تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانوان، بازیگر اصلی در موضوعات محیط زیستی/ سند ارتقای وضعیت زنان نهایی می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

زنان بازیگر اصلی در موضوعات محیط زیستی و تاب‌آوری تغییر اقلیم/ سند ارتقای وضعیت زنان نهایی می‌شوند به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در کارگاه آموزشی نقش زنان در مقابله با تغییر اقلیم و تاب‌آوری محیط‌زیست که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های زنان روستایی آب، خاک و محصولات غذایی خانواده است، به همین جهت می‌کوشند ضمن تأمین مایحتاج خود به خانواده‌های روستا و شهرها هم فکر کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه روزها و شب‌های ایران گرمتر از گذشته شده و باران نسبت به گذشته بارش کمتری دارد و تقریبا برف هم در ایران و حتی غرب کشور نایاب شده است، افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های زنان روستایی کاهش منابع آب برای کشاورزی‌ است، به همین دلیل آنها در مواجهه با مهاجرت همسر و برادران خود هستند که توانسته موجبات خسران همه‌جانبه را فراهم آورد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اینکه چنین دیدگاه و اتفاقی علاوه بر زنان روستایی در ایران حتی برای زنان شهری در کشورمان و گاهاً در آفریقا و آسیا به وجود آمده است و آنها هم نگران نابودی آب و خاک هستند، امری جدی است.

ابتکار اظهار داشت: تغییر اقلیم و آب و همچنین حفاظت از منابع پایه مسئله روز ایران و دنیا شده است، لذا از منظر برنامه‌ریزی این امر ارتباط زیادی با مباحث عدالت جنسیتی دارد.

پاییز پربارشی در پیش رو داریم وی بیان کرد: سازمان هواشناسی گزارشی از روند ۳۰ ساله بارش و آب و دما در پایان دولت یازدهم به هیئت دولت ارائه داد که نشان‌دهنده وجود بحران جدی در ایران است اما خوشبختانه بر اساس پیش‌بینی‌های سال جاری، پاییز پربارشی را خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اگر نتوانیم طبق برنامه ششم توسعه توجه کافی به سازگاری و تاب‌آوری جامعه در برابر تغییر اقلیم، ارتقا و آگاهی جامعه و همچنین شناخت برنامه ریزان و سیاست‌گذاران و آثاری که می‌تواند موجب به خطر انداختن سلامت جامعه می‌شوند، داشته باشیم؛ قطعاً‌ خسران و آسیب‌های جدی در شاخص‌های انسانی کلان جامعه خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر با تمام استان‌ها در ایران در حال نهایی کردن سند ارتقای زنان هستیم که در آن توجه ویژه‌ای به تغییر اقلیم کرده‌ایم، به همین جهت می‌کوشیم حرکت روبه رشدی با ایجاد تاب‌آوری در محیط‌زیست ترسیم کنیم.

وی افزود: زن روستایی می‌تواند با آموزش و افزایش توان خود و همچنین تغییر سبک زندگی و آموزش سازگار با محیط‌زیست نقش موثری در الگوی کشت داشته باشد.

اجرای طرح استانداردسازی محصولات کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک توسط زنان

ابتکار اظهار داشت: طرح استانداردسازی محصولات کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک توسط زنان کشاورز هم‌اکنون با کمک وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست که البته مورد استقبال واقع شده است؛ ضمن اینکه اگر کشاورزی نتواند خود را با واقعیت کمبود منابع آب و فرسایش خاک تطابق دهد، در آینده دچار آسیب خواهد شد.

وی افزود: زنان و خانواده در موضوعات محیط زیستی و تاب‌آوری تغییر اقلیم می‌توانند بازیگر اصلی برنامه‌ها باشند و موجب ارتقای آگاهی عمومی شوند و باید مباحث اصلی در خانواده‌های ایرانی از فردمحوری به خانواده‌محوری تغییر یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در چند روز گذشته با تأکید مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه پیشنهاد‌ات جدید در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، اصلاح سبک زندگی خانواده‌ها به صورت جدی‌تر مدنظر قرار گرفته است که می‌تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی نقش جدی داشته باشد.

الگوی مصرف خوبی در ایران نداریم ابتکار تصریح کرد: باید برای آینده خود توجه ویژه‌ای به انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشیم، البته این امر از سوی مردم دنیا به صورت جدی دنبال می‌شود اما متأسفانه دولت‌های جهان توجه جدی به آن ندارند، می‌توان به خروج آمریکا از پیمان کاهش گازهای گلخانه‌ای دنیا اشاره کرد که فقط به منافع کوتاه‌مدتش توجه کرد  و به آینده کره زمین اهمیتی نمی‌دهد.

وی گفت: متأسفانه الگوی مصرف خوبی در ایران نداریم و حتی در برخی موارد ۴ تا ۵ برابر استانداردهای جهانی مصرف می‌کنیم که می‌توان به سوخت و انرژی‌های فسیلی اشاره کرد که توانسته منابع پایه‌ای زمین را از بین برده و ما هم در هدر رفتن و اسراف این منابع بر خلاف توصیه‌ها و آموزهای دینی نقش موثری داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانوان، بازیگر اصلی در موضوعات محیط زیستی/ سند ارتقای وضعیت زنان نهایی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..