تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را باید به سرمایه‌ای برای نظام تبدیل کنیم

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باید باعث ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی برای نظام شود به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری "هشتمین آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران" که صبح امروز در جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: امروز مهمترین فعالیت‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی، فعالیت دانشجویان به عنوان عناصر فرهنگی در وضعیت اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و نابه‌سامانی‌های اجتماعی تاثیرگذار است و دانشجویان به عنوان عناصر فرهنگی در این وضعیت نقش دارند، فعالیت‌های دانشجویی در این عرصه را موثر دانست و ادامه داد: غالب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس نیازسنجی انجام می‌شود؛ مرکز افکارسنجی و وابسته به جهاد دانشگاهی نیز به این مهم مشغول است.

وی تصریح کرد: طی نظرسنجی‌ها که در این سال‌ها در دانشگاه‌ها انجام شده دریافتیم که فعالیت‌های دانشجویی تاثیرگذار باید دارای ویژگی‌های به‌خصوصی باشد.

دانشجویان به انجام کارهای داوطلبانه علاقمند هستند علیزاده تصریح کرد: مهمترین نکته علاقمندی دانشجویان به انجام فعالیتهایی است که داوطلبانه شکل می‌گیرد؛ این فعالیت‌ها همچنین باید باعث ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی برای نظام شود که این به معنای نشاط دانشجو در فضای اجتماعی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث این فعالیت‌ها باید برگرفته از زبان هنر و زبان عمومی باشد به بیان برخی فعالیت‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی در زمینه‌های فرهنگ عمومی، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ ملی پرداخت و گفت: از جمله این فعالیت‌ها برگزاری سوگواره‌ها، توجه به گفتمان امام و انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ عمومی و نیز اعطای تندیس فداکاری در عرصه فرهنگ اجتماعی است.

برگزاری مناظرات دانشجویی برای توسعه آزاد اندیشی وی افزود: همچنین در این فعالیت‌ها به فرهنگ سیاسی پرداخته شده، از جمله آنکه بعد از فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه آزاداندیشی، مناظرات دانشجویی را به منظور تقویت فضای ارائه نظر برگزار کردیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین در پایان به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال و هجدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد.

علیزاده اضافه کرد: آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران هر ساله در راستای قدردانی و شناسایی دانشجویان فعال در عرصه‌های دفاع مقدس، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلانه در سوانح، امور خیریه، سلامت و توانبخشی، سازندگی، محرومیت زدایی و آبادانی کشور از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را باید به سرمایه‌ای برای نظام تبدیل کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..