تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبادل نخبه‌ها به جای فرار مغزها در دنیای امروزی/ ضرورت سرمایه گذاری دولت در تحقیقات بین‌المللی


وی افزود: برای انجام تحقیقات مشترک با سایر کشورها نیاز به سرمایه گذاری اولیه از جانب دولت است، طبق تجربه در سایر کشورها معمولا سرمایه گذاری در این زمینه بالاست و طی 10 سال نتیجه خواهد داد.

ایران باید در ایجاد رابطه بین المللی پیش قدم شود

بهنام درباره تمایل سایر کشورها برای انجام تحقیقات علمی در ایران بیان کرد: برای انجام تحقیقات مشترک هر کشوری جذابیت خاص خود را دارد و ایران ویژگی های خاصی دارد که هیچ کشور اروپایی آن را دارا نیست و کشورهای زیادی تمایل به ایجاد روابط با ایران در زمینه تحقیقات هستند.

وی افزود: ایران دارای جوانان تحصیل کرده و نخبه‌ای است که یک امتیاز برای روابط بین الملل محسوب می‌شود، اما درخواست همکاری‌های تحقیقاتی با کشورهای دیگر باید از طرف ایران صورت بگیرد زیرا کشورهای دیگر سال‌هاست که در حال سرمایه گذاری هستند.

بهنام اظهار کرد: طی سال‌های 83 تا 87 مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف گذراندم و بعد از فارغ التحصیلی از کشور خارج شدم، از اینکه کشور را ترک کردم متاسفم و به درست بودن کار خود معتقد نیستم و مطمئنا رفتن من پیامدهایی برای کشورم داشته است ولی هر فردی که از کشور می رود؛ دلایل شخصی و خانوادگی برای خود دارد.

محقق مرکز CNR ایتالیا درباره خروج جوانان نخبه از کشور گفت: امروزه فرار مغزها معنی خود را از دست داده و تبادل نخبه‌ها بین کشورها مطرح است، همچنین ملیت نخبه‌های جذب شده مطرح نیست و مهم جذب نخبه‌ها برای کشور است؛ اروپا با وجود چندین سال سرمایه گذاری بر تحقیقات ادعا می‌کند که باید روابط بین الملل با سایر کشورها را حفظ و تقویت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبادل نخبه‌ها به جای فرار مغزها در دنیای امروزی/ ضرورت سرمایه گذاری دولت در تحقیقات بین‌المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..