تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدخوابی در نوجوانی، آن‌ها را در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌دهد

بدخوابی در نوجوانی، آن‌ها را در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌دهدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان می‌گویند خواب در نوجوانان به دلیل اینکه آن‌ها در مرحله رشد هستند، بسیار مهم است.کودکان باید تا ۱۸ سالگی، هشت ساعت خواب شبانه داشته باشند، اما به دلیل افزایش بیش از حد هورمون‌ها هنگام بلوغ، این کار بسیار سخت می‌شود.

دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه پنسیلوانیا با بررسی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند، نوجوانانی که به اندازه کافی نمی‌خوابند و شب زنده‌دار هستند، مواد خطرناکی در مغزشان تولید می‌شود که در نهایت آن‌ها را در مسیر ابتلا به آلزایمر قرار می‌دهد. این محققان می‌گویند، از آنجایی که مغز نوجوانان و عصب‌های آن‌ها هنوز در مراحل رشد قرار دارند، خواب کافی برای آن‌ها بسیار ضروری است و صدمه به مغز آن‌ها در اثر کم‌خوابی بسیار خطرناک‌تر از کم‌خوابی دوران بزرگسالی است.

محققان می‌گویند هر روز بیش از پیش مشخص می‌شود که کیفیت و کمیت خواب ما روی تمام جنبه‌های سلامت‌مان از باروری گرفته تا اضطراب و سرطان، اثر می‌گذارد. در ضمن ساعت درونی بدن ما، خودش را با ساعات روز و شب منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم، تنظیم می‌کند. افرادی که نظم ساعت درونی بدن خود را به‌هم می‌زنند، دچار مشکلات جسمی متعددی می‌شوند.

محققان پنسیلوانیا با بررسی الگوی خواب موش‌های آزمایشگاهی که دچار اختلال خواب بودند، متوجه شدند این موش‌ها پس از مدتی به بیماری‌های تحلیل عصبی جبران‌ناپذیری مبتلا شدند که آن‌ها را در نهایت گرفتار آلزایمرکرد. بررسی‌های بیشتر نشان داد، کم‌خوابی درست مانند خواب نامنظم، می‌تواند فرد را به مشکلات مغزی مبتلا کند.

این محققان مشاهده کردند که خواب نامنظم از تعداد عصب‌های موجود در لوکوس سیرولئوس و آمیگدال که در مغز هستند، می‌کاهد. همچنین آمیگدال، مرکز کنترل احساسات فرد است. کمبود این رشته‌های عصبی به مغز فرد صدمه زده و او را بعد‌ها به بیماری زوال عقل آلزایمر مبتلا می‌کند.

 خواب کافی در تمام سنین، لازم و ضروری است، اما اهمیت آن در کودکی و نوجوانی به دلیل رشد مغز، بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد.

منبع: طبنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدخوابی در نوجوانی، آن‌ها را در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..