تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر دل و دماغ ندارید، با این خوراکی‌ها خود را شارژ کنید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خواص برخی از میوه‌های مشهور پاییزی در درمان افسردگی و اختلال‌های خلقی اثرگذار است.

سیب

این میوه لذیذ در بیشتر ماه‌های سال وجود دارد به ویژه طعم‌های دلچسبی از آن در رنگ‌های مختلف مخصوص فصل پاییز و زمستان است.


پژوهش‌های فراوانی تاکنون درباره خاصیت درمانی میوه سیب برای سلامت جسم و روان انجام و اثربخشی آن اثبات شده است. مصرف سیب سبب جلوگیری از آسیب DNA بدن، تنظیم هورمون‌ها و کاهش تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود.

کدو تنبل

این میوه محبوب و لذیذ فصل‌های سرد سال دارای مواد معدنی مختلفی است که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شوند؛ افزون بر میوه، تخمه آن نیز دارای خواص منحصربه فرد است و مصرف آن توصیه می‌شود.

یکی از ترکیب‌های فوق العاده در میوه کدو تنبل، اسید آمینه تریپتوفان است که سبب ترشح ماده شیمیایی سروتونین در مغز می‌شود؛ این ماده برای بهبود خلق و خو و احساس‌های افراد اثربخش است.

ادویه زردچوبه

این ادویه نیز یکی از خوراکی‌های مغذی برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد است؛ کارشناسان اثربخشی آن را در درمان سلول‌های سرطانی مشاهده کرده‌اند؛ گنجاندن زردچوبه در رژیم خوراکی همچنین می‌تواند سبب کاهش علامت‌های افسردگی در افراد شود.


زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و برای افراد مبتلا به انواع حساسیت‌ها مصرف آن با صلاحدید پزشک توصیه می‌شود.

دارچین

دارچین هم از جمله ادویه‌های معطر و بسیار لذیذ است که به همراه برخی خوراکی، نوشیدنی و حتی شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دارچین سبب تحریک مغز، تنظیم قند خون و ایجاد خلق و خوی پایدار می‌شود؛ در برخی افراد دارچین سبب حساسیت خوراکی یا تنفسی می‌شود که این افراد نباید از آن استفاده کنند.

منبع:Healthline
انتهای پیام/

برترین میوه و ادویه‌ها برای درمان افسردگی فصلی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر دل و دماغ ندارید، با این خوراکی‌ها خود را شارژ کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..