تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ نوع از مفیدترین میوه ها

مفیدترین میوه های دنیا

مصرف میوه ها به طور مستمر، تاثیرات فوق العاده ای در حفظ سلامت ما خواهد داشت با این وجود خواص همه میوه ها یکسان نیست در نظر داشته باشید که قبل از مصرف برخی از میوه ها بهتر است با پزشک خود مشورت کنید به این دلیل که گاهی برخی از میوه ها برای افراد مبتلا به بعضی بیماریها مضر هستند . درادامه به توضیح بیشتر در مورد خواص ۱۰ میوه برتر خواهیم پرداخت.

۱- گریپ فوروت

گریپ فوروت یکی از سالمترین میوه ها از خانواده مرکبات است و میتوان آن را منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی دانست چرا که موجب کاهش وزن و پایین آمدن میزان انسولین بدن می شود. بعنوان مثال ، در مطالعه ای که بر روی ۹۱ نفر انجام گرفت، افرادی که پیش از وعده غذایی خود نیمی از گریپ فوروت تازه را خورده بودند، میزان ۱/۳ کیلوگرم بیشتر از دیگران دچار کاهش وزن شدند.

همچنین در مطالعه ای مشابه ، گروهی که گریپ فوروت میل نموده بودند ، با کاهش قابل توجه در سطح انسولین و پایین آمدن مقاومت انسولین مواجه شدند.

بدین ترتیب خوردن گریپ فوروت ، کاهش سطح کلسترول خون را نشان داده و به جلوگیری از ایجاد سنگ های کلیوی کمک می کند.

نکته: گریپ فوروت دارای مواد مغذی بالایی بوده و خوردن آن ممکن است مقاومت انسولین و همچنین میزان کلسترول خون را کاهش دهد. این میوه ی جادویی از ایجاد سنگ های کلیوی جلوگیری می کند. همچنین ممکن است برای کاهش وزن نیز مفید باشد.

۲- آناناس

در میان میوه های گرمسیری ، آناناس سوپراستار مواد مغذی شناخته شده است. خوردن یک فنجان آناناس معادل ( ۲۳۷ ) میلی لیتر  موجب جذب  ۱۳۱% ویتامین C  مورد نیاز روزانه بدن و ۷۶٪  منگنز خواهد شد.

همچنین آناناس حاوی برومین، ترکیبی از آنزیم های شناخته شده برای خواص ضد التهابی و همچنین قابلیت جذب پروتئین می باشد.

تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان می دهد که برومین میتواند به بدن در مقابل رشد تومور و سرطان کمک کند.

نکته: آناناس منبع غنی از ویتامین C و منگنز بوده و برومین موجود در آن ممکن است با التهاب  مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۳- آووکادو

آووکادو میوه ای متفاوت نسبت به دیگر میوه هاست. اکثر میوه ها میزان کربوهیدرات بالایی دارند، در حالیکه آووکادو کربوهیدرات پایینی داشته و اساسا دارای چربی های سالم می باشد.

بیشترین میزان چربی موجود در آووکادو ، اولیک اسید است که یک چربی فوق اشباع بوده و موجب کاهش میزان التهاب و بالارفتن سلامتی قلب می شود.

علاوه بر چربی های سالم‌موجود در آن، آووکادو حاوی پتاسیم، فیبر و منیزیم است. همچنین یک عدد آووکادو می تواند میزان ۲۸٪RDL پتاسیم را برای بدن فراهم کند. جذب متعادل پتاسیم، موجب کاهش فشار خون و پایین آمدن خطر سکته میگردد.

نکته: آووکادو غنی از چربی های سالم و پتاسیم بوده که هردوی آنها نقش مهمی در حفظ سلامت و بهبود بیماریهای قلب دارد.

۴-زغال اخته

زغال اخته ها هم جز مفید ترین میوه های دنیا میباشد و دارای فواید بسیاری برای سلامتی بوده و دارای بخش چشمگیری از مواد مغذی بویژه میزان بالای فیبر ، ویتامین C ، ویتامین K و منگنز می باشند.

زغال اخته ها نیز خاصیت ضد اکسایش  بالایی دارند، ،در حقیقت آنها حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان نسبت به اکثر میوه های مصرفی هستند. آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته، بروز شرایط حاد مانند بیماری قلبی ، دیابت و آلزایمر را کاهش می دهند.

زغال اخته همچنین بعنوان موثرترین میوه برای سیستم ایمنی بدن شناخته شده و نیز مطالعات نشان می دهند که خوردن زغال اخته بطور منظم ممکن است تعداد سلول های کشنده (گلبولهای سفید) را در بدن افزایش دهد که این امر به بدن کمک میکند تا در برابر عفونت های ویروسی و استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن ) از خود دفاع کند.

بعلاوه آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته ممکن است تاثیر محافظتی قابل توجهی بر روی مغز وارد آورده  ، بعنوان مثال خوردن این میوه به بالارفتن حافظه در افراد بزرگسال و مسن کمک میکند.

نکته: زغال اخته ها غنی از مواد مغذی مهم بوده و دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشند، همچنین موجب بالارفتن میزان ایمنی بدن شده و قادر است بدن را از ابتلا به بیماری حفظ کند.

۵-سیب

سیب ها در میان پرطرفدارترین میوه ها شناخته شده و همچنین دارای مواد مغذی فوق العاده ای هستند. آنها حاوی میزان بالایی از فیبر ،ویتامین C ، پتاسیم و ویتامین k می باشند.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در سیب می تواند موجب بهبودی سلامتی قلب و کاهش ابتلا به دیابت نوع دو، سرطان و‌ آلزایمر شود.

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در سیب ها نیز به افزایش تراکم استخوان در حیوانات کمک می کند. سودمندی قابل توجه دیگر سیب، پکتین موجود در آن است. پکتین یک فیبر پری بیوتیک است که باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه کرده و به بهبودی عملکرد سیستم گوارش و سلامت متابولیکی کمک میکند.

نکته: سیب دارای مواد مغذی متنوعی بوده و آنتی اکسیدان ها و فیبرهای موجود در آن قادر است خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد و عملکرد گوارش را بهبود بخشد.

۶-انار

انارها در میان سالمترین میوه هایی قرار دارند که می توانید بخورید. نه تنها آنها دارای مواد مغذی بسیاری هستند بلکه محتوی ترکیبات گیاهی قدرتمندی بوده که حافظ سلامت انسان است.

سطح آنتی اکسیدان موجود در انار ، سه برابر بیشتر از چای سبز و آب انگور بوده و مطالعات نشان می دهد که انارها دارای تاثیرات ضد التهابی میباشند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

نکته: انارها مزایای زیادی برای سلامتی داشته و میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات گیاهی را در خود دارند که به کاهش التهاب و پیشگیری از بیماری کمک می کند.

۷- انبه

انبه ها منبع غنی از ویتامین C بوده و همچنین محتوی فیبر می باشند که می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. وجود مقادیر زیادی آنتی اکسیدان در انبه باعث کاهش التهاب و مقاومت بدن در برابر ابتلا به بیماریها میگردد. در مطالعات انجام شده، ترکیبات گیاهی موجود در انبه موجب محافظت بدن در برابر ابتلا به دیابت می شود.

نکته: انبه ها محتوی ویتامین C و فیبر محلول بوده و همچنین حاوی ترکیبات گیاهی با آنتی اکسیدان و تاثیرات ضد التهابی می باشند.

۸-توت فرنگی

توت فرنگی ها مواد مغذی بالایی دارند. ویتامین C ، منگنز، فولات و محتویات پتاسیم موجود در توت فرنگی بسیار بالا بوده و در مقایسه با دیگر میوه ها دارای شاخص گیسمیک پایینی است و خوردن آنها می تواند قندخون را بالا ببرد. مشابه با دیگر میوه های این خانواده، توت فرنگی ها دارای ظرفیت آنتی اکسیدان بالایی بوده که میتوانند خطر ابتلا به بیماری های حاد را کاهش دهند. مطالعات نشان می دهد که این میوه به پیشگیری از ابتلا به سرطان و شکل گیری تومور کمک می کند.

نکته: توت فرنگی ها غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های گوناگون بوده و خوردن آنها در کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها موثر است.

۹-کران بری

کران بری ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و دارای بخش قابل توجهی مواد مغذی ، ویتامین C ، منگنز ، ویتامین ایی، ویتامین k1 و مس می باشند. همچنین محتوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان به نام فلاوانول پلی فنول بوده که می تواند سلامتی شما را تضمین کند. آنچه که موجب منحصربفرد شدن این میوه نسبت به میوه های دیگر شده آن است که آبمیوه و عصاره “کران بری” به پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری کمک میکند.

۱۰- لیمو

لیموها از جمله مرکبات بسیار سالم  هستند و به داشتن مقدار زیادی ویتامین C مشهورند. آنها در بهبود سلامت قلب به دلیل داشتن پتاسیم موثرند و در تنظیم فشار خون نقش مهمی ایفا میکنند. براساس یافته های بدست آمده از مطالعات انجام شده روی حیوانات، محققان به این نتیجه رسیده اند که ترکیبات گیاهی موجود در لیموها می تواند به جلوگیری از اضافه وزن کمک کند. مطالعات دیگری نشان می دهد که اسید سیتریک موجود در آب لیمو در درمان سنگ های کلیوی مفید است.

نکته: لیمو سرشار از ویتامین C و دیگر ترکیبات گیاهی ست که برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید میباشد و همچنین موجب کاهش وزن شده و به پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه کمک میکند.

منبع:

www.healthline.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ نوع از مفیدترین میوه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..