفه و بسیج ارتباط بسیار خوبی است عنوان کرد: تا ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۷ هزار دانشجو درخواست مجوز خروج از کشور را داشته اند که همه آن ها شناسایی کرده ایم و تأییدشان را فرستاده ایم. در مرحله بعد این درخواست ها به نظام وظیفه می رود و امیدواریم امسال اربعین دانشگاهیان متفاوت باشد. 

دانشحویان پس از گرفتن مجوز سریعا گذرنامه دریافت کنند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهی افزود: خواهش ما این است که دانشجویانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند پس از گرفتن مجوز خروج از کشور سریعا برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند و پس از آن وارد مرحله گرفتن ویزا بشوند.

وی همچنین گفت: دانشجویان مشمول باید ۳ کار را حتما انجام دهند، گرفتن مجوز خروج از کشور، تهیه گذرنامه از اداره گذرنامه و ثبت نام در سامانه سماح برای گرفتن ویزا. از آن جایی که تقاضاها زیاد است دوستان و همکاران ما حجم زیادی از کارها را باید انجام دهند لذا بهتر است دانشجویان سریع تر اقدام کنند و ۳ مرحله ذکر شده را طی کنند و برای لحظه آخر نگذارند تا گذرنامه و ویزای آن ها سریع تر صادر شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: درباره سفر اربعین گرفتن ویزا با پول ملی خودمان صورت می گیرد. در رابطه با عدم استفاده از دلار نیز بحث هایی در حال انجام است. سال گذشته پیش از ماه صفر همایش هایی را برای دانشجویان ترتیب دادیم. اما امسال مقداری عقب هستیم و هنوز نمی دانیم که صدور ویزای دانشجویان چه موقع تمام می شود تا بتوانیم برایشان همایش برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اما سعی می کنیم که بعد از ماه صفر بسته های فرهنگی و ارتباط معنوی با دانشجویان را داشته باشیم. همچنین در کربلا و نجف مکان های نسبتا خوبی برای دانشجویان تهیه شده و امیدواریم که از این سفر بهره معنوی کافی ببرند.

فقیهی یادآورشد: تا ۲۳ مهر اعزام کاروانی داشتیم که آخرین گروه اعزامی ۳۰ مهر باز می گردند و اعزام های کاروانی رو به اتمام است. در حال برنامه ریزی برای دوره بعد هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدور مجوز خروج از کشور ۲۷هزار دانشجو برای راهپیمایی اربعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..