تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدس؛ ۴ خاصیت ارزشمند عدس

عدس چیست ؟

عدس به عنوان یک ماده غذایی خوشمزه در رژیم غذایی شناخته میشود. عدس دارای کالری کم و دارای خواص تغذیه ای بالایی می باشد، عدس از بهترین حبوبات برای تهیه سالاد در فصل تابستان می باشد که به عنوان یک وعده ی غذایی برای گیاه خواران محسوب میشود.

اکثر ما تمایل به پخت غذاهایی داریم که به راحتی و به سرعت پخته میشوند، عدس یکی از اجزای بدون دردسر پخت برای هر غذایی است. دارای طعمی از خانواده حبوبات و با ارزش غذایی بالاست، که همه افراد میتوانند از مزایای این ماده مقوی در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

در این مقاله به بررسی ۴ خاصیت اصلی عدس میپردازیم که به شرح زیر میباشد:

۱.کلسترول کم

عدس به علت دارا بودن فیبر های قابل حل به کاهش کلسترول خون کمک میکند. پایین آمدن سطح کلسترول شما ریسک بیماری های قلبی و سکته را کاهش میدهد به این دلیل که از تجمع چربی در رگ ها جلوگیری میکند.

۲.حفظ سلامت قلب

مطالعات بسیاری نشان داده اند که مصرف غذاهایی که دارای فیبر زیادی هستند، ریسک بیماری های قلبی شما را کاهش میدهند. همچنین منبع فولیک اسید و منیزیوم است که تاثیر بزرگی بر سلامتی قلب دارد. فولیک اسید سطح هموستین، که خطر بزرگی برای قلب است را کاهش میدهد.

منیزیوم موجود در عدس، باعث کنترل جریان خون و کنترل سطح اکسیژن میگردد، و  همچنین به تامین مواد مغذی در بدن کمک میکند. سطح پایین منیزیوم ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی دارد، پس مصرف عدس باعث سلامتی قلب میشود.

۳.حفظ سلامت سیستم گوارش

عدس، حاوی فیبرهای غیر حل شونده ای میباشد که از یبوست و سایر بیماری های گوارشی مانند  سندروم روده تحریک پذیر و وجود دیورتیکول* های فراوان در روده ها جلوگیری میکنند.

۴.تثبیت کننده قند خون

علاوه بر مزایای بسیار زیاد عدس، کربوهیدرات های حل شدنی فیبری، گوارش را کند میکند و قند خون را تنطیم میکند. این ویژگی میتواند بخصوص برای افراد دارای دیابت نوع یک و دیابت نوع دومفید باشد.

نکات

* دیورتیکول (به انگلیسی: Diverticulum) در پزشکی به بیرون‌زدگیهای کوچک کیسه مانند در دیواره اندامها گفته می‌شود.

منبع

 www.mindbodygreen.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدس؛ ۴ خاصیت ارزشمند عدس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..