تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير رژيم غذايي حاوي سبزيجات به پيشگيري از نابينايي

تاثير رژيم غذايي حاوي سبزيجات به پيشگيري از نابينايي

خبرگزاري آريا – طبق نتايج آخرين تحقيقات، مصرف سبزيجات پربرگ سبز تيره مي تواند به پيشگيري از بيماري چشمي دژنراسيون ماکولا، علت اصلي نابينايي، کمک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، در اين مطالعه محققان موسسه تحقيقاتي وستميد استراليا به بررسي بيش از ۲۰۰ فرد بزرگسال استراليايي در يک دوره ۱۵ ساله پرداختند.
نتايج مطالعات آنها نشان داد نيترات موجود در سبزيجات داراي برگ هاي سبز تيره و همچنين چغندر مي تواند به کاهش ريسک ابتلا به بيماري چشمي دژنراسيون ماکولا کمک کند.
«باميني گوپيناث»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «براي اولين بار تاثيرات نيترات موجود در رژيم غذايي بر دژنراسيون ماکولا ارزيابي شده است.»
وي در ادامه مي افزايد: «ما دريافتيم افرادي که روزانه ۱۰۰ تا ۱۴۲ ميليگرم نيترات سبزيجات مصرف مي کنند، در مقايسه با کساني که کمتر از اين ميزان نيترات مصرف مي کنند، با ريسک کمتر ابتلا به علائم اوليه دژنراسيون ماکولا روبرو هستند.»
به گفته محققان، اسفناج به ازاي هر ۱۰۰ گرم ۲۰ ميليگرم نيترات دارد، درحاليکه چغندر به ازاي هر ۱۰۰ گرم، ۱۵ ميليگرم نيترات دارد.
بيماري دژنراسيون ماکولا به گروهي از بيماري هاي تخريب کننده شبکيه چشم اشاره دارد که موجب از بين رفتن پيشرونده بينايي مرکزي مي شود.
سن قوي ترين فاکتور پرخطر ابتلا به اين بيماري است و معمولا بعد از ۵۰ سالگي روي مي دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير رژيم غذايي حاوي سبزيجات به پيشگيري از نابينايي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..